کد خبر: ۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 08
شرکت انگلیسی Compass Pools به تازگی از طرح خود برای احداث یک استخر 360 درجه روی سقف هتلی 55 طبقه در لندن خبر داده است.

به گزارش آی تابناک : استخر مورد بحث که «Infinity London» نام گرفته، ظرفیت 600 هزار لیتر آب را داشته و بر اساس قراردادهای کامپس پولز و شرکا، فرآیند ساخت آن اوایل سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد.

در نگاه اول، ساختار استخر و طراحی آن بسیار جالب توجه است؛ دیواره های اطراف و همچنین کف آن کاملاً شفاف بوده و دید تمام جهتی از چشم انداز لندن و همچنین لابی هتل را در اختیار شناگران قرار می دهند.

استخر

استخر 360 درجه لندن از اکریلیک قالب‌گیری شده ساخته می‌شود

طبق اطلاعاتی که شرکت سازنده منتشر کرده، Infinity London با استفاده از اکریلیک قالب‌گیری شده ساخته می شود که با عبور دادن نور بدون ایجاد تغییر در طول موج آن، استخری زلال و شفاف را در اختیار مشتریان هتل قرار خواهد داد. در ضمن یک بادسنج اختصاصی برای اندازه گیری سرعت باد و همچنین سیستم مدیریت داخلی دما نیز برای استخر 360 درجه انگلیسی در نظر گرفته شده تا در همه شرایط، کیفیت آب در حدود استاندارد حفظ شود.

اما نکته بسیار مهم در طراحی یک محل شنای 360 درجه واقعی، پیدا کردن راهی برای ورود و خروج افراد بدون مسدود کردن حتی یک متر از چشم انداز بوده که به گفته سازندگان، در فرآیند طراحی بسیار مشکل ساز بوده است.

در حالت عادی شاید با یک نردبان مخصوص ماجرا حل می شد؛ اما به دلیل حساسیت بالای شرکت و به منظور احداث یک استخر کاملاً منحصر به فرد، مکانیزم مخصوصی برای ورود و خروج افراد در نظر گرفته شده که در آن، یک راه پله مارپیچ از کف استخر بالا آمده و با باز شدن درب آن، امکان ورود و خروج فراهم می شود.

گفتنی است یکی از مهم ترین چالش های پیش روی استخر روباز در لندن، آب و هوای بارانی این شهر است که با 106 روز بارندگی در طول سال (به صورت میانگین) احتمالاً روزهای زیادی را در تعطیلی به سر خواهد برد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار