کد خبر: ۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 25
زمانی که در حال بازی کردن هستیم برخی مواقع وسوسه می‌شویم که یک تلویزیون بزرگ 4K را انتخاب کنیم (البته اگر بودجه‌اش را داشته باشیم) تا اوج شکوه بازی‌ها در آن به نمایش درآیند و البته ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم چنین وسوسه‌ای هیچ ایرادی ندارد، مخصوصا اگر یکی از بهترین کارت گرافیک‌های بازار را در اختیار داشته باشید. خودتان را درگیر مانیتور گیمینگ نکنید، با کمی ریخت و پاش می‌توانید یک تلویزیون 4K عالی را بدست بیاورید. فقط به خودتان لطف کنید، خیلی نزدیک نشینید و نگران زمان پاسخ‌دهی نیز نباشید.

به گزارش آی تابناک : قبل از اینکه به سراغ تلویزیون‌ها بروید باید چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا اندازه است، اگر اتاق کوچکی برای گیمینگ دارید پس نیازی به یک غول 65 اینچی نیست اما برعکس آن اگر در اتاق نشیمن به بازی می‌پردازید یک گزینه 40 اینچی کوچک خواهد بود. باید اندازه تلویزیون را با اتاق خود و البته بودجه‌تان تنظیم کنید، به یاد داشته باشید که هرچقدر نمایشگر بزرگ‌تر باشد هزینه بیشتری برایتان به همراه دارد.

تلویزیون‌های 4K از همان قابلیت‌هایی که بهترین مانیتورهای گیمینگ بهره می‌برند استفاده نمی‌کنند مگر آنکه بخواهید نزدیک به 5000 هزار دلار هزینه کنید و مطمئن شوید که هیچگونه مشکلی در تجربه گیمینگتان پیش نخواهد آمد. مهم‌ترین قسمت در اینجا زمان پاسخ‌دهی است، هرچیزی زیر 6ms تجربه راحتی را در گیمینگ برایتان فراهم می‌کند ولی اگر بیشتر از آن باشد احتمالا متوجه تاخیر ورودی خواهید شد، مخصوصا اگر اهل بازی‌های eSports باشید.

در پایین سعی شده بهترین تلویزیون‌های 4K برای گیمینگ PC را برای شما شرح دهیم، با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

1.LG OLED65E8 65

بهترین تلویزیون 4K برای گیمینگ

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

65 اینچ

3840x2160

OLED

LG AI ThinQ

36x57.1x8.7

27.57

در حدود 30 میلیون تومان

+پشتیبانی از دامنه وسیع HDR

+کنتراست بی‌نظیر

+پشتیبانی از نرخ فریم بالا

-احتمال پیکسل سوختگی

تکنولوژی OLED طی دو سال گذشته تبدیل به یکی از گزینه‌های گیمینگ شده است. نمونه‌های سال 2017 موفق شدند مشکلات روشنایی، نویز و زمان پاسخ‌دهی را حل کنند. نمونه‌های 2018 نیز این مسیر را به بهترین شکل ممکن ادامه دادند و OLEDهایی را معرفی کردند که برای بازی بسیار مناسب به‌نظ می‌رسند. با اینکه احتمالا مدل‌های 2019 باز هم پا را فراتر خواهند گذاشت (متأسفانه هنوز نتوانستیم آنها را بررسی کنیم)، مدل‌های سال گذشته با قیمت‌های پایین‌تری در دسترس هستند.

تولید یک رنگ مشکی عمیق و دقیق مانند کاری که OLED65E8 انجام می‌دهد را کمتر می‌توان در نمونه‌های دیگر مشاهده کرد و اگر به انجام عناوین ترسناک می‌پردازید این رنگ مشکی در مکان‌های تاریک و تیره بازی به شدت خودنمایی خواهد کرد.

خبر خوب درباره سری OLEDE8 امسال، وجود قابلیت گیم مود است که روشنایی بسیار بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها تولید می‌کند. تست‌ها نشان می‌دهند در زمان استفاده از گیم مود این دستگاه‌ها در کمتر از 20ms تصاویر را رندر می‌کنند که برای یک تلویزیون نتیجه بسیار عالی به شمار می‌رود. همچنین این مدل‌ها از نرخ فریم 120fps نیز پشتیبانی می‌کنند (اگرچه فقط در وضوح HD و نه 4K)، پشتیبانی از حالت رنگی 4:4:4 که رنگ‌های بسیار دقیقی را در بازی‌ها به نمایش خواهد گذاشت دیگر نکته این نمایشگر است.

یکی از بهترین قابلیت‌های سری OLEDE8 توانایی رمزگشایی Dolby Vision HDR برای تصاویر (که در بازی‌ها بسیار کاربردی خواهد بود) و Dolby Atmos برای صدا است. هرچند بلندگوهای حاضر در این تلویزیون نمی‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و حتما اسپیکرهای جداگانه با سیستم Dolby Atmos عملکرد بهتری دارند اما حداقل شما یک سیستم صدایی بهتر نسبت به سیستم‌های صدای معمولی تلویزیون‌ها بدست می‌آورید.

همچنین لازم به یادآوری است که اگر شما چندان به طراحی فریبنده و سیستم صدای بهتر اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید سری C8 از LG را تهیه کنید که تقریبا کیفیت تصویر مشابه همین سری را به همراه دارد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

2.Samsung Q9F 65

یک تلویزیون 4K عالی برای گیمینگ با قیمتی مناسب

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

65 اینچ

3840x2160

QLED

Samsung QSmart

48x30.7x9.8

20

ناموجود

+بهترین نمایش تصویر حال حاضر

+پشتیبانی از HDR 2000

+پشتیبانی از FreeSync و دارای حالت بازی عالی

-زاویه دید محدود

با اینکه OLED در نمایش رنگ مشکی فوق‌العاده است اما تکنولوژی QLED شرکت سامسونگ در زمینه رنگ‌های پرطراوت و کنترانست واضح و روشن بهترین است. Q9F بهترین تلویزیون 4K سال 2018 شناخته شده است و با اینکه با مدل پرچمدار Q90R جایگزین شده هنوز هم یکی از بهترین‌ها باقی مانده است. شما می‌توانید این دستگاه را به نصف قیمت زمان عرضه خریداری کنید و تقریبا تمام قابلیت‌های نسخه جدیدتر و بسیار گران‌تر Q90R را نیز بدست آورید.

برترین قابلیت HDR 2000 است که بهترین نمونه یک تکنولوژی HDR روی هر تلویزیونی برای بازار مصرف کننده است. شما کاملا می‌توانید طراوت بیشتر در رنگ‌ها و رنج رنگی بیشتر نسبت به تلویزیون‌های دیگر را به وضوح تماشا کنید. محتوای 4K محسور کننده است اما این دستگاه توانایی بی‌نظیری در Upscale کردن تصاویر HD و حتی SD دارد، آنها را با رنگ‌های بهتر، لبه‌ها و حرکات نرم‌تر به نمایش می‌گذارد.

صدای این نمایشگر بسیار خوب است و برای تلویزیونی که بیشتر از ساندبار کمک می‌گیرد غیر معمول است. همچنین حضور تنها یک سیم در پشت باعث می‌شود فضای زشت و اشغال شده توسط آن به حداقل برسد. حالتی نیز برای آن تعیبه شده که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، می‌تواند مثل یک تابلو نقاشی عمل کرده و زیبایی به دیوار بخشد. تنها نکته منفی این تلویزیون زاویه دید محدود آن است که اگر شما از زاویه‌ای بیشتر از 45 درجه به آن نگاه کنید تصویر مناسبی را نخواهید دید ولی با چنین تلویزیون بزرگی که طراحی شده تا در مرکز اتاق شما قرار گیرد این مشکل چندان بزرگ نیست. این نمونه نه تنها یکی از ارزشمندترین‌های حال حاضر است، بلکه یکی از بهترین‌هاییست که هرکس می‌تواند بدست آورد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

3.Sony X900F 49

یک تلویزیون 4K عالی رده میانی برای گیمینگ

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

49 اینچ

3840x2160

LED

Android TV

43.1x27x9.4

13.78

در حدود 15 میلیون تومان

+بسیار با ارزش نسبت به یک تلویزیون LCD

+پشتیبانی خوب از HDR

-Android TV خسته کننده

-روشنایی محدود برای HDR

اگرچه سری Sony X900F LCD TV در سال 2018 به بازار عرضه شدند اما هنوز هم کاملا برای خرید موجود هستند. این ماندگاری امری بدی نیست زیرا حالا قیمت آنها بسیار کاهش یافته است. در واقع شما اگر همین حالا یکی از این سری را تهیه کنید، یک تلویزیون بالاتر از رده متوسط با برندی قابل توجه را بدست می‌آورید که قیمت یک نمونه پایین رده را خواهد داشت.

کلید موفقیت این سری فارغ از قیمت، نورپردازی مستقیم با LED به همراه کاهنده‌های نور داخلی است، شبیه به Samsung Q8FN. البته شما به اندازه Q8FN کاهنده نور دریافت نمی‌کنید اما داشتن چنین پیکربندی نور پس‌زمینه‌ای برای این تلویزیون مقرون به صرفه در هر صورت بسیار قابل توجه است.

نتیجه بسیار بهتر از عملکرد کنتراست هر دستگاه دیگری در این رنج قیمتی بوده و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم یک کنتراست خوب پایه مهمی برای گیمینگ HDR است. یک خبر خوب دیگر برای گیمرها استفاده از سیستم رنگی Triluminos است که جزو سیستم‌های پردازش رنگ سونی است که رنگ‌های گسترده‌تری را از تلویزیون‌های هم رده به نمایش می‌گذارد. این یعنی بازی‌های 4K HDR به شکل جذاب‌تر، پرداخت شده‌تر و با جزئیات بیشتر به نمایش در می‌آیند.

بخاطر قیمت پایین‌تر X900F از فریم ریت بالا مانند سری LG OLEDE8 پشتیبانی نمی‌کند، یا از حالت گیم اتوماتیک و رفرش ریت متغیر سری Samsung Q8FN. همچنین به دلیل نقاط کاهنده نور کمتر نسبت به Q8FN برخی مواقع ممکن است شاهد هاله‌های نور در کنار اشیاء روشن باشید اگر در یک پس‌زمینه تاریک ظاهر شوند، این امر وقتی از زوایه نگاه کنید حتی بدتر نیز خواهد شد. سری X900F همچنین در زمینه روشنایی ضعیف است و نصف روشنایی مدل‌های LCD سامسونگ را برایتان فراهم می‌کند.

با وجود کیفیت تصویر عالی اما زمان پاسخ‌دهی در پایین‌ترین حالت 30ms است. هیچ تلویزیونی به اندازه X900F مقرون به صرفه نیست و باید گفت این دستگاه در بازه قیمتی خودش برای گیمینگ بهترین است.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

4.TCL 55R617 55” Roku TV

بهترین تلویزیون 4K مقرون به صرفه

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

55 اینچ

3840x2160

LED

Roku TV

48.5x30.9x10.7

17.32

ناموجود

+قیمت عالی که مدام کاهش پیدا می‌کند

+کیفیت تصویر خوب

+به طرز شگفت انگیزی زمان پاسخی‌دهی خوبی دارد

-رنگ‌ها به دقت پنل‌های QLED یا OLED نیستند

-پنل خیلی سریع نیست

اگر به دنبال تلویزیون 55 اینچ و مقرون به صرفه هستید نیازی به جست و جوی بیشتر نیست، سری شش TCL همان چیزیست که می‌خواهید. این یک مدل سال 2018 است، یعنی شما می‌توانید به راحتی آنرا در بازار پیدا و با قیمت بسیار پایین تهیه کنید. درحالیکه مدل‌های قبلی TCL از کیفیت پایین و برخی مشکلات صفحه نمایش رنج می‌بردند، سری شش موفق شده است مشکلات را حل کرده و یک تلویزیون خوب را عرضه کند. این پنل برای گیمینگ نیز بسیار مناسب است، با اینکه زمان پاسخ‌دهی به پای پنل‌های هزار دلاری نمی‌رسد اما به شکل جالبی زمان پاسخ‌دهی این نمونه بین 6ms تا 12ms است که برای دستگاهی در این اندازه و بازه قیمتی نکته عالی به شمار می‌رود. همچنین با وجود کاهنده‌های نور به اندازه کافی، میزان کنتراست مخصوصا در رنگ مشکی بسیار مناسب است.

جایی که TCL ناموفق است، رنج رنگیست که به زحمت به میانگین تلویزیون‌های 4K در این بودجه می‌رسد. حتی HDR خوب آن نیز نمی‌تواند این کیفیت را بهبود دهد. اما اگر بخواهیم صادق باشیم تفاوت چندان زیادی وجود ندارد مگر اینکه شما مشغول بازی‌هایی باشید که بسیار رنگارنگ هستند. در 55 اینچ مشکل کمتر پدیدار است اما اگر یک نمونه 65 اینچی می‌خواهید باید فکر کنید آیا با تلویزیونی که رنگ‌های مشکی و تاریک را بهتر از رنگ‌های روشن نشان می‌دهد، مشکلی دارید یا خیر. در زمینه قیمت اما TCL617 بعید است شما را ناامید کند. این دستگاه حتی با کنترل صوتی عرضه می‌شود (البته اگر چنین چیزی را دوست داشته باشید).

یک نمونه 43 اینچی نیز وجود دارد که اگر به فکر اتاق کوچک‌تر باشید بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. کنتراست همچنان عالیست و البته که ارزان‌تر نیز هست.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

5.Samsung NU7100 50

ارزان‌ترین تلویزیون 4K که ما پیشنهاد می‌دهیم

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

50 اینچ

3840x2160

LED

Android TV

44.3x28.7x10.3

13.87

در حدود 9 میلیون تومان

+قیمت بسیار پایین

+تاخیر پایین

+وجود Steamlink

-رنگ‌ها و کنتراست عالی نیستند

-زاویه دید متوسط

اگر مشکل مالی دارید اما همچنان به دنبال یک تلویزیون بزرگ هستید که بازی‌های PC را در آن تجربه کنید، سری NU7100 از سامسونگ ناجی شما خواهد بود. مدل 50 اینچی کمتر از 400 دلار قیمت دارد و شما می‌توانید با خرید مدل کوچک‌تر حتی هزینه کمتری بر جیب خود تحمیل کرده اما کیفیتی بالاتر را تجربه کنید. با فعال سازی حالت بازی این تلویزیون نرخ نوسازی 120 هرتز و زمان پاسخ‌دهی 15ms را برایتان فراهم می‌کند که در واقع عملکرد دستگاه‌هایی با دو برابر قیمت است. بنابراین شما کارایی فوق‌العاده‌ای را در قبال پولی که پرداخت می‌کنید بدست می‌آورید.

کیفیت 4K و HDR نیز خوب هستند اگرچه به اندازه پنل‌های OLED و QLED بی‌نظیر نیست. باز هم لازم به اشاره است که شما تنها یک چهارم مبلغ را پرداخت می‌کنید. شما تمام قابلیت‌های هوشمند سامسونگ را نیز با این تلویزیون دریافت می‌کنید، مانند نرم‌افزار موبایل، بلوتوث و تمام چیزهایی از این قبیل. یکی دیگر از قابلیت‌های این تلویزیون Steamlink است که برای گیمینگ PC بسیار کاربردی است، خود پنل نیز به اندازه کافی سریع است تا با اکثر بازی‌ها مشکلی نداشته باشید.

با اینکه چنین تلویزیونی چندان برای مهمانی‌ها یا کارهایی از این دست مناسب نیست اما برای جایگزین کردن آن با یک مانیتور انتخاب بسیار عالی محسوب می‌شود. در هر صورت یک دستگاه عالی برای اتصال به رایانه‌های شخصی شماست که قیمت بسیار پایینی نیز دارد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

6.Samsung 55NU7900 55

یک تلویزیون 4K مناسب

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

55 اینچ

3840x2160

LED

Smart Hub

48.8x28.2x6.3

15.3

در حدود 13 میلیون تومان

+امکانات مناسب

+وجود HDR

-رنگ‌ها و کنتراست عالی نیستند

-عدم وجود قابلیت‌هایی مختص گیمینگ

مدل 55NU7900 از جمله تلویزیون‌های تولیدیست که تمام یا حداقل اکثر نکات مورد نیاز را با خود به همراه دارد. محصولی کارآمد اما نه چندان هیجان انگیز. این دستگاه مشخصه‌های خوبی را در خود جای داده که به هیچ وجه عالی نیستند. کیفیت تصویر 4K اما نه با پنلی عالی، وجود قابلیت HDR ولی نه به شکل خیلی خوب و طراحی مناسبی که بی شک فوق العاده نیست. با تمام این تفاسیر این مدل یک نمونه نسبتا خوب برای تهیه در لیست ما به شمار می‌رود.

هرچند نمی‌توانید با تماشای تصاویر روی این تلویزیون از خود بی خود شوید اما همچنان وضوح 4K عالی به نظر می‌رسد و می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. وجود تکنولوژی HDR نیز حتی در بدترین حالت بهتر از نبودن آن است، این تلویزیون ممکن نتواند با بزرگان رقابت کند ولی شما را ناامید نمی‌کند و هیچ کدام از قابلیت‌های خود را صرفا برای تبلیغات به شما معرفی نخواهد کرد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

7.TCL 50P6US 50

یک تلویزیون بسیار مقرون به صرفه و البته HDR

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

50 اینچ

3840x2160

LED

Linux

43.8x25.2x3.7

12.2

در حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان

+بسیار مقرون به صرفه

-عدم حضور برخی قابلیت‌ها

-زاویه دید متوسط

بدون شک قیمت فاکتور بسیار مهمی برای همه ماست (شاید نه همه) و خرید یک دستگاه مقرون به صرف برایمان راحت‌تر از تهیه مدلی گران‌تر باشد. اگر به دنبال تجملات یا قابلیت‌های زیادی نیستید و فقط ترجیح می‌دهید از امکانات پایه‌ای بهره مند شوید، 50P6US برای شما تولید شده.

هرچند باز هم با یک صفحه نمایش عالی طرف نیستیم اما وجود HDR تسلی بخش است و البته که تجربه خوبی را در اختیارمان قرار می‌دهد. نکته جالب درباره این تلویزیون نمایش رنگ‌ها فراتر از انتظار است و در این زمینه جایگاه بالاتری از رقبای هم قیمت خود کسب می‌کند. در زمینه طراحی باید به باریکی فوق العاده این مدل نیز اشاره کنیم که واقعا محصور کننده خواهد بود.

به هر صورت اگر قصد ندارید چندان جیبتان را بخاطر یک تلویزیون خالی کنید بهتر است نگاهی به TCL 50P6US بیاندازید، شاید لحظات بسیار خوبی در کنار آن برایتان رقم بخورد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

8.Sony 55X7000F 55

برای دوست داران سونی

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

55 اینچ

3840x2160

LED

Linux

48.7x28.4x5.8

17.7

در حدود 11 میلیون تومان

+وجود برخی فناوری‌های سونی

-قیمت بالا به نسبت امکانات

-نمایش رنگ مشکی متوسط

تلویزیون 55X7000F با پنل LED تولید شده و از فناوری‌های مخصوص سونی بهره می‌برد که آنها را در برخی زمینه‌ها از رقبا بهتر نشان می‌دهد. به عنوان مثال X-Reality Pro که برای بهبود تصاویر طراحی شده، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد یا Motion Flow XR که تکنولوژی برای حرکت اجسام در تصاویر مختف است. سونی طی سال‌ها موفق شده فناوری‌های بخصوص خود را برای بهتر کردن تلویزیون‌هایش توسعه دهد اما آیا تنها اینها کافی هستند؟ قطعا جواب خیر است.

کیفیت تصویر X7000F به شکلی که از آن انتظار می‌رود نیست هرچند که ایرادات کمی در آن دیده می‌شود اما برخلاف برخی پرچمداران سونی در اینجا شاهد نمایش رنگ مشکی خوبی نیستیم و حتی برخی اوقات ممکن است رنگ‌هایی روشن‌تر از مشکی را به جای آن مشاهده کنیم. حضور HDR نیز کمک چندانی به این موضوع نمی‌کند اما در کل به خوبی پیاده سازی شده و حتما در بازی‌ها یا محتوای پشتیبانی شده به کار خواهد آمد.

متأسفانه قیمت این مدل هم بیشتر از چیزی است که به شما ارائه می‌دهد اما اگر از دوست داران شرکت سونی و تلویزیون‌های آن هستید، می‌توانید از تهیه چنین دستگاهی لذت ببرید و به همراه بازی‌هایتان این لذت را چند برابر کنید.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

9.Vizio P Series Quantum 65

بهترین تلویزیون 4K LED

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

65 اینچ

3840x2160

LED

VIZIO SmartCast

56.9x32.7x11.8

24.52

ناموجود

+کیفیت تصویر فوق العاده

+امکاناتی در سطح پرچمداران

-قیمت بالا

-زاویه دید مقداری محدود است

یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K LED موجود Vizio P Series Quantum است. به اندازه LG E8 زاویه دید وسیع و نمایش رنگ مشکی عمیق را ارائه نمی‌دهد اما از خطر سایه انداختن یا پیکسل سوختگی نیز در امان است. این تلویزیون کیفیت تصویر فوق العاده‌ای را فراه می‌کند و در محیط‌های تاریک به لطف کنتراست و نقاط نور خوب، رنگ مشکی خوبی را به تصویر می‌کشد.

Vizio همچنین یکی از روشن‌ترین نمایشگرهای موجود را به خود اختصاص داده و در هر اتاقی خواهد درخشید. محتوای HDR رنگ‌ها را زنده و شفاف نشان می‌دهد و حضور تکنولوژی‌های HDR10 و Dolby Vision در این زمینه، عملکرد تلویزیون را به سطحی بالاتر خواهد برد. وجود 192 نقطه نوری نیز از قابلیت‌های برجسته دستگاه است.

یک دیگر از نکات مهم درباره Vizio P پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز است که آن را برای بازی مناسب می‌سازد. هرچند متأسفانه شما باید برای لذت بردن از دقیق‌ترین تصاویر درست روبروی تلویزیون بنشینید وگرنه در برخی قسمت‌ها شاهد تغییر رنگ خواهید بود. در نهایت Vizio P Series Quantum یک دستگاه قابل ستایش است که هر کسی از داشتن آن احساس رضایت خواهد کرد.

بهترین تلویزیون‌های 4K گیمینگ سال 2019 تا به اینجا

10.Samsung NU8000

یک تلویزیون عالی میان رده با قابلیت‌های گیمینگ عالی

اندازه

وضوح

تکنولوژی پنل

تلویزیون هوشمند

ابعاد (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت در بازار ایران

55 اینچ

3840x2160

LED

Smart Hub

48.3x28x12.7

17.1

در حدود 12 میلیون تومان

+در بخش میان رده فوق العاده است

+قابلیت‌های گیمینگ و زمان پاسخ دهی

-زاویه دید محدود

اگر شما به دنبال یک تلویزیون میان رده با تاخیر پایین و قابلیت‌های گیمینگ عالی هستید، باید نگاهی به Samsung NU8000 بیاندازید. عملکرد عالی Sony X900F در فضاهای تاریک را نخواهید داشت اما این تلویزیون کیفیت تصویر فوق العاده‌ای را بخصوص در بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند. داشتن محدوده رنگ وسیع و پخش محتوای HDR با رنگ‌های زنده و شفاف نیز به این موضوع کمک شایانی خواهد کرد. این مدل به خوبی برای اتاق‌های روشن طراحی شده و مقاومت خوبی در برابر بازتاب نور از خود نشان می‌دهد.

NU8000 از زمان پاسخ دهی سریعی برخوردار است که اشیا با حرکت سریع را به خوبی و با کمترین محو شدگی به نمایش می‌گذارد. چنین امری به وضوح در زمان بازی با یک PC یا کنسول مانند اکس باکس وان مشخص می‌شود، زمانیکه شما حالت بازی را فعال کنید، تاخیر ورودی بسیار پایین می‌آید. پشتیبانی از فناوری FreeSync نیز از مزایای بسیار خوب آن برای گیمینگ است.

متأسفانه Samsung NU8000 از زاویه دید نسبتا محدودی برخوردار است و چندان در این زمینه قوی عمل نمی‌کند، با این حال یک تلویزیون فوق العاده با قابلیت‌های گیمینگ عالیست.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار