کد خبر: ۲۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 10
پاییز امسال ارتش آمریکا قرار است جی‌پی‌اس‌های جدید مقاوم در برابر پارازیت و سیگنال‌های مزاحم را به مرحله تست برساند. با توجه به اتهاماتی که به روسیه درباره مختل کردن سیگنال‌های جی‌پی‌اس در اروپا و نقاط دیگر دنیا وارد شده، به نظر می‌رسد آمریکا با این اقدام قصد مقابله با مشکلاتی از این دست را داشته باشد.

به گزارش آی تابناک : مشکل اختلال در جی‌پی‌اس می‌تواند نقطه ضعف بزرگی برای آمریکا و متحدانش باشد. چرا که ارتش آنها در همه زمینه‌ها مثل حرکت نیروها و هدایت موشک‌ها و پهپادها به این سیستم وابسته است. البته فقط ارتش آمریکا نیست که از اختلال جی‌پی‌اس آسیب می‌بیند بلکه سیستم های ناوبری هواپیماها و کشتی‌ها نیز دچار نقص‌های بزرگی شده و احتمالا از کار خواهند افتاد.

پارازیت

اعضای هنگ سواره نظام دوم که در آلمان مستقر شده‌اند این دستگاه‌های ضد پارازیت را پاییز امسال دریافت می‌کنند. همچنین گفته شده که ارتش به دنبال توسعه یک نسل جدید از سیستم‌های مسیریابی است که در مواقع اختلال بتواند از آن به عنوان جایگزین استفاده کند.

پاییز سال گذشته نیروهای متحد ناتو و آمریکا یک مانور مهم در نروژ ترتیب دادند که Trident Juncture نام گرفت. این مانور برای بررسی آمادگی نیروهای متحد و آموزش یک ائتلاف نظامی چند ملیتی برگزار شده بود. در جریان این مانور، ارتش متوجه شد که سیگنال جی‌پی‌اس مختل شده و در پی آن مقامات فنلاند و نروژ این اختلال را به روسیه مرتبط کردند. پیشتر و در آوریل 2018، مقامات رسمی آمریکا اعلام کرده بودند که روسیه سیگنال‌های چی‌پی‌اس نیروهای آن‌ها در سوریه را مختل کرده است.

فروردین ماه امسال سرویس جی‌پی‌اس در مناطقی از تهران هم دچار مشکل شد. به گفته مقامات مربوط، سیگنال‌های مزاحمی که در مناطق مختلف تهران وجود داشتند، باعث اختلال سیگنال‌های جی‌پی‌اس در شبکه TD ایرانسل شده بودند.




منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار