کد خبر: ۲۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 09
ستاری گفت: در شاخص نوآوری صعود ۵۵ پله‌ای داشته‌ایم و برنامه‌هایی برای بازدید از مراکز علم و فناوری داریم.

به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: رویداد سالیانه اسکاپ در حوزه نوآوری امسال در کشور ایران به‌صورتی گسترده برگزار می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: معاونت علمی سال گذشته در اجلاس تایلند ریاست این نشست را بر عهده گرفت و در اجلاس امسال ۵۰کشور خارجی شرکت می‌کنند و این مهمانان وزرای آموزش عالی و فناوری کشور‌های خارجی و معاونان سازمان ملل هستند.

استارت آپ‌های ایران در منطقه بی رقیب هستند

وی درباره برنامه‌های این نشست گفت: ایجاد شبکه استارت آپی ایران اقیانوسیه با محوریت ایران برگزار می‌شود، ایران بزرگترین استارت آپ منطقه را دارد و طی چندسال گذشته برنامه‌های خوبی در این حوزه داشته ایم.

ستاری ادامه داد: توانسته ایم ۵۵ پله صعود در شاخص نوآوری داشته باشیم و طی روز‌های برگزاری اجلاس برنامه‌هایی برای بازدید از مراکز علم و فناوری انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: هفته جاری اتفاقات خوبی برای زیست بوم کشور رخ خواهد داد و امیدوار یم در این عرصه موفق باشیم.

ستاری درباره شبکه استارت آپ کشور بیان کرد: برای پیاده سازی اکوسیستم نوآوری نیازمند برنامه‌های مختلفی هستیم و تمام فعالان اکوسیستمی باید در این حوزه نقش فعالی داشته باشند، در گذشته اکوسیستم مناسبی وجود نداشته است و ما باید بذر‌های خود را در کشور‌های دیگر بکاریم.

اهمیت بازار صادراتی استارت آپ‌ها

وی ادامه داد: اکنون موقعیت مناسبی است تا به واسطه آن استارت آپ‌های ما بتوانند خود را به کشور‌های دیگر ثابت کنند و کسب و کار‌های مناسب ایجاد شود، بازار صادراتی استارت آپ‌ها برای ما بسیار مهم است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر توسعه مدل اکوسیستم کشور گفت: آنچه باعث اقتدار کشور است تسخیر بازار‌های کشور‌های جهانی است، اکنون در حوزه‌  ITC زبان نهم دنیا هستیم و این نشان از اقتدار استارت آپی ما دارد.

ستاری ادامه داد: زبان فارسی با توسعه شرکت‌ها گسترش پیدا می‌کند اینکه استارت آپ‌هایی داشته باشیم که بتوانند با زبان خود در دیگر کشور‌ها توسعه پیدا کنند سبب اقتدار کشور هستند در حوزه مبارزه تحریک سربازان ما جوانان استارت آپی هستند.

وی با اشاره به کشور‌های حاضر در نشست آسیا و اقیانوسیه گفت: از بسیاری کشور‌های آسیایی در این برنامه حضور دارند و چین هند و سنگاپور روسیه و ژاپن سرآمدان این حوزه هستند.

ستاری گفت: هر روز یک برنامه جدید ایجاد می‌شود اگر امروز مشکل دارو ما در حوزه تحریم کم است به دلیل عملکرد جوانان است، تحریم کنونی با قبلا مقایسه نیست و بسیاری از اقلامی که چندسال پیش مسئله و چالش بودند اکنون نیستند و اتفاقات خوبی در حوزه خدمات رخ داده است و در مقایسه با دیگر کشور‌های منطقه به خوبی عمل می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ظرفیت ما در حوزه استارت آپی چندین برابر کشور‌های دیگر است باید حوزه‌های جدیدی در فناوری باز کنیم و تمرکز ما روی استارت آپ‌های فناوری بیو، نانو و هوافضاست.

وی تصریح کرد: البته استارت آپ‌های خدماتی به خوبی درحال رشد هستند و نیازی به کمک دولت ندارند، اما باید بتوانیم در فناوری جدید مثل زیست فناوری اب و محیط زیست فعال شویم باید تکنولوژی را بتوانیم با زندگی مردم بیاوریم و آن‌ها استفاده کنند برای ما مهم است.

فرد فناور مهم است نه ایده‌ها

ستاری با تاکید بر اهمیت فرد فناور گفت: آن کسی که برنامه‌های فناورانه را ایجاد می‌کند برای ما مهم است در حال حاضر ایده‌های خلاق بسیاری از سوی جوانان مطرح شده است، اما تجاری کردن ایده‌ها برای ما اهمیت دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دربا ه نرم افزار‌های داخلی گفت: تراکنش‌های اینترنتی از مرز هزاران میلیارد گذشته است و این خدمتی است که تا چند سال پیش در کشور وجود نداشت و تمام برنامه‌ها حاصل دستاورد جوانان همین کشور است.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار