کد خبر: ۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 20
نماینده دادستان تهران در دادگاه بانک سرمایه گفت: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است.

به گزارش تابناک؛ رسول امیر قهرمانی روز دوشنبه در دومین جلسه دادگاه بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی اظهار داشت: رضوی 107 میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و 104 میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.
وی افزود: متهم این تسهیلات را با شگرد یکسان دریافت می‌کرده و شاید مبلغ 80 میلیارد تومان برای او مهم نباشد اما درد بزرگی از مردم را دوا می کند.
قهرمانی افزود: رضوی از طریق شرکت های رهپویان کوثر و آتیه سازان فاطمی برای دریافت تسهیلات بهره می‌برده و از شرکت شایگان تجارت آتیه برای استفاده از ضمانت نامه ها استفاده می کرده است.
وی گفت: رضوی در مهر سال 91 درخواست می کند که 20 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که 2 و نیم میلیارد تومان مصوب می‌شود ولی یک ماه و نیم بعد 70 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به حسابش واریز می شود.
نماینده دادستان با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد یکی از کارشناسان بانک سرمایه به نام خانم رام گفت: این کارشناس بارها اعلام می‌کند که رضوی صلاحیت دریافت 20 میلیارد تومان را ندارد و با توجه به اینکه صورت‌های مالی خود را ارائه نکرده و مفاصاحساب هم نداده احقاق دریافت 2 و نیم میلیارد تومان را هم ندارد.

* فشار روی کارشناسان بانک سرمایه
قهرمانی از خانم رام درخواست کرد تا درباره جزئیات گزارش خود توضیحاتی ارائه کند و خانم رام گفت: من پرونده را بررسی می کردم و طبق مدارکی که به من دادند، گزارشی ارائه کردم اما باید گزارش های پرونده در جلسات بانک قرائت می شد. البته فشار روی ما بسیار بود و می گفتند که چگونه بنویسید و در واقع فقط نوشته ای از کارشناس می‌خواستند.
وی افزود: چند سال از این پرونده گذشته و درباره جزئیات آن حضور ذهنی ندارم ولی در مجموع فشارهای بسیاری روی رئیس اداره و کارشناسان این بانک وجود داشت.
ادامه دارد ...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار