کد خبر: ۲۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 15
توییتر را میتوان پلتفرم محبوب ایلان ماسک خواند چراکه وی مرتبا در حال توییت کردن در مورد موضوعات مختلفی چون «شبیه سازی»، «انرژی های تجدیدپذیر» و «توریسم فضایی» است. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس به پاس دستاوردهای بی نظیرش در حوزه سفرهای فضایی مورد تجلیل قرار گرفته و مدال علوم استیون هاوکینگ به خاطر انتقال دانش به وی اهدا گردیده است.
به گزارش تابناک؛ از دیگر برندگان این جایزه میتوان به برایان انو (موسیقیدان) و آپولو11 اشاره کرد که جدیدترین مستند ساخته شده در مورد نخستین فرود بشر روی ماه است.

همانطور که قبلا در خبرها خوانده اید اسپیس اکس در زمینه ساخت نسل جدید راکت فعالیت می کند و تاکنون انواع ماهواره و محموله را به دست ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی رسانده است.

فالکون هوی / مدال علوم استیون هاوکینگ

چندی پیش نیز راکت فالکون هوی موفق شد رودستر آلبالویی رنگ ماسک را به فضا پرتاب کند. امید می رود که به لطف توانایی راکت های اسپیس اکس در فرود و استفاده مجدد شاهد آغاز عصر جدیدی در سفرهای فضایی باشیم.

اما مدال علوم استیون هاوکینگ به افرادی تعلق می گیرد که علوم را به فرهنگ عامه آورده اند؛ حال فرقی ندارد که این امر به واسطه ساخت فیلم رخ داده باشد یا موسیقی، اثر تلویزیونی و هر چیز دیگری.

استیون هاوکینگ تا پیش از مرگش در سال ۲۰۱۸ شخصا اقدام به انتخاب برنده ها می کرد و به نظر می رسد که پیش از این اتفاق ماسک را شایسته این عنوان دانسته است.

در دوره های پیشین اعطای این جایزه Neil deGrasse Tyson (فیزیک اخترشناس) و برنامه تلویزیونی نظریه بیگ بنگ شایسته دریافت این جایزه شناخته شدند. از زمان مرگ هاوکینگ در سال ۲۰۱۸ این اولین سالی است که برندگان در غیاب او برای دریافت جایزه آماده می شوند. قرار است که جوایز مدال علوم استیون هاوکینگ در جریان فستیوال Starmus سوئیس به منتخبین اهدا شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار