کد خبر: ۲۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 28
مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران گفت: به وسیله صنعت ماهواره‌ای می‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.
به گزارش آی تابناک : شبنم یزدانی مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران درباره تعداد شرکت‌ها و استارت آپ‌های فعال در حوزه کسب و کار‌های فضاپایه اظهار کرد: با توجه به بررسی و پایش‌های انجام گرفته متوجه شده‌ایم حدود ۴۰ استارت آپ به صورت قطعی در حوزه کسب و کار فضا پایه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حوزه‌های کاری استارت آ‌پ‌ها بیان کرد: استارت آپ‌های ما در ۲ حوزه مختلف توسعه فناوری فضایی و زیرساخت‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند.

یزدانی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای و ارائه خدمات فضایی در چند دسته ماهواره‌های مخابراتی، سنجش و پایش از دور و ناوبری و منظومه‌های موقعیت یاب تقسیم می‌شوند.

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران درباره اهمیت خدمات ماهواره‌ای بیان کرد: با رصد و پایش حوزه‌هایی مانند کشاورزی، مدیریت بلایا، نفت و گاز و معادن می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و به توسعه اقتصادی بیشتری دست پیدا کنیم.

۱۵ سال حضور فعال در توسعه فناوری ساخت ماهواره
وی با اشاره به ساخت ماهواره‌های مختلف گفت: ۱۵ سال است که در توسعه فناوری ساخت ماهواره فعال هستیم و بسیاری از ماهواره‌های دانشگاهی همچون پیام امیرکبیر، دوستی شریف، نوید و ظفر علم و صنعت  حاصل همکاری بخش خصوصی با دانشگاه‌ها هستند.

یزدانی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های فضایی خوبی راه افتاده‌اند و توانسته‌اند به رشد مناسبی در حوزه طراحی، ساخت ماهواره و ارائه خدمات برسند.

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران اظهار کرد: به طور قطع استارت آپ‌های ایران در پنج سال آینده می‌توانند به رشد قابل توجهی برسند و عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

وی یادآوری کرد: به تازگی قانون حمایت از استارت آپ‌ها ایجاد شده است که تیم‌های فناور می‌توانند در بستر این حمایت‌ها به رشد قابل توجهی برسند؛ این قانون به استارت آپ‌هایی که ترس بزرگ شدن دارند کمک می‌کند تا کار خود را به درستی پیش ببرند.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار