کد خبر: ۲۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 19
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا جان برنان، رئیس سابق سیا را دعوت کرده‌اند تا با آن‌ها درباره ایران گفتگو کند.

به گزارش تابناک؛ به نقل از آسوشیتدپرس، دموکرات‌های مجلس نمایندگان جان برنان، رئیس سابق سیا را دعوت کرده‌اند تا هفته آینده با آن‌ها درباره ایران سخن بگوید.

به گفته یک مشاور دموکرات و یک فرد آگاه دیگر، جان برنان که منتقد صریح اللهجه ترامپ است، قرار است سه شنبه با نمایندگان دموکرات در نشست خصوصی هفتگی دموکرات‌ها گفتگو کند. در حالی از برنان و وندی شرمن، مقام سابق وزارت خارجه و مذاکره کننده بلندپایه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران، برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده که قرار است همان روز دولت ترامپ در نشست غیرعلنی کنگره، گزارشی به قانونگذاران ارائه کند. قانونگذاران دموکرات احتمالاً در هر دو نشست شرکت خواهند کرد.

ترامپ و برنان به ویژه بر سر مسائل مربوط به تحقیقات مشاور ویژه دادگستری درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا درگیر مناقشه آشکار شده اند. برنان سال ۲۰۱۷ از سمتش در سیا کناره گیری کرد.

سال گذشته پس از انتقاد‌های برنان از تعاملات ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس هلسینکی، ترامپ گفت مجوز‌های امنیتی وی را لغو می‌کند. مقامات بلندپایه امنیتی آمریکا معمولاً حتی پس از ترک نهاد امنیتی که در آن کار می‌کنند، مجوز امنیتی خود را دارند تا بتوانند به مقامات جانشین خود مشاوره دهند. معلوم نیست آیا واقعاً مجوز امنیتی برنان از وی گرفته شده است یا خیر.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیوسته از دولت خواسته است گزارشی درباره ایران به قانونگذاران ارائه کند، اما وی گفت درخواستش در ابتدا رد شد. دولت هفته گذشته گزارش محرمانه‌ای به سران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار