کد خبر: ۲۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 10
به دلیل جریمه ۵ ثانیه‌ای سباستین فتل، گرندپری کانادا ۲۰۱۹ با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید؛ فتل و لکلرک در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

به گزارش آی تابناک : سباستین فتل و فراری اولین پیروزی فصل ۲۰۱۹ فرمول یک را در گرندپری کانادا، پس از جریمه پنج ثانیه‌ای ناظران بهلوئیس همیلتون و مرسدس AMG پتروناس واگذار کردند. فتل که در مرحله تعیین خط به پول پوزیشن دست یافته بود، از ابتدای مسابقه تا پایان پیشتازی را در اختیار داشت. درحالی‌که که راننده آلمانی فراری اولین فردی بود که از خط پایان گذشت، اما عنوان قهرمانی باز هم به راننده خوش‌شانس مرسدس بنز رسید؛ پس از همیلتون و فتل، چارلز لکلرک در جایگاه سوم گرندپری کانادا ایستاد. به این ترتیب همیلتون پنجمین پیروزی پی‌درپی فصل خود را به دست آورد تا رکورد پیروزی‌های مرسدس بنز پس از هفت مرحله همچنان حفظ شود.

Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول یک کانادا

رقابت با استارت خوب رانندگان ابتدایی آغاز شد و از همان ابتدا شاهد فشار لوئیس همیلتون برای رفتن به جایگاه نخست بودیم. اما تلاش‌ها برای سبقت گرفتن از فتل حاصلی در بر نداشت. داغ شدن ترمز خودروی لندو نوریس، منجر به ذوب شدن تعلیق عقب و درنهایت کنار رفتن راننده تیم مک‌لارن از مسابقه شد. 

Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول یک کانادا

درحالی‌که استراتژی فراری در مراحل قبلی به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده بود، با وجود سریع‌تر بودن لکلرک اما باز هم راننده جوان موناکویی به نفع فتل قربانی شد. فراری تلاش می‌کرد تا برای پایان دادن به ناکامی‌های گذشته، از راننده باتجربه خود در مقابل همیلتون حمایت کند؛ اما استراتژی فراری در پایان به نتیحه مطلوب نرسید.

Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول یک کانادا

در اواسط مسابقه فتل اشتباه خطرناکی کرد و به داخل چمن‌های اطراف پیست رفت، ولی به سرعت به داخل مسیر برگشت و همچنان جلوتر از همیلتون قرار گرفت. همیلتون در رادیو اعلام کرد که بازگشت فتل به داخل پیست خطرناک بود و باید توسط ناظران مسابقه بررسی شود. همین موضوع باعث شد تا پس از چند دقیقه، ناظران پنج ثانیه جریمه برای سباستین فتل منظور کنند. به این ترتیب همیلتون برای قهرمانی نیاز داشت تا تنها در فاصله پنج ثانیه‌ای از فتل به حرکت خود ادامه دهد. تصمیم ناظران با اعتراض فتل در رادیو ادامه داشت اما تغییری در نتیجه ایجاد نشد. 

Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول یک کانادا

در پایان الکس آلبون، راننده تیم تورو روسو هم نتوانست مسابقه را به پایان ببرد و در دور ۵۹ از مسابقه خارج شد. دورهای پایانی مسابقه با تلاش فتل برای فاصله گرفتن از همیلتون ادامه یافت، اما این تلاش‌ها به نتیجه دلخواه نرسید. به این ترتیب فتل اولین راننده‌ای بود که از خط پایان گذشت و همیلتون و لکلرک با فاصله کمی از او با پرچم شطرنجی روبه‌رو شدند. 

Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول یک کانادا

لوئیس همیلتون از تیم مرسدس توانست با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۷/۰۸۴ ثانیه در گرندپری فرمول یککانادا ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. سباستین فتل با اختلاف ۳/۶۵۸ ثانیه در رده دوم قرار گرفت و چارلز لکلرک نیز با ۴/۶۹۶ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. نکته جالب در انتهای مسابقه، اعتراض شدید فتل به رای ناظران مسابقه و پارک کردن خودروی خود درکنار خودروهای سایر رانندگان بود. فتل همچنین در حرکتی جالب، تابلوی جایگاه نخست را از روبه‌روی خودروی همیلتون برداشت تا اعتراض خود را به مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کند. والتری بوتاس، راننده مرسدس بنز توانست رکورد سریع‌ترین دور مسابقه را با ۱ دقیقه و ۱۳/۰۷۸ ثانیه به نام خود ثبت کند؛ سباستین فتل نیز به‌عنوان راننده روز انتخاب شد. 

رتبهرانندهامتیاز
۱لوئیس همیلتون۱۶۲
۲والتری بوتاس۱۳۳
۳سباستین فتل۱۰۰
۴مکس وشتاپن۸۸
۵چارلز لکلرک۷۲
۶پیر گسلی۳۶
۷کارلوس ساینز۱۸
۸دنیل ریکیاردو۱۶
۹کوین مگنوسن۱۴
۱۰سرجیو پرز۱۳

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و سباستین فتل به ترتیب با ۱۶۲ و ۱۳۳ و ۱۰۰ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس AMG پتروناس با ۲۹۵ امتیاز پیشتاز است و فراری وردبول با ۱۷۲ و ۱۲۴ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند. 

رتبهتیمامتیاز
۱مرسدس AMG پتروناس۲۹۵
۲فراری۱۷۲
۳ردبول۱۲۴
۴مک‌لارن۳۰
۵رنو۲۸
۶ریسینگ پوینت۱۹
۷تورو روسو۱۷
۸هاس۱۶
۹آلفا رومئو۱۳
۱۰ویلیامز۰

مرحله هشتم فرمول یک ۲۰۱۹، دو هفته آینده در فرانسه برگزار خواهد شد. در پایان می‌توانید لحظات حساس گرندپری کانادا را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

دانلود    360P         720P





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار