کد خبر: ۲۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 23
گروه آماری NPD ( به وسیله GamesBeat) داده‌های و آمار فروش محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بازی‌های ویدیویی در کشور آمریکا در ماه آوریل میلادی را به انتشار رسانده است که طبق چیزی که در این گزارش به چشم دیده می‌شود، دو تا از بزرگ‌ترین بازی‌های عرضه شده در این ماه یعنی عناوین Mortal Kombat 11 و همینطور Days Gone هر دو عملکرد بسیار تاثیر گذاری از خودشان به جای گذاشته‌اند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به ادامه این مطلب مراجعه کنید.

به گزاری آی تابناک : همانطور که این دو بازی در سایر نقاط دنیا نیز در اولین ماه عرضه خود عملکرد بسیار تاثیر گذار و قابل قبولی از خودشان به جای گذاشتند، این ماه آوریل نیز در آمریکا همینطور عمل کردند.

اگرچه عنوان Days Gone به مدت هفته‌ها برتری با ثباتی نسبت به Mortal Kombat 11 در جدول فروش هفتگی کشور بریتانیا داشت و چند هفته پشت سر هم با بالاتر قرار گرفتن نسبت به این بازی صدر نشین این جدول می‌شد، اما در آمریکا، عنوانی که به دست استودیوی NetherRealm توسعه پیدا کرده و ساخته شده است، توانسته گوی رقابت را از رقیب خود به سرقت ببرد و به عنوان پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل در این کشور خودش را معرفی کند. در واقع عنوان Mortal Kombat 11 در اولین روزهای عرضه خود چنان عملکرد قدرتمندانه‌ای از خودش به نمایش گذاشت که خیلی سریع و با سرعت بسیار از عناوین بزرگ و پرفروشی نظیر The Division 2, Resident Evil 2 Remake, Super Smash Bros. Ultimate و بسیاری از بازی‌های بزرگ و کوچک‌ دیگر بالاتر قرار گرفت و بلافاصله تبدیل به دومین بازی پرفروش سال ۲۰۱۹ تا اینجا شد و پس از Kingdom Hearts 3 قرار گرفت.

به جز این، Mortal Kombat 11 روی هر پلتفرمی که به انتشار رسیده بود هم به عنوان پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل روی آن پلتفرم شناخته شد که یعنی این بازی به صورت جداگانه هم روی پلی‌استیشن ۴، هم ایکس‌باکس وان، هم نینتندو سوییچ و هم رایانه‌های شخصی پرفروش‌ترین بازی ماه بوده است که در مجموع نیز تبدیل به پرفروش‌ترین بازی ماه روی همه پلتفرم‌ها شده است. همین موضوع هم باعث شده که این بازی دومین بازی ترد پارتی تاریخ کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ باشد که پرفروش‌ترین بازی ماه شناخته شده است. اولین بازی که موفق به کسب این عنوان شده بود، بازی Mario + Rabbits: Kingdom Battle در سپتامبر سال ۲۰۱۷ بود که به دست شرکت یوبیسافت (Ubisoft) توسعه پیدا کرده بود و به دست خودش هم به انتشار رسیده بود. این موضوع را مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر ارشد موسسه آماری NPD عنوان کرده است.

بعد از آن به Days Gone می‌رسیم که در اولین ماه عرضه خود در کشور آمریکا موفق به قرار گرفتن در رتبه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های ماه شده است که در کشور آمریکا نیز مانند بریتانیا، همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردم، عملکرد تاثیر گذاری از خودش به نمایش گذاشته است. به جز آن در ژاپن نیز این بازی بر خلاف نقدها و نمرات نه چندان درخشان و خوبی که کسب کرده بود، یکی از بهترین عملکردها را در میان تمامی بازی‌های انحصاری و فرست پارتی شرکت سونی در نسل هشتم کنسول‌های ویدیویی از خودش به نمایش گذاشته بود. در حقیقت عنوان Days Gone تا همین الان تبدیل به پرفروش‌ترین بازی استودیوی Bend شرکت سونی در تاریخ این استودیو در آمریکا، از نظر مقدار درآمد حاصله شده است. شما می‌توانید در انتهای این مطلب نگاهی داشته باشید به کل لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی در کشور آمریکا در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی.

با این اوصاف در زمینه فروش محصولات سخت افزاری دنیای ویدیو گیم، کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ بار دیگر توانست به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه در این کشور شناخته شود. تمام پلتفرم‌های دیگر، به جز نینتندو سوییچ در میزان فروش خود دچار افت محسوس و قابل توجهی شده بودند. هم در ماه آوریل و هم درمجموع در کل سال ۲۰۱۹، کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ هم از نظر تعداد دستگاه‌های به فروش رفته و هم از نظر درآمد به دست آمده پرفروش‌ترین کنسول کشور آمریکا بوده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم که لیست کامل پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آوریل کشور آمریکا را مشاهده کنید. لازم به توضیح است که بازی‌هایی که با علامت تک ستاره (*) علامت گذاری شده‌اند، بدون حساب فروش دیجیتالی در این لیست آورده شده‌اند؛ بازی‌هایی که با علامت دو ستاره (**) علامت گذاری شده‌اند، بدون حساب فروش نسخه رایانه شخصی در این لیست حاضر شده‌اند و در نهایت نیز بازی‌ Minecraft که با علامت سه ستاره (***) علامت گذاری شده‌ است،‌ مقدار فروش دیجیتالی نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان آن هم حساب شده است.

میزان فروش بازی‌های رایانه‌ای در ماه آوریل ۲۰۱۹ در کشور آمریکا:

  1. Mortal Kombat 11
  2. Days Gone
  3. MLB 19: The Show
  4. Tom Clancy’s The Division 2**
  5. Super Smash Bros. Ultimate*
  6. Grand Theft Auto V
  7. Sekiro: Shadows Die Twice**
  8. Call of Duty: Black Ops 4**
  9. NBA 2K19
  10. Yoshi’s Crafted World*
  11. Red Dead Redemption II
  12. Mario Kart 8*
  13. Assassin’s Creed: Odyssey
  14. Minecraft***
  15. New Super Mario Bros. U Deluxe*
  16. Final Fantasy X2/X-2 HD Remaster
  17. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  18. Jump Force
  19. Battlefield V*
  20. Borderlands




منبع : gamingbolt
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار