کد خبر: ۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 13
سرفیس، همواره یکی از محصولات پیشرو در جهان بوده است. این سری محصولات بالارده، دارای کیفیتی بسیار بالا هستند و البته قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با محصولات سایر شرکت‌ها بالاتر است. با ما همراه باشید تا سفری داشته باشیم به جایی که این محصولات را به چالش می‌کشند.

به گزارش آی تابناک : سرفیس از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲، یکی از محصولاتی بود که همگان آن را ستایش کرده‌اند. اگرچه در نسل‌های اول سرفیس شاهد نواقصی بودیم؛ اما به مرور زمان و با معرفی نسخه‌های جدیدتر و محصولات گسترده‌تر، این نواقص نیز رفع شدند و سرفیس اکنون از نظر کیفیت و شکل ظاهری، به جایگاه نخست رایانه‌های ویندوزی رسیده است.


مایکروسافت برای جلب نظر کارشناسان و همچنین اثبات کیفیت محصولات سرفیس، آزمایش‌های متعددی را روی آن‌ها انجام می‌دهد. این آزمایش‌ها عموماً دور از چشم همگان و در بخش‌های مخفی شرکت‌ها انجام می‌شوند. مایکروسافت اخیراً به یکی از خبرنگاران  مجوز ورود به آزمایشگاه‌های سری سرفیس را داده است. این نخستین گزارش از آزمایشگاه فوق سری سرفیس به‌شمار می‌رود، پس با ریموند وانگ همراه می‌شویم تا سفری داشته باشیم به خانه‌ی اصلی مایکروسافت در ردموند، واشنگتن دی‌سی.

آزمایشگاه‌ها

مایکروسافت در مرحله‌ی اول، ما را به ساختمان آزمایشگاهی شماره‌ی ۸۷ می‌برد. در این‌جا، محصولات مختلف مایکروسافت آزمایش می‌شوند؛ اما روی سرفیس‌ها آزمایش‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. آن‌ها تعداد زیادی از محصولات سرفیس را پشت سرهم چیده‌اند و به نوبت روی آن‌ها آزمایش‌های سنگینی انجام می‌دهند که ممکن است بسیاری از آن‌ها نتوانند از این آزمایش‌ها جان سالم به‌در ببرند.

 

بسیاری از آزمایش‌های مایکروسافت روی محصولاتش در ساختمان ۸۷ انجام می‌شوند. در این ساختمان گروه‌هایی از مهندسان، تکنیسین‌ها و طراحان حضور دارند تا مطمئن شوند محصولات از ایمنی و کیفیت لازم برخوردارند. آن‌ها همچنین یک‌سری آزمایش‌های عجیب و غریب را به منظور شبیه‌سازی اتفاقات ناگهانی دنیای واقعی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند سرفیس‌ها می‌توانند در بدترین شرایط هم استحکام خود را حفظ کنند.

به نظر می‌رسید که در ساختمان ۸۷ آن‌ها همه‌ی آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهند؛ اما این‌گونه نبود. یکی از مسئولان امنیتی مایکروسافت ما را به ساختمانی دیگر برد که روی نقشه‌ی شرکت اثری از آن دیده نمی‌شود. در این ساختمان، آزمایش‌هایی مشابه آزمایش‌های ساختمان ۸۷ را روی محصولات انجام می‌دهند. مایکروسافت نام این ساختمان را «آرکید» گذاشته است.

این ساختمان با ساختمان قبلی چندان تفاوتی ندارد؛ اما بازدید از این دو ساختمان باعث می‌شود که قدر محصولاتی که در اختیار داریم را بیشتر بدانیم. نمی‌توان تصور کرد که ساخت دستگاهی با این کیفیت تا چه اندازه دشوار است و دشوارتر از آن، تضمینی است که کارشناس فنی باید بابت استحکام دستگاه بدهد. همه‌ی ما فقط می‌دانیم این محصولات قابل اطمینان هستند؛ اما آن‌چه که باعث می‌شود سرفیس از یک تکه آهن بی‌مصرف به محصولی قابل اطمینان تبدیل شود، در پس پرده اتفاق می‌افتد؛ جایی که ده‌ها مرد و زن سخت مشغول آزمایش و ساخت محصولات هستند.

شبیه‌سازی

مایکروسافت در این آزمایشگاه‌ها، چندین سال استفاده‌ی کاربر از محصولات سرفیس را ظرف مدت زمان چند هفته شبیه‌سازی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که سرفیس‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بین ۳ تا ۵ سال عمر مفید داشته باشند و کارایی آن‌ها نسبت به روز اول تغییر چندانی نکند. ما صرفاً اعداد ۳ و ۵ را می‌بینیم؛ اما مایکروسافت برای این‌که بتواند آن‌ها را بیان کند باید به مدت طولانی محصولات خود را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد تا از دقیق بودن این اعداد اطمینان حاصل کند.

مایکروسافت، در این آزمایشگاه‌ها به کمک آزمایش‌های فیزیکی و همچنین شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، سرعت انجام آزمایش‌ها را بالا می‌برد تا بتواند دوره‌‌ طولانی چند ساله‌ی استفاده از رایانه را شبیه‌سازی کند. اتفاقات و فرآیندهایی که ممکن است ظرف چند سال برای سرفیس‌ها رخ دهند، در‌ آزمایشگاه‌های مایکروسافت ظرف مدت چند روز به وقوع می‌پیوندند. در این آزمایشگاه‌ها مایکروسافت زمان را نیز به چالش می‌کشد. مشخص نیست که آزمایش هر محصول چقدر به طول می‌انجامد و این پارامتر برای دستگاه‌های مختلف، متفاوت است. به طور میانگین، دستگاهی که صدها قطعه‌ی سخت‌افزاری دارد، پیش از عرضه به بازار تا نزدیک به ۲۵۰ میلیون ساعت آزمایش می‌شود (منظور این است که ۲۵۰ میلیون ساعت از عمر دستگاه را با شبیه‌سازی رایانه‌ای آزمایش می‌کنند).

مایکروسافت چه تعداد آزمایش روی دستگاه‌ها انجام می‌دهد؟ هنوز کسی دقیق نمی‌داند؛ زیرا تعداد آزمایش‌ها با توجه به نوع دستگاه، متفاوت است. علی آکگان، مدیر عمومی بخش تجربه‌ی مشتریان و مهندسی، می‌گویند که کارمندان هر دو ساختمان آزمایشگاه، هزاران آزمایش مختلف سبک و سنگین را روی دستگاه‌ها انجام می‌دهند. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

در مایکروسافت تعداد زیادی آزمایشگاه داریم که هزاران آزمایش مختلف را روی دستگاه‌ها انجام می‌دهند. راستش را بخواهید ما تا کنون تعداد دقیق آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم را محاسبه نکرده‌ایم؛ اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که رقم بزرگی خواهد بود.

او تأکید می‌کند که در مایکروسافت چیزی به نام آزمایش گروهی معنی ندارد و هر دستگاه به صورت مجزا بررسی و آزمایش می‌شود.

فراتر از آزمایش

وقتی که وارد آزمایشگاه‌های مایکروسافت می‌شوید درس مهمی می‌گیرید: آن‌ها به شدت وسواسی هستند. این افراد معتقدند که «خوب بودن کافی نیست». حالا که خوب بودن کافی نیست ما به سطح عالی و بی‌نقص بودن می‌رویم؛ یعنی همان چیزی که مایکروسافت هنگام طراحی محصولات جدید، می‌خواهد به محصولاتش نسبت دهند.

محصولات سرفیس پیش از عرضه به بازار باید هزاران آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارند و وقتی که به پایان خط می‌رسند، مایکروسافت می‌گوید صبر کنید! هنوز کافی نیست. خوب بودن کافی نیست این محصولات باید عالی و بی‌نقص باشند. افرادی که در این آزمایشگاه‌ها مشغول کار هستند به ما نشان می‌دهند که چگونه به جایی فراتر از آزمایش‌ها می‌روند و محصولات را به سطح جدیدی از بررسی وارد می‌کنند.

معمولاً تمام شرکت‌هایی که محصولات سخت‌افزاری تولید می‌کنند، ادعایی مشابه دارند؛ اما مایکروسافت مدارکی در دست دارد که ادعایش را اثبات می‌کنند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مؤسسه‌ی J.D. Power در سال ۲۰۱۷ میلادی، سرفیس‌های مایکروسافت توانسته‌اند بالاترین درصد رضایت‌مندی مشتریان را کسب کنند. کاربران زیادی در سطح اینترنت گزارش داده‌اند که این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بسیار قابل اطمینان هستند. سرفیس‌های مایکروسافت در مقایسه با محصولات ویندوزی سایر شرکت‌ها، هماهنگی بسیار بیشتری با نرم‌افزار دارند؛ زیرا هر دو محصول توسط مایکروسافت عرضه می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که تجربه‌ی کاربری بهتری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

یک اتاق کوچک در این ساختمان وجود دارد که بسیار جالب بوده و آزمایش‌های زیادی در آن انجام می‌گیرد. این اتاق اگرچه کوچک است؛ اما چیزهای زیادی در آن وجود دارند که ارزش دیدن دارند. تعداد بسیار زیادی سرفیس بوک، سرفیس پرو و سرفیس‌ لپ‌تاپ در این اتاق هستند و کابل‌های بی‌شمار همچون تارهای عنکبوت در یک غار قدیمی، از سقف و دیوارهای اتاق آویزان هستند. این اتاق کوچک، همان جایی است که مایکروسافت، عمر باتری دستگاه‌ها را آزمایش می‌کند. مایکروسافت در تبلیغات خود همواره می‌گوید که عمر متوسط باتری دستگاه‌هایی مانند سرفیس بوک، سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو، تقریباً ۱۴ ساعت است.

برای آن‌که مایکروسافت مطمئن شود که عمر باتری دستگاه‌ها دقیقاً به همین عدد می‌رسد، آن‌ها را تحت آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهد. در این اتاق ده‌ها دستگاه سرفیس وجود دارد که همگی روشن هستند و کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته روشن می‌مانند تا کارشناسان بتوانند داده‌های مربوط به آن‌ها را بررسی کنند و ببینند که آیا عمر باتری این دستگاه‌ها دقیقاً به عدد اعلام شده می‌رسد یا خیر.

تعدادی از سرفیس‌ها به صورت دائمی فیلم پخش می‌کنند و تعدادی هستند که هیچ کاری انجام نمی‌دهند. برخی دیگر به صورت دائم وب‌سایت‌های مختلف را بارگذاری می‌کنند و تعدادی دیگر به صورت پیوسته نرم‌افزارهای آفیس را اجرا می‌کنند. اما فقط ویدیوها، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای آفیس عامل کاهش عمر باتری نیستند؛ بلکه‌ ده‌ها عامل دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند میزان شارژ باتری دستگاه را از ۱۰۰ درصد به صفر برسانند. مایکروسافت باید تمامی این عوامل را در نظر بگیرد و از آن‌ها برای انجام آزمایش استفاده کند.

ممکن است که شما در جریان نباشید؛ اما کارهایی مانند تغییر میزان بلندی صدا، تغییر تصویر پس زمینه یا رنگ ویندوز یا حتی چک کردن نسخه‌ی ویندوز نیز می‌توانند در مصرف باتری تأثیرگذار باشند. هر چیزی که روی ویندوز باشد به طریقی می‌تواند باعث کاهش عمر باتری شود.

ریچارد لوپز، مدیر عمومی بخش طراحی و همچنین ناظر کنترل کیفی بخش سرفیس و ایکس‌باکس، در خصوص این آزمایش‌ها می‌گوید:

تمامی دستگاه‌ها به یک نقطه‌ی دسترسی مشترک، متصل شده‌اند و ما نام این نقطه را «قفس فارادی» گذاشته‌ایم. در این نقطه ما می‌توانیم تنها با یک دستگاه، تمامی آزمایش‌ها را کنترل کرده و دستگاه‌ها را در یک حلقه‌ی بی‌انتها از آزمایش‌هایی که به صورت خودکار تکرار می‌شوند، قرار دهیم. وقتی که ما تفاوت‌ها را در دستگاه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که یک جای کار مشکل دارد؛ بنابراین به سرعت در جهت رفع مشکل گام برمی‌داریم.

وقتی به اتاقی که سیستم آنتن دستگاه را اندازه‌گیری می‌کند وارد می‌شوید، ترسی عجیبی شما را فرا می‌گیرد؛ زیرا فوراً متوجه می‌شوید که به دیوارها، سقف و کف اتاق میخ‌های بلندی کوبیده شده است. البته جای نگرانی نیست، مسئول این اتاق می‌گوید که میخ‌ها همگی از جنس فوم هستند و قرار نیست که در این اتاق همانند یکی از قسمت‌های فیلم Saw شکنجه شوید! در مرکز این اتاق عجیب، فقط یک دستگاه سرفیس وجود دارد که همچون یک اثر تاریخی در موزه، روی یک پایه‌ی استوانه‌ای قرار گرفته است. در این اتاق شگفت‌انگیز، عملکرد سیستم وایرلس دستگاه بررسی و آزمایش می‌شود.

پایه‌ی استوانه‌ای که دستگاه سرفیس روی آن قرار گرفته است، حالتی متحرک دارد. این پایه می‌چرخد و مهندسانی که بیرون از اتاق هستند، اطلاعاتی را روی رایانه‌های خود دریافت می‌کنند. آن‌ها با بازخوانی این اطلاعات میزان دریافت سیگنال‌های وایرلس توسط دستگاه سرفیس را از زوایای مختلف بررسی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که سرفیس با چه زاویه‌ای نسبت به منبع فرستنده‌ی سیگنال، توانایی دریافت بیشترین مقدار از آن را دارد.

ریچارد لوپز در این خصوص می‌گوید:

شما به عنوان مشتری، به دنبال چیزی هستید که بتواند به طور مساوی از تمام جهات با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت، اطلاعات را ارسال و دریافت کند. این مورد ممکن است که به نظر شما ساده باشد؛ اما واقعیت این است که یکسان‌سازی جهت‌ها برای دریافت سیگنال، یکی از پیچیده‌ترین کارهایی است که ما باید انجام دهیم.

به‌عنوان مثال، وقتی که دستگاه‌ها می‌گویند میزان دریافت سیگنال سرفیس پرو از زاویه‌ی خاصی بیش از حد پایین است؛ مهندسان فوراً به دنبال راه‌حل نمی‌روند. آن‌ها ابتدا تمامی مدل‌هایی را که رایانه‌های موجود در این اتاق تولید کرده‌اند، بررسی کرده تا مطمئن شوند واقعاً چنین مشکلی در آن زاویه‌ی خاص وجود دارد و در زاویه‌های دیگر تکرار نمی‌شود. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که نقص پیش آمده در آزمایش‌ها تا پیش از عرضه‌ی محصول نهایی برطرف می‌شود.

در اتاق دیگری که در نزدیکی اتاق آزمایش وای‌فای است، یک آزمایش حوصله سر بر انجام می‌شود. در این اتاق، مهندسان، روی دستگاه‌های سرفیس آزمایشی به نام «نرخ جذب» یا به اختصار «SAR» انجام می‌دهند. شاید این آزمایش کسل کننده به نظر برسد؛ اما یکی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی است که روی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

سازمان FCC ‌آمریکا، همانند تلفن‌های همراه، میزان انرژی فرکانسی یک دستگاه قابل حمل مانند لپ‌تاپ که فرستنده‌ی رادیویی دارد را محدود کرده است. این سازمان محدوده‌ای را برای میزان انتشار فرکانس توسط رادیو و جذب توسط بدن انسان تعیین کرده است که سازندگان دستگاه‌ها همواره باید رعایت کنند. این وظیفه‌ی مایکروسافت است که مطمئن شود دستگاه‌هایی که تولید می‌کند، همگی از استانداردهای FCC برخوردار هستند و میزان زیادی از انرژی را ساطع نمی‌کنند. وقتی که بدن فرکانس زیادی را از سوی یک دستگاه قابل حمل دریافت کند، دچار آسیب‌های شدید و جبران ناپذیر خواهد شد.

مایکروسافت برای این‌که در این آزمایش بدن انسان را شبیه‌سازی کند، از یک وسیله که مشابه وان حمام است استفاده می‌کند. این وان کوچک، «فانتوم» نام دارد و درون آن یک نوع مایع خاص ریخته می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه بافت بدن انسان دارد. یک دستگاه سرفیس زیر این وان نصب شده است که به طور دائم، سیگنال‌های وای‌فای و سلولی (Cellular) را ساطع می‌کند.

یک بازوی میله‌ای اندازه‌گیر در این مایع فرو می‌رود و در جهات مختلف شروع به حرکت می‌کند تا میدان الکتریکی موجود را اندازه‌گیری کند. سپس، نتایج حاصل از اندازه‌گیری با استانداردهای خواسته شده توسط FCC مقایسه می‌شوند تا مشخص شود که آیا با آن‌ها هم‌خوانی دارند یا خیر. اگر مقدار اندازه‌گیری شده از مقدار تعیین شده توسط FCC بالاتر بود، مهندسان مایکروسافت مجبور می‌شوند که قدرت فرستنده‌ی رادیویی دستگاه را به مقدار معینی کاهش دهند.

علی آکگان در این خصوص می‌گوید:

توانایی‌های فرستنده‌های رادیویی بسیار بالا است. ما برای این‌که بتوانیم همواره به استانداردها برسیم، مجبوریم از قدرت آن‌ها کم کنیم و این یعنی مشتریان تجربه‌ی بدتری خواهند داشت. ارتباطات وای‌فای و سلولی ضعیف‌تر می‌شوند و تأخیر زمانی بیشتر می‌شود؛ اما برای حفظ سلامتی، باید استانداردها رعایت شوند. هدف ما در مایکروسافت این است که دستگاهی را طراحی کنیم که بتواند تأییدیه‌های شرکت و همچنین FCC را دریافت کند. برای ما بسیار مهم است که این کار را حین توسعه‌ی دستگاه انجام دهیم و آن را به مراحل پایانی ساخت دستگاه موکول نکنیم.

یکی از بهترین آزمایش‌هایی که روی سرفیس‌ها انجام می‌شود، آزمایش «مقاومت فیزیکی» دستگاه است. اتاقی در نزدیکی همان اتاق قبلی وجود دارد و در آن تجهیزاتی هستند که سرفیس‌ها را در شرایطی قرار می‌دهند که بهتر است دعا کنید هیچ‌گاه در دنیای واقعی تجربه نکنید. اگرچه تماشای این آزمایش از نظر روحی ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد؛ اما واقعیت این است که تماشای افتادن و ضربه خوردن سرفیس‌ها نیز در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

در این آزمایش‌ها، سرفیس‌ها را از ارتفاع می‌اندازند، آن‌ها را به دیوار می‌کوبند، آن‌ها را داخل آب می‌اندازند و یا آب را روی بدنه‌ی آن‌ها اسپری می‌کنند. این‌‌جا همان اتاق شکنجه‌ی سرفیس‌ها است. در این آزمایش‌ها استاندارد خاصی وجود ندارد و الگوریتم‌های پرتاب دستگاه، همگی تصادفی هستند تا شباهت بیشتری به اتفاقاتی که ممکن است در دنیای واقعی رخ دهند داشته باشند. مایکروسافت در این اتاق هر آزمایشی که لازم باشد، انجام می‌دهد تا مطمئن شود دستگاه‌ها به اندازه‌ی کافی مقاوم هستند.

ریچارد لوپز می‌گوید:

ما سعی می‌کنیم از تجارب دیگر شرکت‌ها نیز درس بگیریم؛ اما چیزهای زیادی نیز هستند که ما باید خودمان ابداع کنیم و آن‌ها را با دستگاه‌هایی که می‌سازیم تجربه کنیم.

در این‌جا یک دکمه وجود دارد که اگر آن را فشار دهید ربات‌هایی که سرفیس‌ها را گرفته‌اند، شروع به کار می‌کنند. اولین حرکت ربات‌ها این است که سرفیس را محکم روی سطح چوبی که کف زمین قرار دارد، می‌کوبند تا مقاومت لبه‌های منیزیمی دستگاه را بسنجند. ربات دیگر، یک سرفیس پرو را به درون یک پارچه‌ی موکت مانند پرتاب می‌کند تا تأثیرات افتادن سرفیس روی فرش و موکت را بررسی کند.

در اتاق کنترل، مهندسان به صورت دائم، به بررسی ویدیوهایی که توسط دوربین‌ها از روند آزمایش ثبت شده‌اند می‌پردازند. این دوربین‌ها ویدیوهایی حرکت آهسته (اسلوموشن) با نرخ فریم بالا ثبت می‌کنند و وقتی که در رایانه‌های اتاق کنترل پخش می‌شوند، خارق‌العاده به نظر می‌رسند. کسی جرأت این را ندارد که در دنیای واقعی میزان مقاومت دستگاه‌های لوکس سرفیس را بررسی کند؛ بنابراین این‌جا تنها مکانی است که می‌توان انجام این آزمایش‌های ترسناک را آن هم به صورت حرکت آهسته مشاهده کرد. هزاران آزمایش مختلف در این اتاق انجام می‌شوند؛ اما تعدادی از آن‌ها که احتمال رخ دادن در دنیای واقعی را دارند، تا چند هفته به صورت دائم تکرار می‌شوند.

در این اتاق، آزمایش نفوذ‌پذیری آب نیز انجام می‌شود. مهندسان در این‌جا روی سرفیس‌ها آب می‌ریزند تا عملکرد آن‌ها را در شرایط بارانی بسنجند. راستش را بخواهید کمی شرورانه است که با دستگاه سرفیس زیر باران کار کنید. انجام این آزمایش بسیار ضروری است؛ زیرا تماس انسان با آب بسیار زیاد است و ممکن است که در شرایطی مجبور به استفاده از سرفیس در آب و هوای بارانی شوید.

اتاق بعدی یک اتاق بسیار مهم است. در این‌جا، آزمایش «لرزش» انجام می‌شود. اگرچه نام این آزمایش ساده به نظر می‌رسد؛ اما در واقع مجموعه‌ای از آزمایش‌های مختلف است که مهم‌ترین آزمایش‌ها هستند. در این اتاق آزمایش‌های زیر انجام می‌شوند:

  • آزمایش مقاومت لولاهای دستگاه
  • آزمایش چرخه‌ی حیات صفحه‌ی لمسی و ترک‌پد به همراه شبیه‌سازی تمام حالت‌های استفاده از انگشتان
  • آزمایش میزان فشار و حساسیت نمایش‌گر و ترک‌پد
  • آزمایش قابلیت ویندوز هِلو
  • آزمایش دوربین حرارتی برای تشخیص نقاط داغ CPU و GPU
  • آزمایش قلم استایلوس

مایکروسافت حتی به آزمایش چگونگی حمل این دستگاه‌ها در کامیون‌های حمل‌کننده نیز می‌پردازد. در این آزمایش، میزان لرزشی که حین حمل و نقل ممکن است ایجاد شود، شبیه‌سازی می‌شود تا سطح لرزش خطرناک برای دستگاه‌ها تعیین شود. نتایج این آزمایش به بخش بسته‌بندی ارسال می‌شود تا آن‌ها قطعات لازم جهت مهار لرزش حین حمل و نقل را تولید کنند.

علی آکگان می‌گوید:

ما در این‌جا لرزش‌های حین حمل و نقل را آزمایش می‌کنیم، ما حتی شرایط حمل و نقل دستی‌ که در دو متری خانه‌ی مشتریان ایجاد می‌شود را نیز شبیه‌سازی و آزمایش می‌کنیم تا از همه چیز مطمئن شویم. به تمام این آزمایش‌ها خوب فکر کنید؛ این دقیقاً ماهیت کاری است که ما در مایکروسافت انجام می‌دهیم. همه چیز باید دقیق و بی‌نقص باشد. شما می‌توانید کاری را بسیار عالی انجام دهید؛ اما وقتی که آن چند متر مانده به خانه‌ی مشتری را در نظر نگیرید و بر حسب اتفاق در آن چند متر اتفاقی ناگوار مانند افتادن بسته‌ی محصول رخ دهد و دستگاه شما خراب شود، همه‌ی کاری که انجام داده‌اید برای هیچ بوده است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

هر چیزی در مایکروسافت از اولین لحظه تا آخرین لحظه به صورت زنجیره‌ای به یک‌دیگر متصل شده است. از نرم‌افزار گرفته تا بخش مکانیکی، الکترونیکی و بررسی‌های مواد سازنده‌ی دستگاه، همگی به یکدیگر متصل هستند. شما باید همه‌ی این‌ کارها را به صورت زنجیری انجام دهید تا در آخر خط، بهترین نتیجه حاصل شود. نتیجه‌ای که هم شما از آن رضایت دارید و هم مشتری از آن راضی است.

این آزمایش‌ها همگی یک چیز را نشان می‌دهند: ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین چیزها در دستگاه‌های الکترونیکی، در واقع پیچیده‌ترین آن‌ها هستند و صدها نفر به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تا بهترین تجربه را در اختیار ما بگذارند. پیش از آن‌که این آزمایش‌ها را با چشم خود ببینید، ممکن است که از خود بپرسید چرا مایکروسافت قیمت‌های بالایی را برای دستگاه‌های سرفیس در نظر می‌گیرد؛ اما بعد از آن‌که این آزمایش‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، پاسخ این سؤال را می‌گیرید.

خرید انواع شن‌ها برای آن‌که دستگاه‌ها را داخل آن‌ها قرار دهند و عملکرد آن‌ها را بررسی کند، کاری هزینه‌بر است. خرید انواع مواد شیمیایی و رنگ‌ها و برای استفاده در بدنه‌ی دستگاه‌ها کاری هزینه‌بر است. بررسی و آزمایش دستگاه‌های قدیمی که به تازگی نرم‌افزار آن‌ها به‌روزرسانی شده کاری هزینه‌بر است. انجام آزمایش‌های بی‌شمار، همان دلیلی است که برای قیمت بالای دستگاه‌های سرفیس وجود دارد.

تعداد زیادی از مردم، قیمت یک دستگاه را صرفاً با قطعاتی که برای ساخت دستگاه به کار رفته بررسی می‌کنند. آن‌ها قیمت مجموع قطعات را محاسبه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که دستگاه بسیار گران قیمت‌تر از ارزش قطعاتی است که در آن به کار رفته؛ بنابراین این یک امتیاز منفی است. اما دستگاهی مانند سرفیس پرو، فقط مجموعه‌ای از قطعات رده‌بالا نیست. سرفیس پرو دستگاهی است که هزاران ساعت آزمایش را بر دوش می‌کشد و این اطمینان را به شما می‌دهد که مایکروسافت نهایت کیفیت را برای آن تضمین کرده است؛ زیرا این فلسفه و مذهب شرکت مایکروسافت است.

آینده‌ی بخش سخت‌افزار مایکروسافت

هدف از این گشت چند ساعته در شرکت مایکروسافت، این بود که مشاهده کنیم چگونه کارهای متصل به‌هم، آزمایش‌های مختلف و بسته‌بندی سرفیس انجام می‌شوند. کارهایی که در مجموع، به عرضه‌ی محصولی با کیفیت منجر می‌شوند که در دنیا نظیر ندارد. این همان دلیلی است که بر تعداد مشتریان محصولات سرفیس می‌افزاید. مشتریان وقتی از محصولی رضایت داشته باشند، با آغوشی باز از آن استقبال می‌کنند و به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

مایکروسافت به کمک دستگاه‌های سرفیس، وارد سطح جدیدی شد. مشتریان این روزها مایکروسافت را به عنوان شرکتی سطح بالا یا به اصطلاح پرمیوم می‌شناسند و همه‌ی این امتیازات، به واسطه‌ی عرضه‌ی محصولات با کیفیت سرفیس به‌دست آمده‌اند. اگر از کسانی که از محصولات سرفیس استفاده می‌کنند درباره‌ی رضایت از این دستگاه‌ها بپرسید، آن‌ها بلافاصله دستگاه خود را با محصولات اپل مقایسه می‌کنند یا حتی برتر از محصولات اپل می‌دانند.

مایکروسافت طی سال‌های گذشته محصولات مختلفی مانند سرفیس پرو، سرفیس بوک، سرفیس لپ‌تاپ، سرفیس استودیو، سرفیس دایل، سرفیس پِن یا دیگر لوازم جانبی با کیفیت را عرضه کرده است. اکثر مردم متوجه این موضوع نیستند؛ اما مایکروسافت امروزه بازار محصولات بالارده‌ی ویندوزی را کاملاً در دست دارد و اکنون سعی دارد که بازار سخت‌افزار را نیز همچون نرم‌افزار تصاحب کند. در سه‌ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، درآمد حاصل از فروش سرفیس‌ها در مقایسه با سال قبل، ۳۲ درصد افزایش یافت که این یک رقم خارق‌العاده است.

نمی‌توان گفت که سایر شرکت‌ها چگونه محصولات خود را آزمایش می‌کنند؛ اما با توجه به آن‌چه که در مایکروسافت و خط تولید سرفیس دیده شد، می‌توان گفت که مایکروسافت این آزمایش‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. وقتی که کارهای پانوس پانای، مدیر واحد سرفیس که در این بخش معجزه انجام می‌دهد را بررسی می‌کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که مایکروسافت در سال‌های آینده می‌خواهد که دامنه‌ی این محصولات را گسترده‌تر کند و محصولات جدیدتری را تحت برند سرفیس به بازار عرضه کند. شاید وظیفه‌ی اصلی مایکروسافت در بخش نرم‌افزار باشد؛ اما صعود خارق‌العاده‌ی مایکروسافت در بخش سخت‌افزار، دقیقاً همان چیزی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و مایکروسافت را به عنوان یک شرکت برتر در زمینه‌ی سخت‌افزار بپذیرند.




منبع : mashable
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار