کد خبر: ۲۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 15
چندین سال است که شایعات فراوانی درباره‌ی تولید یک سوپرکار یا هایپرکار توسط بخش M پرفورمنس ب‌ام‌و به گوش می‌رسد.

به گزارش تابناک؛ ما با چندین مدیر ارشد ب‌ام‌و درباره‌ی احتمال تولید یک هیولای پیشرانه وسط با جلوپنجره‌ی کلیوی شکل باواریا گفت‌وگو کرده‌ایم اما هیچ‌یک موضعی قاطع و صریح دراین‌باره نگرفته‌اند. ظاهراً این ایده در ذهن متخصصان M پرفورمنس هم قرار دارد اما خب چنین پروژه‌ای به تأیید مدیران ارشد برند نیاز دارد.

bmw-m1-render
مارکوس فلش مدیرعامل ب‌ام‌و M اخیراً تأیید کرده این بازوی پرفورمنس برند آلمانی به ساخت یک سوپرکار کامل علاقه مند است اما سبد محصولات فعلی ب‌ام‌و فاقد خودرویی است که به عنوان سنگ بنای چنین هایپرکاری به کار رود. احتمالاً تولید یک کوپه‌ی قلدر و پرفورمنس و با آلایندگی کم که از قوای محرکه‌ی مشابه i8 بهره ببرد ایده‌ی جذابی خواهد بود اما خب فعلاً چیزی در این لحظه تأیید نشده است.


اگر جایگزینی برای i8 کنونی باشد به احتمال زیاد توسط بخش i ب‌ام‌و توسعه خواهد یافت. هرچند کمک‌های ب‌ام‌و M هم می‌تواند به منظور تولید خودرویی که زیرساخت هایپرکار بالقوه‌ی باواریایی ها را تشکیل دهد در نظر گرفته شود. ساده باید گفت ب‌ام‌و M هنوز مدیران ارشد این کمپانی را برای تولید چنین خودرویی متقاعد نکرده و اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید همکاری‌های گسترده‌ای هم با بخش i ب‌ام‌و انجام شود.


فلش که در مصاحبه‌ی خود با اصحاب رسانه نقش بخش‌های کنونی در ساختار ب‌ام‌و را توضیح می‌داد اظهار داشت:

بخش‌های M و i ب‌ام‌و می‌توانند هویت متمایز خود را حفظ کنند زیرا بخش i به معنی الکتریکی سازی نیست… هر دو شرکت از قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده می‌کنند. این به معنی کشمکش نیست زیرا بخش M همیشه به معنی پرفورمنس خواهد بود… بخش i به دنبال خلاقیت و استفاده از تکنولوژی جدید یعنی رانندگی خودکار خواهد بود.


M8 با معرفی خود عنوان پرچم‌دار بخش M را یدک خواهد کشید. با توجه به خبرهای منتشر شده، این امر می‌تواند در سال 2023 و با معرفی سوپرکاری هیبریدی با قدرت حدود 700 اسب بخار و قیمت فراتر از 150 هزار دلار تغییر کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار