کد خبر: ۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 01
شاید وقتی که Rage در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد نتوانست تبدیل به یک بازی خیلی ماندگار شود، ولی در عین حال، آن بازی پتانسیل زیادی هم داشت.

به گزارش آی تابناک : حال دنباله‌ی آن بازی یعنی Rage 2 که اخیرا به بازار عرضه شده این امید را در سر داشته تا تبدیل به یک بازی بهتر از نسخه‌ی قبلی شود. عنوانی که آمده تا با دنیای بزرگ و آخرالزمانی خود و گیم‌پلی دیوانه‌وارش نام خود را به‌شکلی پررنگ در ذهن مخاطبان حک کند. در این مقاله، قصد داریم تا به ۱۵ نکته از بازی Rage 2 نگاهی داشته باشیم که حتما هر گیمری از آن‌ها خبر داشته باشد. 

حال و هوای بازی

Rage 2 در همان دنیای آخرالزمانی نسخه‌ی قبلی‌اش جریان دارد، با این تفاوت که اکنون همه‌چیز یک قدم جلو برده شده است. به طور مشخص‌تر، بازی در سال ۲۱۶۵ جریان دارد، یعنی ۳۰ سال پس از ماجراهای نسخه‌ی نخست. بازماندگان توانسته‌اند با ساخت پناه‌گاه‌ها جلوه‌هایی از تمدن را به وجود بیاورند، ولی همه‌چیز هم خیلی امیدبخش نیست. یک گروه مستبد به نام Authority برای خود یک حکومت به راه انداخته و آماده است تا هر کسی که به مخالفت با آن‌ها بپردازد را قلع و قمع کند، از سوی دیگر راهزنان و جنایتکاران دیگر هم به صورت آزادانه در دنیای بازی مشغول به پیش بردن فعالیت‌های تنش‌زای خود هستند. شما در نقش «واکر» (Walker) ماجراهایی را دنبال می‌کنید، یکی از آخرین بازماندگان گروه Rangers که توسط برخی از اعضای گروه Authority مورد سرقت قرار می‌گیرد، ولی این پایان راه نیست و قهرمان بزن بهادر ما تصمیم به انتقام گیری و از بین بردن آن گروه به صورت کامل می‌گیرد.

شخصیت‌های قدیمی و جدید

اگرچه Rage 2 اساسا داستانی مجزا از داستان نسخه‌ی نخست را تعریف می‌کند و در این راه حتی مواردی مثل دشمنان جدید و پروتاگونیست جدید هم ابزار سازندگان برای رسیدن به هدف خود هستند، هنوز هم در خط داستانی بازی می‌توان با شخصیت‌های قدیمی این مجموعه دیدار کرد. در حالی که تعداد شخصیت‌های جدید بازی به شکل قابل توجهی زیاد است، ولی می‌توان شخصیت‌هایی از اولین نسخه از مجموعه مثل Antonin Kvasir و Lossum Hagar را نیز در Rage 2 پیدا کرد.

تمرکز روی روایت داستان

با این که بازی Rage 2 تمرکز زیادی روی جهان باز خود و گیم‌پلی پر از مکانیزم‌های مختلفش گذاشته که راه را برای ایجاد هر گونه نابودی در این دنیای وسیع برای شما باز می‌گذارد، ولی هنوز هم تمام تلاش خود را کرده تا روی روایت یک داستان مناسب هم تمرکز داشته باشد. در حوالی عرضه‌ی بازی آقای «آد آلگرن» (Odd Ahlgren) کارگردان بخش روایی بازی و «لوک والمو» (Loke Wallmo) طراح روایی ارشد بازی مصاحبه‌ای با Official PlayStation Magazine داشتند و این اظهارات را در مورد تمرکز بازی روی داستان داشتند:

” «بتزدا» (Bethesda) و «اید سافت‌ور» (id Software) از همان ابتدا به دنبال جلو بردن داستان هم بوده‌اند. آن‌ها می‌دانستند که یک عنصر داستانی قوی برای [این بازی] می‌خواهند و از همان ابتدا به دنبال جلو بردن آن بوده‌اند.

بیشتر مردمی که شما می‌بینید، بیشتر چیزهایی که در جهان بازی پیدا می‌کنید، حتی دشمنانی که هیچ‌وقت واقعا با آن‌ها حرف نمی‌زنید، یک پیش‌زمینه داستانی داشته و دلیلی برای حضور در آن بخش خاص دارند، و دلیلی وجود دارد که آن گونه لگام گسیخته رفتار می‌کنند. اکثر این‌ها اگر شما با دقت نگاه کنید دلایلشان شرح داده می‌شود. "

روند توسعه

یکی از جنبه‌های جالب Rage 2، خصوصا وقتی به آن از پشت صحنه نگاه کنید، این است که تماما یک محصول از طرف «اید سافت‌ور» نیست. این استودیوی افسانه‌ای روی روند ساخت بازی نظارت داشته، ولی بخش زیادی از روند توسعه آن – خصوصا جنبه‌های مربوط به دنیای باز بازی – برعهده استودیوی «آوالانچ» (Avalanche Studios) بوده که آن‌ها را به خاطر مجموعه Just Cause می‌شناسیم. (و در حقیقت همین شهرت آن‌ها به خاطر ساخت بازی‌های Open World خصوصا فرنچایز Just Cause بوده که «اید سافت‌ور» را مشتاق به همکاری با آوالانچ برای ساخت Rage 2  کرده است.)

موتور گرافیکی ایپکس

بازی‌های تولید شده توسط «اید سافت‌ور» از موتور داخلی این استودیو یعنی «اید تک» (id Tech) استفاده می‌کنند (البته از این موتور در ساخت نسخه‌های اخیر سری Wolfenstein توسط استودیوی «مشین گیمز» (MachineGames) هم استفاده شده)، ولی Rage 2 از موتور گرافیکی ایپکس (Apex) استفاده می‌کند که متعلق به استودیوی «آوالانچ» است. این انتخاب بیشتر به این علت بوده تا از بلندپروازی‌های بازی به عنوان یک اثر Open World پشتیبانی شود. ایپکس، که از ابتدا با اندیشه ساخت بازی‌هایی با این سبک و سیاق طراحی شده، مسلما تطابق بیشتری با اندیشه‌های پشت عنوانی مثل Rage 2 است تا عناوینی چون Doom که اید سافت‌ور آن‌ را با اید تک ساخته است.

دنیای بازی

مسلما، Rage 2 یک بازی Open World است، ولی نکته قابل توجه این است که این بازی واقعا به گیمر این آزادی را می‌دهد تا هر کاری که دوست دارد انجام دهد و به هرجایی که می‌خواهد سرک بکشد. تمام نقشه‌ی بازی از همان شروع آن در دسترس قرار دارد و می‌توان به اقصی نقاط آن سفر کرد. همچنین در دنیای بازی شهرها و مناطق مسکونی مختلفی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها هم گشت و گذار کرد.

زیست بوم‌ها

دیگر نکته‌ی جالب در مورد دنیای Rage 2 این است که چقدر آن متنوع و رنگارنگ است. دیگر خبری از آن فیلتر رنگی قهوه‌ای رنگ نسخه‌ی نخست نیست و از این نظر بازی با یک انقلاب روبرو شده و همین قضیه موجب شده تا محیط‌های بسیار متنوع‌تر و زیباتری در بازی وجود داشته باشد. در مجموع Rage 2 پنج زیست بوم مختلف را در خود جای داده، و در سرتاسر نقشه مکان‌های مختلفی چون شهرها، بیابان‌ها، جنگل‌ها، باتلاق‌ها و مناطق دیگر وجود دارد.

وسایل نقلیه

با در نظر گرفتن این نکته که Rage 2 با همکاری سازندگان بازی Mad Max ساخته شده، خیلی غافلگیرکننده نیست اگر بگوییم که وسایل نقلیه و مبارزه با وسایل نقلیه یکی از بخش‌های مهم بازی محسوب می‌شوند (که البته در نسخه‌ی اول هم شاهد وجود آن بودیم.) در بازی انواع و اقسام خودروهای باگی، هواچرخ‌ها و ماشین‌های مخصوص مسیرهای آف – رود وجود دارند و سازندگان حتی ادعا کرده‌اند که شما می‌توانید سوار هر چیزی که چرخ دارد بشوید! پس اصلا نگران تنوع وسایل نقلیه در Rage 2 نباشید.

قابلیت‌ها

Rage 2 آمده تا به  فانتزی قدرت شما جامه عمل بپوشاند و وقتی هم که نگاهی به لیست بلند قابلیت‌های بازی بیندازیم، متوجه می‌شویم که عجب فانتزی خوبی را سازندگان برایمان تدارک دیده‌‌اند. به طور مثال از جمله‌ قابلیت‌های بازی می‌توان به Ground Slam اشاره کرد که تاثیر آن هم هر چقدر ارتفاع پرش شما بیشتر شود، بیشتر خواهد شد؛ یک جریان جبنشی تحت عنوان Shatter که دشمنان را به طرفی دیگر پرتاب می‌کند؛ Vortex، که می‌توان آن را به میان دشمنان انداخت و آن دشمنان را به سمت خود می‌کشد و می‌توان با ترکیب آن با نارنجک حملات مرگباری را تدارک دید و یک انفجار حسابی به راه انداخت؛ و البته Barrier، که در واقع یک سپر قابل حمل است و به کمک آن می‌توان از حملات سنگین دشمن جان سالم به در برد و دشمنان را هم با آن از بین برد.

اسلحه‌ها

البته، قابلیت‌های Rage 2 تنها ابزار شما برای قلع و قمع کردن دشمنان به پا کردن سر و صدای بسیار در بازی نیست. در Rage 2 شاهد وجود اسلحه‌های مختلف با طراحی‌ جالب هم هستیم. در بازی یک اسلحه به نام Grav-Dart launcher هستیم که دشمنان را به اجسام موجود در محیط متصل می‌کند؛ Firestorm Revolver که وقتی با آن به دشمن شلیک می‌کنید، سپس می‌توانید با فشردن کلیدی آن قسمت‌های مضروب از دشمن را آتش بزنید؛ Hyper-Canon که بسیار قدرتمند است و بهتر است از فواصل دورتر مورد استفاده قرار بگیرد؛ یا حتی Charged Pulse Canonها که به نوبه خود می‌توانند در گیم‌پلی بازی تاثیرگذار باشند. همچنین شاهد بازگشت Wingstick از نسخه‌ی نخست هم هستیم که البته اینجا با ارتقاها و بهبودهای مختلفی هم روبرو شده و به‌ اشکال گوناگونی می‌توان از آن استفاده کرد و در مبارزات دست پیش را گرفت.

OVERDRIVE

یکی از ویژگی‌های کلیدی Rage 2 قطعا Overdrive است. هر چه که شما از قابلیت‌های خود برای به راه انداختن خرابی و از بین بردن همه چیز استفاده می‌کنید، نوار Overdrive هم پر می‌شود. وقتی که شما از این قابلیت استفاده کنید، همه‌چیز برایتان قوی‌تر خواهد بود! از قابلیت‌ها گرفته تا اسلحه‌ها، همگی صدمه بیشتری به دشمنان وارد خواهند کرد و در کنار آن، نوار سلامتی شما هم به صورت خودکار پر می‌شود و حتی می‌توانید Loot بهتری از دشمنان به دست بیاورید.

شخصی‌سازی شخصیت اصلی

با اینکه پروتاگونیست Rage 2 یک شخصیت از پیش طراحی شده به نام «واکر» است، ولی باز هم گیمرها این امکان را دارند که تا حدی شخصی‌سازی را برای او اعمال کنند. این البته، شامل درخت مربوط به قابلیت‌ها و توانایی‌ها می‌شود ولی فارغ از آن‌، حتی شما این امکان را دارید تا جنسیت قهرمان خود و ظاهر او را هم انتخاب کنید.

شخصی‌سازی وسایل نقلیه

ما قبل‌تر راجع به وسایل نقلیه موجود در Rage 2 صحبت کردیم و گفتیم که تقریبا می‌توان هر چیزی که چرخ دارد را در بازی راند. با این حال، یک سری وسیله نقلیه خاص در بازی وجود دارد که آن‌ها عملکرد خاصی هم دارند. این وسایل نقلیه خاص نه تنها در مبارزات بازی نقش دارند، بلکه می‌توان آن‌ها را ارتقا هم داد و با شخصی‌سازی، برای آن‌ها امکاناتی را در نظر گرفت.

عرضه بر روی استیم

اگرچه معمولا بازی‌های بتزدا بر روی استیم عرضه می‌شوند، ولی Fallout 76 در هنگام عرضه روی استیم در دسترس قرار نگرفت و این مسئله باعث شد تا شایعاتی در مورد عدم عرضه Rage 2 روی استیم هم به گوش برسد. با این حال، این چنین نیست و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Rage 2 از طریق استیم در دسترس قرار دارد و حتی همان Fallout 76 هم برای عرضه روی استیم آماده است.

بهبودهای گرافیکی روی کنسول‌های میان نسلی

ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو دو کنسول میان‌نسلی هستند که قدرت سخت‌افزاری بیشتری نسبت به نمونه‌های اولیه خود دارند و خیلی از بازی‌ها روی این دو کنسول با کیفیت بصری بهتری اجرا می‌شوند. Rage 2 هم از این قائده مستثنی نیست و روی هر دو کنسول یاد شده با کیفیت بهتری اجرا می‌شود. البته، سازندگان نرخ فریم را نسبت به رزولوشن ارجحیت داده‌اند و روی هر دو کنسول بازی با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود.




منبع :gamingbolt 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار