کد خبر: ۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 11
اگر شما هم از جمله طرفداران ایکس‌باکس بودید که نگران عدم وجود درایو نوری در ایکس‌باکس بعدی بودند، مثل اتفاقی که در نسخه‌ تمام دیجیتالی ایکس‌باکس وان اس افتاد، برای شما حامل خبرهای خوبی هستیم. طبق گفته فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، ایکس‌باکس اسکارلت قطعا درایو نوری خواهد داشت!

به گزارش آی تابناک : اسپنسر که اخیرا پای صحبت با پایگاه خبری GamesIndustry نشسته بوده، اعلام کرده با این که آن‌ها می‌دانند بازار خرید بازی‌های دیجیتال بسیار رشد کرده و روز به روز هم به طرفداران آن اضافه می‌شود، ولی هنوز هم مردم در خانه خود از نسخه فیزیکی بازی‌ها استفاده می‌کنند و در واقع هنوز هم میلیون‌ها نفر به خرید دیسک‌های بازی علاقه دارند و دوست ندارند از انجام این کار دست بکشند.

دادن حق انتخاب به گیمرها مبنی بر نحوه خرید بازی یا پلتفرم و بستری که قصد دارند تا تحت آن به تجربه بازی بپردازند اخیرا تبدیل به یکی از دغدغه‌های مایکروسافت شده است. مثلا بازی‌های انحصاری این شرکت هم روی ایکس‌باکس وان و هم روی ویندوز ۱۰ در دسترس قرار می‌گیرند و حتی فروشگاهی که بازی از آن تهیه می‌شود هم اکثرا شامل استیم نیز می‌شود (در کنار فروشگاه مایکروسافت). ضمن این که نباید از سرویس‌های اشتراکی چون ایکس‌باکس گیم پس هم گذر کرد و در آینده نیز سرویس ابری Project xCloud منتشر می‌شود و باز هم به حق انتخاب گیمرها برای انتخاب بستری که روی آن بازی می‌کنند اضافه خواهد شد.

اسپنسر همچنین به شکلی تمام قد از نحوه نام گذاری کنسول تمام دیجیتالی مایکروسافت هم دفاع کرد، با اذعان به این نکته که این مدل نام گذاری به مشتری اجازه می‌دهد تا کاملا بداند که در حال خرید چه محصولی است:

«پس حتی وقتی ما محصولاتی مثل نسخه تمام دیجیتالی ایکس‌باکس وان اس را هم عرضه می‌کنیم، ما در مورد نام به شدت شفاف هستیم، چرا که من نمی‌خواهم کسی را گمراه کنم، که اگر شما کسی هستید که به یک کلکسیون از بازی‌های فیزیکی دسترسی دارید، یا دوست دارید تا به آن شکل محتوای مورد نظر خود را خریداری کنید، باید به سراغ ایکس‌باکس وان اس بروید، نه ایکس‌باکس وان اس نسخه تماما دیجیتالی… که به این علت است که ما این نام را بر آن نهادیم، و بله من می‌دانم که آن [به معنی] نسخه تماما دیجیتالی است.»

یادمان نرود که ایکس‌باکس اسکارلت قرار است تا در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود و عنوان مورد انتظار Halo Infinite هم به عنوان یک بازی لانچ در کنار آن خواهد بود. با این که هنوز قیمتی روی این کنسول گذاشته نشده، ولی مایکروسافت دیروز در کنفرانس خود در E3 2019 در مورد آن صحبت‌هایی داشت و ویژگی‌های آن را برای مردم روشن کرد.




منبع : neowin 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار