کد خبر: ۲۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 17
قابلیت ترجمه تصویری مترجم گوگل (Google Translate) این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با استفاده از دوربین گوشی، متن‌های مختلف را ترجمه کنند. روی کاغذ ویژگی جذابی به‌نظر می‌رسد اما در عمل، این بخش هنوز نتوانسته به آن پختگی لازم برسد که مهمترین علتش هم انتخاب دستی زبان‌ها است.
به گزارش تابناک؛ برای ترجمه تصویری گوگل ترنسلیت ابتدا باید زبان‌های مورد نظر را انتخاب کرده، سپس دوربین گوشی را باز کنید و از متن عکس بگیرید تا در نهایت ترجمه نمایش داده بشود؛ خبری از تشخیص اتوماتیک زبان‌ها نیست و نکته اینجاست هنگام اجرای دوربین نیز نمی‌توانید زبان‌ها را تغییر بدهید. حتما باید دوباره به خود برنامه گوگل ترنسلیت برگردید.

ظاهرا تمام این مشکلات قرار است به‌زودی برطرف شوند. وب‌سایت 9to5Google در کنکاش کدهای آخرین نسخه از گوگل ترنسلیت متوجه آپدیتی بزرگ برای اپلیکیشن شده که جدا از کیفیت بهتر ترجمه و پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، تشخیص خودکار زبان‌ها هنگام استفاده از ترجمه با دوربین را نیز به گوگل ترنسلیت می‌آورد.

در این آپدیت روند ترجمه تصویری ساده‌تر خواهد شد. هر وقت دوربین را جلوی متنی گرفتید، خود برنامه زبان را مشخص کرده و بنابراین تنها باید زبانی که می‌خواهید متن به آن ترجمه بشود را انتخاب کنید. همچنین گوگل در حال کار روی یک سیستم واقعیت افزوده لحظه‌ای است تا با آن دیگر نیازی به عکس گرفتن هم نباشد.

در واقع همین که دوربین گوشی را جلوی متن‌ها بگیرید، بلافاصله ترجمه را خواهید دید. این ویژگی‌های جدید دوربین در نسخه 5.29 گوگل ترنسلیت ظاهر شده‌اند اما هنوز فعال نیستند. با این حساب ممکن است در آینده‌ای نزدیک بالاخره شاهد بهبود ترجمه تصویری اپلیکیشن مترجم گوگل باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار