کد خبر: ۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 28
پس اینکه اواسط سال گذشته استارت آپ هوانوردی آلمانی وُلوکوپتر دامنه فعالیت هایش را با انجام تعدادی پرواز آزمایشی به سنگاپور گسترش داد، اخیرا تصمیمش برای ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی در این شهر را اعلام کرده. پروازها هم مدتی بعد از تکمیل آن به طور آزمایشی شروع خواهند شد.

به گزارش آی تابناک : هدف این استارت آپ آلمانی استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هوایی برای جا به جا کردن شهروندان در مسیرهای کوتاه شهریست تا از این طریق به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک کنند. به گفته این گروه پهپادهای دو نفره این شرکت قادر به طی کردن مسافت 30 کیلومتر با یک شارژ بوده و به قدری بی صدا هستند که اگر در ارتفاع صد متری پرواز کند صدایشان از زمین شنیده نخواهد شد.

تاکسی هوایی ولوکوپتر

این شرکت طی یک سال گذشته ایده هایش برای طراحی ایستگاه تاکسی های پرنده را به اشتراک گذاشته و در حال همکاری با فرودگاه فرانکفورت در این زمینه است. یکی از ایده های این استارت آپ تعبیه Volo-Port هایی در مکان هایی مانند سقف مراکز خرید است که عملکردی مانند هلی پد دارند و مسافران از طریق تلفن همراهشان قادر به سفارش تاکسی هوایی در این نقاط خواهند بود.

اولین پایانه این شرکت از اواخر سال 2019 در سنگاپور قابل استفاده خواهد بود

این کمپانی امروز تصمیمش مبنی بر ساخت اولین ایستگاهش در سنگاپور را علنی کرده. به گفته ولوکوپتر ساخت این مکان نحوه کار چنین سیستمی در دنیای واقعی و شیوه تعامل کاربران با آن را مشخص خواهد کرد، علاوه بر این ساخت این ایستگاه مکانیزم و طراحی بخش انتظار مسافران و جایی که از آن سوار تاکسی خواهند شد را نیز به نمایش خواهد گذاشت. در این مکان شیوه تعویض و شارژ باتری وسیله ها نیز آزمایش می شود.

البته تا در دسترس قرار گرفتن این سرویس در شهرهای بزرگ هنوز فاصله زیادی داریم؛ زیرا همچنان تا عملی شدن این ایده به شکل کامل و دریافت مجوزهای لازم راهی طولانی در پیش است. طبق برنامه های ولوکوپتر اولین ایستگاه آزمایشی این شرکت تا پایان سال 2019 قابل استفاده خواهد بود.



منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار