کد خبر: ۲۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی درباره چگونگی ورود شرکت‌های خلاق به پارک‌های علم و فناوری توضیح داد.

به گزارش آی تابناک : شرکت‌هایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و خدماتی کسب مجوز کنند به عنوان شرکت‌های خلاق به شمار آمده و می‌توانند بسیاری از تسهیلات لازم را دریافت کنند.

در این بین شرکت‌های خلاق و آنهایی که نتوانسته‌اند برند دانش بنیانی را دریافت کنند می‌توانند با عضویت در پارک‌های علم و فناوری صنایع نرم و خلاق از حمایت‌های این پارک‌های علم و فناوری بهره ببرند.

به تازگی در بستر پارک‌های علم و فناوری که برای کمک به شرکت‌های خلاق ایجاد شده است هر یک از شرکت‌های خلاق می‌توانند خدمات مختلفی را دریافت کنند.

از روز گذشته  فراخوان حضور شرکت‌های خلاق در پارک صنایع نرم دانشگاه علم و فرهنگ اعلام شد تا در بستر آن شرکت‌های خلاق در این پارک مستقر شوند اما سوالاتی درباره چگونگی عضویت شرکت‌ها در این پارک به وجود آمد که پاسخ آنها را از محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جویا شدیم.

حضور شرکت‌های خلاق در پارک علم و فناوری صنایع نرم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: شرکت‌هایی که خلاق بودن آنها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محرز شده باشد می‌توانند در این پارک حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پارک صنایع نرم ارزیابی ‌های مخصوص به خود را دارد، گفت: برای آنکه شرکتی بتواند در پارک صنایع نرم و فرهنگی عضو شود باید نمره قبولی در ارزیابی این پارک را دریافت کند.

سجادی نیری تصریح کرد: داشتن ایده‌ جدید، تیم مناسب و کسب درآمد کافی از جمله ویژگی‌هایی است که شرکت‌های خلاق باید داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی درباره تعداد شرکت‌هایی که می‌توانند در پارک علم و فناوری صنایع فرهنگی عضو شوند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود هشت شرکت دانش بنیان توانایی عضویت در این پارک را دارند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ شرکت خلاق در کشور وجود دارد اما لزوما همه آنها نباید در پارک‌های علم و فناوری عضو شوند زیرا  اکثر آنها دارای محل مسکونی برای استقرار هستند.

سجادی نیری یادآوری کرد: در فراخوان‌های بعدی، شرکت‌های خلاق می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری دیگر عضو شوند.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار