کد خبر: ۲۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 18
اگرچه صنعت خودروی چین در سال‌های اخیر محصولات قابل‌توجهی را روانه بازارها کرده اما این کشور هنوز هم به خاطر کپی کاری از محصولات مدرن و روز غربی زیر سؤال است. برای مثال کافی است به همین بایک BJ80 نگاه کنید.


به گزارش تابناک؛ این کپی مرسدس بنز G کلاس چند سالی است که در بازار حضور داشته و اخیراً نیز در نمایشگاه شانگهای حضور داشت. CarWow نگاهی نزدیک به این اعجوبه داشته و از شباهت‌های آن با G کلاس بسیار مبهوت شده است.


با نگاهی به بدنه‌ی این چینی فیک و تقلبی به‌سادگی می‌توان آن را با مرسدس اشتباه گرفت! چراغ‌های گرد تقریباً مشابه، سپر خشن و جلوپنجره‌ی سرراست جزو ویژگی‌های مشابه بایک و مرسدس هستند. این خودروساز چینی همچنین از بچه گلگیرها و پانل‌های بدنه‌ی مربعی استفاده کرده است. اگر فکر می‌کنید تنها بخش جلو است که شباهت با G کلاس را نشان می‌دهد در اشتباهید چراکه در پروفایل جانبی هم کپی کاری بایک کاملاً مشهود است.


بایک برای نصب پله‌های جانبی در این شاسی‌بلند به دردسر افتاده ولی حتی از کپی کردن لولاهای پدیدار مشابه با G کلاس هم دریغ نکرده است. در نمای عقب نیز چرخ زاپاس روی درب پشتی قرار گرفته و البته استفاده از خروجی‌های اگزوز غیرواقعی عجیب را نیز باید به این مجموعه اضافه کرد که در واقع میانشان قلاب‌های یدک کشی قرار گرفته است. کابین بایک BJ80 نیز بسیار مشابه نسل پیشین مرسدس است.


شاید تعجب‌آورترین موضوع درباره‌ی BJ80 این باشد که در واقع مرسدس بنز و بایک برای ساخت محصولات این خودروساز آلمانی در کشور چین همکاری می‌کنند و به زودی محصولاتی الکتریکی را روانه‌ی این بازار خواهند کرد.


شایان ذکر است این خودرو تنها محصول چینی نیست که از محصولات روز غربی کپی شده و در نمایشگاه شانگهای چندین خودروی کپی شده‌ی دیگر نیز حضور داشته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار