کد خبر: ۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 09
iOS 13 که هفته گذشته معرفی شد، روی حریم خصوصی کاربران تمرکز ویژه ای دارد و این امر شامل نمایش نحوه مکان یابی کاربر در اپ های مختلف می شود.

به گزارش آی تابناک : همانطور که در تصویر زیر می بینید نسخه بتای iOS 13 استفاده اپلیکیشن ها از اطلاعات مکانی را با نمایش یک پیام به کاربر اطلاع می دهد. در این پیام پاپ اپ همچنین نقشه ای از داده های مکانی رهگیری شده توسط اپ نیز نمایش داده می شود. در این تصویر شاهد مکان های رهگیری شده توسط اپ های تسلا و اپل استور هستیم.

ویژگی جدید iOS 13

بخش دیگری از این پیام شامل توضیحی از دلایل دسترسی هر اپلیکیشن به کاربر است. به گفته اپل این پیام ها در iOS 13 به صورت دوره ای به نمایش درآمده و به کاربر اجازه می دهند دسترسی اپ ها به اطلاعات مکانی را از «همیشه» به «زمان استفاده از آنها» تغییر دهد.

این نسخه از سیستم عامل همچنین دارای قابلیت جدیدی است که تنها یکبار به اپ ها اجازه مکان یابی کاربر را داده و مانع از دسترسی همیشگی آنها به این داده ها می شود. 

ویژگی جدید iOS 13

این قابلیت در دیگر پلتفرم های اپل نظیر macOS یا tvOS ارائه نخواهد شد و دلیل آن هم عدم پشتیبانی آنها از ویژگی جمع آوری همیشگی داده های مکانی کاربر است. هرچند به نظر نمی رسد این ویژگی روی عادت های کاربری افراد تاثیر چندانی داشته باشد چرا که آنها اغلب از دلیل مکان یابی اپ ها اطلاع دارند.

با این حال ویژگی جدید iOS 13 با ارائه اطلاعات و جزییات دقیق از رفتار هر اپلیکیشن در مورد اطلاعات مکانی به کاربر اجازه می دهد سطح دسترسی اپ ها را کنترل کند، در نتیجه توسعه دهندگانی که تاکنون به صورت پنهانی به مکان یابی می پرداختند ناچار به قانع کردن کاربران یا کنار گذاشتن این روش هستند.




منبع : 9to5mac
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار