کد خبر: ۲۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 11
فراری SF90 استرادله در گذشته نه چندان دور معرفی شد. در این مطلب به معرفی رقیبان این خودروی ایتالیایی می‌پردازیم.

به گزارش آی تابناک : فراری با معرفی خودروی SF90 Stradale نگاه‌های زیادی را به سمت خود جذب کرد. این سوپراسپرت پلاگین هیبریدی به عنوان قدرتمندترین خودروی تولیدی فراری تا به امروز شناخته می‌شود. این خودروی هیبریدی قدرتی برابر با 986 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. فراری برای این خودروی خود یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری در نظر گرفته که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 740 اسب بخار قدرت است.

فراری SF90 استرادله به 3 موتور برقی مجهز شده است. یکی از این موتورها روی محور عقب قرار گرفته و دو موتور دیگر، هر کدام روی چرخ‌های جلو این خودرو قرار دارند. این ترکیب باعث شده این خودروی ایتالیایی دارای سیستم چهار چرخ محرک باشد. قدرت تولیدی بالای موتورها و همچنین چسبندگی مثال‌زدنی این خودرو باعث شده سرعت آن در مدت زمان 2.6 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و راننده برای رسیدن به سرعت 201 کیلومتر بر ساعت تنها به 6.7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد.

در حالی که فراری SF90 استرادله یک خودروی بی‌نظیر محسوب می‌شود، در بازار دارای رقیبان سرسختی است. در آینده شاهد عرضه چندین خودروی جدید خواهیم بود که مسلما برای نماینده فراری دندان تیز کرده‌اند. در ادامه این مطلب برای آشنایی با رقیبان فراری SF90 استرادله، همراه ما باشید.

مک‌لارن اسپیدتیل

در حال حاضر فراری قیمت سوپراسپرت هیبریدی جدید خود را اعلام نکرده است؛ با این حال مک‌لارن اسپیدتیل با قیمت 2.2 میلیون دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این محصول انگلیسی مانند نماینده فراری به سیستم هیبریدی مجهز شده که البته قادر به تولید قدرت ترکیبی 1035 اسب بخار است.

مک‌لارن شتاب هایپرکار هیبریدی خود را اعلام نکرده؛ با این حال به این موضوع اشاره کرده که سرعت آن در مدت زمان 12.8 ثانیه از صفر به 292 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت مک‌لارن اسپیدتیل برابر با 402 کیلومتر بر ساعت بوده که بیشتر از فراری SF90 استرادله است. حداکثر سرعت نماینده فراری به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صورتی که قیمت این خودروها یکسان باشد، مسلما مک‌لارن برنده این رقابت خواهد بود.

مک‌لارن سنا

در حالی که مک‌لارن اسپیدتیل به عنوان رقیب مستقیم فراری SF90 استرادله شناخته می‌شود، نباید مک‌لارن سنا را نیز فراموش کنیم. اگرچه قیمت سنا تنها مقداری از 1 میلیون دلار بیشتر است؛ با این حال به عنوان یک خودروی بسیار گران‌قیمت شناخته می‌شود.

مک‌لارن سنا به یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری مجهز شده که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 800 اسب بخار قدرت است. در حالی که قدرت تولیدی این خودرو در مقایسه با نماینده فراری کمتر است، باید به وزن آن نیز توجه کنیم. وزن مک‌لارن سنا تنها برابر با 1198 کیلوگرم بوده که باعث می‌شود شتابی برابر با 2.8 ثانیه داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو با فراری SF90 استرادله یکسان و برابر با 340 کیلومتر بر ساعت است. مسلما رقابت نماینده مک‌لارن و فراری در پیست مسابقه از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

بوگاتی شیرون

در صورتی که وضعیت مالی شما به گونه‌ای باشد که بتوانید فراری SF90 Stradale را خریداری کنید، مسلما بوگاتی شیرون نیز در سبد خرید شما قرار دارد. این هایپرکار به یک موتور 16 سیلندر 8.0 لیتری مجهز شده که از توربوشارژر چهارگانه بهره می‌برد. این موتور غول پیکر قادر به تولید 1500 اسب بخار قدرت است.

سرعت بوگاتی شیرون در مدت زمان 2.5 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 420 کیلومتر بر ساعت است. مسلما برای تصاحب چنین خودروی بی‌نظیری باید حساب بانکی پرپولی داشته باشید. قیمت پایه بوگاتی شیرون برابر با 2.7 میلیون دلار بوده که در این زمینه از نماینده فراری شکست می‌خورد.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از بهترین خودروهای تولیدی برند ایتالیایی لامبورگینی محسوب می‌شود؛ با این حال موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری آن تنها قادر به تولید 770 اسب بخار قدرت است. این قدرت تولیدی باعث می‌شود نماینده لامبورگینی در این زمینه در برابر فراری SF90 استرادله حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

سرعت لامبورگینی اونتادور SVJ در مدت زمان 2.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بدون کمک سیستم هیبریدی، بسیار مناسب است. قیمت پایه این خودروی سوپراسپرت در ایالات متحده آمریکا برابر با 517,770 دلار است. انتظار می‌رود فراری SF90 استرادله در مقایسه با رقیب هموطن خود قیمت بالاتری داشته باشد.

آکورا NSX

شاید در زمان خرید یک خودروی سوپراسپرت از خود این سوال را بپرسید که چه مقدار هزینه لازم است؟ فراری SF90 استرادله یک خودروی بی‌نظیر و قدرتمند محسوب می‌شود؛ با این حال برای تصاحب آن احتمالا باید حساب بانکی خود را خالی کنید! در صورتی که خواهان صرفه‌جویی در هزینه‌های خود باشید، ما به شما خرید آکورا NSX را پیشنهاد می‌کنیم.

آکورا NSX در زمینه عملکرد، پرستیژ و همچنین مرکز توجه قرار گرفتن به هیچ عنوان نمی‌تواند با نماینده فراری رقابت کند؛ با این حال با پرداخت مبلغ 160 هزار دلار به یک سوپراسپرت هیبریدی دسترسی پیدا می‌کنید. آکورا برای این محصول خود یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با توربوشارژر دوقلو به همراه سه موتور الکتریکی در نظر گرفته که در مجموع قدرتی برابر با 573 اسب بخار تولید می‌کنند. شتاب این سوپراسپرت هیبریدی کمتر از 3 ثانیه است.

پورشه 911 GT2 RS

خودروی GT2 RS، قدرتمندترین و جذاب‌ترین نمونه پورشه 911 محسوب می‌شود که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد. این خودروی آلمانی به یک موتور 6 سیلندر تخت 3.7 لیتری مجهز شده که دارای توربوشارژر دوقلو است. این موتور قدرتی برابر با 700 اسب بخار تولید کرده که باعث می‌شود سرعت آن در مدت زمان 2.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

در حالی که قدرت تولیدی موتور این خودروی آلمانی در مقایسه با نماینده فراری نزدیک به 300 اسب بخار کمتر است، سرعت آن تنها با 0.1 ثانیه تاخیر از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به شتاب نزدیک این محصولات، شاهد رقابت جذابی میان آن‌ها در پیست خواهیم بود.

نسل آینده شورولت کوروت

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با موتور مورد استفاده در نسل آینده شورلت کوروت در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال انتظار می‌رود با یک خودروی سوپراسپرت بسیار سریع روبه‌رو باشیم. مسلما افراد بسیار کمی حاضر به خرید یک کوروت به‌جای فراری هستند، البته در این میان باید به اختلاف قیمت بسیار بالای آن‌ها نیز اشاره کرد.

تسلا رودستر

نمی‌توان به صورت کامل به حرف‌های ایلان ماسک اعتماد کرد؛ با این حال تسلا رودستر به عنوان قاتل خودروهای سوپراسپرت در آینده از راه می‌رسد. موتورهای مورد استفاده در تسلا رودستر قادر به تولید 10 هزار نیوتن متر گشتاور خواهند بود که در صنعت خودرو بی‌نظیر است. سرعت این خودرو در مدت زمان 1.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به این موضوع که تسلا رودستر هنوز معرفی نشده، فراری را باید برنده این رقابت دانست.

گزینه‌های دیگر

فراری SF90 استرادله علاوه بر خودروهای اعلام شده در بالا، باید با چندین محصول دیگر نیز رقابت کند. یکی از این خودروها، مرسدس – ای‌ام‌جی Oneاست. این خودروی آلمانی به یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و 4 موتور برقی مجهز شده است. این موتورها در مجموع قدرتی برابر با 1000 تا 1100 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهند. شایعات به شتاب 2.5 ثانیه‌ای این هایپرکار اشاره می‌کنند.

محصول دیگر که به عنوان رقیب فراری SF90 استرادله می‌تواند شناخته شود، استون مارتین والکری است. این خودرو که از طراحی فضایی بهره می‌برد، دارای قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان است. استون مارتین برای هایپرکار خود یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری در نظر گرفته است. این موتور به همراه سیستم هیبریدی قادر به تولید 1160 اسب بخار قدرت است. 



منبع : carbuzz
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار