کد خبر: ۲۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 19
هفته گذشته وزارت بازرگانی آمریکا از اضافه شدن هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن به لیست سیاه خود موسوم به «فهرست موجودیت» خبر داد، حالا اما این وزارتخانه از تصمیم خود برای اعطای یک مجوز موقتی برای ادامه فعالیت هواوی خبر داده است.
به گزارش تابناک؛ تحریم هواوی مانع از فروش قطعات ساخت شرکت های آمریکایی به این کمپانی می شود و تنها در صورت دریافت مجوز از دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا (BIS) اینگونه مراودات امکان پذیر خواهد بود. با این حال وزارت بازرگانی آمریکا در حال عقب نشینی از این تصمیم است چرا که دسترسی به اینترنت در بسیاری از نقاط کم جمعیت تر ایالات متحده و به ویژه نواحی روستایی بر تجهیزات شبکه چینی متکی است و تحریم هواوی آنها را در خدمات دهی به مشتریان با مشکل مواجه می سازد.

قبلا بیش از چهل اپراتور کوچک آمریکایی که با تکیه بر تجهیزات هواوی در زمینه ایجاد خطوط ارتباطی روستایی فعالیت دارند، از این تصمیم آشفته شده بودند اما «کری بنت»، مشاور ارشد انجمن ارتباطات وایرلس روستایی آمریکا بر تلاش برای اصلاح این قانون تاکید کرده بود. 

هواوی پیشروترین شرکت دنیا در ارائه تجهیزات مخابراتی و شبکه است و به واسطه قیمت مناسب در آمریکا مشتریان بسیاری دارد. همین مساله باعث شده وزارت بازرگانی با صدور یک مجوز ۹۰ روزه به دنبال عدم اختلال در فعالیت شبکه ها و تجهیزات فعلی هواوی باشد. سخنگوی وزارت بازرگانی درباره دلیل صدور این مجوز موقتی می گوید:

بدون این مجوز در صورت وقوع مشکل در سخت افزارهای هواوی احتمال قطع دسترسی بازارهای روستایی به اینترنت و شبکه های موبایل وجود دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا هدف از صدور این مجوز ۹۰ روزه را حفظ منافع شرکت های کوچکتر اعلام کرده و بر اساس آن کمپانی چینی تا سه ماه دیگر به منظور تداوم فعالیت شبکه های فعلی اجازه دستیابی به فناوری های آمریکایی را دارد. با این حال مشخص نیست پس از طی این بازه زمانی چه تضمینی برای ادامه فعالیت شبکه های مبتنی بر تجهیزات هواوی وجود دارد.

هواوی سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار را صرف خرید تجهیزات از تامین کنندگان آمریکایی از جمله کوالکام، اینتل و میکرون کرده در نتیجه این تحریم زیان هنگفتی را به طرف های آمریکایی نیز وارد خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار