به گزارش آی تابناک : تابهحال در بازیهای آنلاین شاهد توهین سایر کاربران به یکدیگر بودهایم یا حتی خودمان نیز گرفتار این مشکل شدهایم. رفته رفته این عادت به یک فرهنگ در بازیهای آنلاین تبدیل شده است که در صورت درست پیش نرفتن این وضعیت، شاهد توهین بازیکنان به یکدیگر هستیم. البته شرکتهایی که بازیهای آنلاین رقابتی صاحب نامی دارند، مجازاتهایی را برای این دسته از کاربران در نظر گرفتهاند. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، در وبسایتمایکروسافت در مورد این دسته از افراد و همچنین جامعه گیمرها و ردهسنی بازیکنان، سخن گفته است.
باتوجهبه جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر در مورد دو حقیقت بسیار مهم سخن گفته است. اول اینکه بازی کردن و گیمینگ برای تمامی مخاطبان است. مهم نیست تازه وارد هستید یا یک شخص حرفهای، همه باید از بازی کردن احساسی خوشآیند داشته باشند و هیچ گروهی صاحب سرگرمی و صنعت بازیهای ویدیویی نیست. زمانیکه در این راه بازیکنان بتوانند با خوشحالی و رضایت در کنار یکدیگر بازی کنند، همانند این است که یک جهان به پیروزی رسیده باشد. اسپنسر دراینباره میگوید:
اگر فکر میکنید که گیمرها عمدتا مرد هستند و در بازه سنی نوجوان قرار دارند، سخت در اشتباه هستید و مجددا فکر کنید. ما یک جامعه ۲.۶ میلیارد نفری هستیم. خانوادههایی که با فرزندانشان بازی میکنند، ماجراجویانی که از این طریق بازیها را در کنار یکدیگر تجربه میکنند، معلمهایی که از گیم برای تعلیم ریاضی استفاده میکنند و مادر بزرگهایی که با بازی کردن شناخت بیشتری نسبت به نوههایشان پیدا میکنند، ساختار جامعه گیمرها را تشکیل دادهاند. بیشتر کاربران جامعه گیمرها، بزرگسال هستند و نیمی از این جمعیت هم زنها تشکیل دادهاند.
مورد دومی که اسپنسر در طول نوشتههایش به آن اشاره کرده است، اهمیت امنیت بازیکنها بدون در نظر گرفتن جنسیت، عقاید و باورهایشان در بازیهای آنلاین است. اسپنسر در ادامه اعلام کرده است که پس از رشد بازیها و پیشی گرفتن از غولهای فرهنگی نظیر موسیقی و فیلم، شاهد بهوجود آمدن یک جو سمی و رفتارهای ناشایست توسط بازیکنها هستیم. اسپنسر افزود که در میان نوجوانها که روزانه با سایر بازیکنها بازیهای آنلاین را انجام میدهند، ۷۴ درصد از آنها حداقل یک دوست را پیدا میکنند و ۳۴ درصد هم بیش از پنج دوست آنلاین برای خود پیدا میکنند. همچنین وی در مورد اهمیت گیمینگ برای افراد مسن هم سخن گفته است. اینکه بازیها باعث تقویت حافظه میشوند؛ مخصوصا برای آن دسته از افراد مسنی که آلزایمر دارند.
فیل اسپنسر قصد دارد ابزارهای جدیدی را در دسترس مدیرهای جوامع کاربری ایکس باکس لایو قرار بدهد که شاهد رفتارهای بهتری در شبکه و گروههای (Club) ساخته شده توسط بازیکنان باشیم. در انتها اسپنسر اعلام کرده است که مایکروسافت متعهد است که در صنعت گیمینگ کارهای مختلفی را انجام دهد تا شاهد امنیت بیشتر بازیکنان در بازیها باشیم. همچنین نوآوریهایشان در زمینه ایجاد امنیت را با سایرین به اشتراک خواهند گذاشت. وی معتقد است که با وجود سرویسهای استریم و ابری، بهزودی مخاطبان بیشتری با این صنعت آشنا خواهند شد. وی در این باره افزود:
صنعت ما باید به این وضعیت رسیدگی کند تا بتوانیم برای ایجاد فضایی بهتر مبارزه کنیم. ما از تمام بازیکنها و همچنین همکارهایمان در این صنعت دعوت میکنیم که به ما بپیوندند و جامعه یکپارچهتری داشته باشیم و سهم خود را انجام داده باشیم؛ گیمینگ را برای همه در دسترس قرار دهیم و گیمرها را حمایت کنیم.