کد خبر: ۲۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 11
موزیلا تا پاییز امسال، نسخه‌ی ویژه‌ای از مرورگر محبوب خود را منتشر می‌کند. استفاده از امکانات ویژه‌ی نسخه‌ی جدید، مستلزم خرید اشتراک ممتاز مرورگر است.

به گزارش آی تابناک : بدون شک، موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) یکی از بهترین مرورگرهای اینترنت در حال حاضر است و خبر خوب برای کاربرانی که خواهان افزوده شدن ویژگی‌های بیشتری به مرورگر یادشده هستند، این است که کریس بیرد (Chris Beard)، مدیرعامل شرکت موزیلا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد این شرکت قصد دارد به‌زودی نسخه‌ی جدیدی از این مرورگر را با امکان اشتراک ممتاز (Premium Subscription) منتشر کنند تا کاربران‌شان کار با موزیلا را به‌صورت ویژه و در سطح بالاتری تجربه کنند. اشتراک پریمیوم موزیلا شامل یک فضای ذخیره‌سازی ایمن و VPN خواهد بود.

ویژگی‌های نسخه‌ی فعلی موزیلا، رایگان باقی خواهند ماند

این شرکت در نسخه‌ی فعلی موزیلا هم با مشارکت ProtonVPN از امکانات VPN بهره می‌برد و حق اشتراک ۱۰ دلاری از کاربران خود دریافت می‌کرد. اکنون، آن‌ها می‌خواهند در ابتدای کار مقداری از پهنای باند VPN را به‌صورت رایگان به مشتری عرضه کنند و در ادامه، از آن‌ها به‌صورت حق اشتراک ماهانه مبلغی دریافت کنند.

بیرد بر این نکته تأکید می‌کند که همه‌ی ویژگی‌هایی که در فایرفاکس فعلی به‌صورت رایگان وجود دارند (از جمله، ابزار محافظت دربرابر ردیابی) همچنان رایگان خواهند ماند:

آنچه می‌خواهیم به صراحت بیان کنیم آن است که قصد نداریم هیچ هزینه‌ای برای امکاناتی که تابه‌حال رایگان بوده‌اند، تعیین کنیم. بلکه یک سرویس اشتراک راه‌اندازی، و یک سطح دسترسی ممتاز برای کاربران تعریف می‌کنیم.

برنامه‌ی ما این است که اولین نمونه را همین امسال و تا پیش از پاییز منتشر کنیم.

موزیلا درحال‌حاضر ازطریق مشارکت با شرکت‌هایی مانند گوگل (جست‌وجو در وب) و پاکت (نشانه‌گذاری سایت‌ها) از مرورگر خود کسب درآمد می‌کند؛ اما روسای شرکت به‌شدت تمایل دارند که منبع درآمد سومی هم در آینده برای شرکت درنظر بگیرند.

افزایش رقابت‌

موزیلا فایرفاکس / Mozilla firefox

موزیلا می‌داند که در شرایط کنونی که کروم، سافاری و اِج، همگی، به‌صورت منظم در حال اصلاح و تقویت مرورگرهای خود هستند، باید تلاش کند تا جایگاه فایرفاکس را به‌عنوان یکی از بهترین مرورگرهای بازار حفظ کند. فایرفاکس تاکنون موفق شده است که روند رشد خود را همچنان حفظ کند. این شرکت امسال ابزار اصلاح‌شده برای کنترل حریم خصوصی را منتشر کرد و زمان بارگذاری را بهبود بخشید. مجموعه‌ای وسیع از افزونه‌ها نیز برای این مرورگر توسعه داده‌شده‌اند که این هم دلیل دیگری برای انتخاب فایرفاکس به‌عنوان مرورگر موردنظر برای انجام کارهای روزانه است.

همین چند روز پیش بود که برنامه‌ی مدیریت پسورد Firefox Lockwise راه‌اندازی شد تا کاربران راحت‌تر بتوانند وارد حساب‌های کاربری و وب‌سایت‌های دلخواه‌ی خود بشوند.

هنوز حرفی از قیمت این اشتراک به میان نیامده؛ اما در دورانی که جلوگیری از ردیابی شدن در دستگاه‌های دیجیتال برای کاربران کار سختی است و نیز در دورانی که افشای داده‌ها تبدیل به یک اتفاق عادی شده،‌ یک نسخه‌ی ممتاز از فایرفاکس با محوریت حفظ حریم خصوصی، پیشنهادی جذاب به نظر می‌رسد.

طبق اخبار، نسخه‌ی جدید تا ماه اکتبر آتی منتشر خواهد شد.





منبع :  تکرادار ، the next web

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار