تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 03
سونی از چیپ پیشرفته ای رونمایی کرده که چگونگی رله اطلاعات توسط خودروها و دیگر دستگاه های متصل را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : یکی از مشکلات عمده بر سر راه توسعه شبکه گسترده اینترنت اشیاء برد ارتباطی پایین است اما سونی با توسعه تراشه ای جدید تا حد زیادی این مشکل را مرتفع کرده است. چیپ جدید این کمپانی که CXM1501GR نام دارد، امکان مخابره داده  تا شعاع ۹۶.۵ کیلومتری و در محیط های پر نویز شهری را فراهم می سازد.

این چیپ حتی در صورت نصب روی ماشین هایی که با سرعت بالای ۹۰ کیلومتر حرکت می کنند نیز کارایی خود را از دست نمی دهد. برد و کارایی بالای این محصول نوید کاربردهای فراوانی را در مینه های امنیت، نظارت و ردیابی به همراه دارد. 

اینترنت اشیاء

اغلب سیستم های اینترنت اشیا برای مخابره داده به سامانه ابری از وای فای یا شبکه سلولی موبایل استفاده می کنند. ماژول سونی اما پس از نصب روی دیوایس های متصل به اینترنت اشیاء به آنها اجازه می دهد داده ها با حداقل توان به شبکه‌‌های دوربرد توان پایین سونی موسوم به ELTRES ارسال کند.

CXM1501GR سیگنال ها را در باند ۹۲۰ مگاهرتز به ELTRES ارسال می کند و برای دستیابی به اطلاعات مکانی و زمانی به سنسورهای GPS و GNSS مجهز شده است. این فناوری در حال حاضر تنها به ژاپن محدود شده اما در صورتی که با موفقیت پیاده سازی شود، به احتمال قریب به یقین به دیگر نقاط دنیا نیز راه پیدا خواهد  کرد.

به گفته سونی این تراشه با پشتیبانی از طیف وسیعی از دیوایس ها و مخابره داده در فواصل طولانی مزایایی نظیر یافتن افراد در مناطق کوهستانی، ردیابی حیوانات در طبیعت، رهگیری کشتی ها، پهپادها، دوچرخه ها و ماشین های اجاره ای و غیره را فراهم می سازد. این موارد همین حالا هم عملی هستند اما سونی به دنبال کاهش شدید هزینه و پیچیدگی است تا حدی که همه جا بتوان از آنها استفاده کرد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار