کد خبر: ۲۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 19
مزراتی در محصولات آتی خود از تکنولوژی‌های خودران توسعه یافته توسط ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد.


به گزارش تابناک؛ البته جان الکان مدیرعامل فیات در مصاحبه با اصحاب رسانه از اعلام اینکه چه زمانی تکنولوژی‌های خودران ب‌ام‌و در محصولات مزراتی بکار خواهند رفت خودداری نمود. هرچند او اعلام کرد مزراتی اولین برند گروه فیات-کرایسلر خواهد بود که از تکنولوژی‌های این برند آلمانی استفاده می‌کند.


مزراتی در سال 2017 به کنسرسیوم تکنولوژی خودران که رهبری‌اش در دست ب‌ام‌و است ملحق شده و در حال کار با شرکت ویمو برای توسعه‌ی هرچه بیشتر سیستم‌های خودران است. در واقع بخش اعظم ناوگان خودران ویمو را مینی ون‌های کرایسلر پاسیفیکا تشکیل می‌دهند و بخش خودران گوگل حتی سفارش 62 هزار دستگاه دیگر از این خودرو را ارائه کرده است.


این خبر را به نوعی می‌توان اولین خبر خوب مزراتی در چند وقت اخیر دانست. اگر یادتان باشد در خبرها آمده بود مزراتی افت فروش 28 درصدی را در سال پیش بر جای گذاشته و آمار فروش آن در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری نیز افت بد 32 درصدی را ثبت کرده است.


این خودروساز ایتالیایی در اول ژانویه‌ی 2019 تعداد 2445 نفر از کارکنان کارخانه‌ی میرافیوری تورین را اخراج کرد. در ماه‌های آینده نیز شاهد تعدیل نیروی دیگر این برند خواهیم بود. شایان ذکر است این کارخانه آماده‌ی تولید خودروهای الکتریکی در سال 2020 و مونتاژ نسل بعدی فیات 500e می‌شود.

مازراتی لوانته GTS
جدای از تشکیل کنسرسیوم تکنولوژی خودران با حضور Mobileye، ب‌ام‌و همچنین در حال همکاری با دایملر برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران بوده و هم‌اکنون روی سیستم‌های خودران سطح 3 و 4 کار می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار