کد خبر: ۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 19
محمود اسلامیان، عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای نیست که استقلال و پرسپولیس را صاحب یک مالک خصوصی کند.

به گزارش تابناک؛ وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی از سال گذشته مدعی شدند در نیمه نخست سال 98 واگذاری استقلال و پرسپولیس نهایی خواهد شد. آن‌ها تاکید داشتند این اتفاق نهایی خواهد شد. حتی وزارت ورزش و جوانان مدعی شد در بدترین حالت، در پایان سال 98 سرخابی‌ها خصوصی خواهند شد. اتفاقی که هنوز رخ نداده است. با وجود تاکید سازمان خصوصی‌سازی، هنوز هیچ کدام از شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز نشده است. حتی شایعه واگذاری دو تیم تهرانی، اخبار عجیبی را پیرامون دو باشگاه ایجاد کرد.

برای مثال، گفته می‌شود مدیریت استقلال برنامه‌ای برای پرداخت طلب وینفرد شفر ندارد و منتظر است تا باشگاه به مالک جدید آن فروخته شود. ظاهرا مدیران سرخابی‌ها اعتقاد دارند مالکان جدید باید بدهی‌های دو باشگاه را پرداخت کنند. داورزنی درباره این شایعه به خبرآنلاین گفت: «امیدوارم دو باشگاه هر چه زودتر واگذار شوند. چرا که پرسپولیس و استقلال مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش وزارت ورزش قرار داده‌اند. جدایی آن‌ها می‌تواند در شرایط مالی وزارت ورزش هم تاثیرگذار باشد. همه هزینه‌های این دو باشگاخ برعهده وزارت ورزش و این کار را مشکل می‌کند.»

بنابراین وزارت ورزش با پرداخت بخش بزرگی از بدهی‌های استقلال و پرسپولیس در چند سال اخیر تلاش کرده تا مشکلات این دو تیم در آسیا به حداقل برسد. از توافق با طلبکاران تا پرداخت بخش عظیمی از بدهی‌ها، نشان می‌دهد وزارت ورزش تلاش زیادی کرده تا سرخابی‌ها مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند. این مشکل امسال هم در مسیر استقلال و پرسپولیس قرار گرفته است. با این حال همه اعتقاد دارند هنوز هم زمینه برای خصوصی‌سازی دو باشگاه فراهم نیست. حالا چهار دهه است که دو باشگاه قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند. در این میان هم هر از گاهی نمایش‌هایی برگزار می‌شود! چند سال پیش زمانی که در یکی از تلاش‌ها برای واگذاری استقلال و پرسپولیس، مردی مدعی شد با وجود صدها کشتی و سرمایه‌گذاری در اروپا و آمریکا، حالا می‌خواهد به فوتبال ایران وارد شود. او با ده‌ها هتل به علی دایی هم پیشنهاداتی داد اما در نهایت مشخص شد او هیچ سرمایه‌ای ندارد و در حساب بانکی‌اش هم بیشتر از سیصد هزار تومان پول نداشته است!

این شرایط ناپایدار واگذاری استقلال و پرسپولیس مورد تایید فدراسیون فوتبال هم هست. محمود اسلامیان، عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درباره این شرایط به خبرآنلاین گفت: «ما با خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس این دو باشگاه را نابود می‌کنیم. همین الان به شرایط فوتبال ایران نگاه کنید، چند باشگاه خصوصی موفق داریم؟ به نظرم آقای زنوزی هم دو یا سه سال برای تراکتورسازی هزینه می‌کند اما سال چهارم تیم را رها می‌کند. اگر باشگاه خصوصی باشد، مالک آن تلاش می‌کند از مجموعه درآمدزایی کند اما شرایط فراهم نیست و هزینه‌ها برگشتی ندارد. چرا که درآمدی وجود ندارد. در همه جای دنیا 70 درصد درآمد فوتبال از حق پخش است. درآمدی که در فوتبال ایران وجود ندارد. در عربستان و امارات بالای 100 میلیون دلار حق پخش وجود دارد که برای باشگاه‌ها هزینه می‌شود. این مشکل را باید صدا و سیما برطرف کند که خودش هم درگیر مشکلاتی است.»

به نظر می‌رسد کلاف سردرگم واگذاری استقلال و پرسپولیس قرار نیست در فوتبال ایران به نتیجه برسد. انگار ده ها پیش شرط برای واگذاری این دو تیم وجود دارد که هنوز هیچکدام از آن ها عملی نشده و فروش استقلال و پرسپولیس، هنوز آغازی نداشته که پایانی را تجربه کند.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار