کد خبر: ۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 11
دولت کانادا اعلام کرده که از ابتدای سال ۲۰۲۱ استفاده از برخی انواع مواد پلاستیکی یک بار مصرف در این کشور ممنوع می شود.
به گزارش آی تابناک : دولت کانادا با هدف کاهش آلودگی محیط زیست قصد دارد میزان مصرف پلاستیک و به تبع آن میزان تولید زباله های پلاستیکی را در این کشور کاهش دهد. از همین رو از ممنوعیت تولید و استفاده از برخی انواع پلاستیک های یک بار مصرف تا دو سال دیگر خبر داده است.

پیش از این اتحادیه اروپا، پرو، استرالیا و ایالت های کالیفرنیا و هاوایی آمریکا طرح های مشابهی را برای مقابله با آلاینده های پلاستیکی به اجرا گذارده بودند که از جمله آنها می توانند به ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی، لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف و غیره اشاره کرد.

بر اساس بیانیه ای که دولت کانادا در این زمینه منتشر کرده، این کشور به علت برخورداری از طولانی ترین نوار ساحلی جهان و حجم زیادی از منابع آبی پاک به طور جدی با خطر آلاینده های پلاستیکی مواجه است و بازیافت کمتر از ۱۰ درصد زباله های پلاستیکی خطرات این منبع آلودگی را تشدید می کند.

همچنین بسیاری از این زباله ها به رودخانه ها و اقیانوس ها ریخته می شوند و لذا دولت کانادا استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف مانند انواع نی های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی، کارد و چنگال های پلاستیکی و همزن های پلاستیکی مورد استفاده در ظرف های نوشیدنی را از ابتدای سال ۲۰۲۱ ممنوع می کند.



منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار