کد خبر: ۲۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 15
اتوموتیونیوز می‌گوید احتمال خاتمه تولید مرسدس بنز C کلاس در آمریکا وجود دارد. تأسیسات آلابامای مرسدس که به ساخت این خودرو مشغول است هم‌اکنون با 93 درصد ظرفیت خود کار می‌کند اما برای پاسخگویی بهتر به تقاضای زیاد شاسی بلندهای GLE و GLS جدید نیازمند افزایش میزان تولید است.

به گزارش تابناک؛ با ورود قریب‌الوقوع GLE کوپه به بازار هم انتظار می‌رود فروش این شاسی‌بلند در سال‌های آینده افزایش یابد.


افزایش فروش شاسی بلندها می‌تواند روی تولید C کلاس سدان در آمریکا تأثیر بگذارد زیرا ژرمن‌ها انتظار دارند اولویت را به تولید بیشتر خودروهای پرطرفداری همچون GLE و GLS بدهند. تخمین زده می‌شود فروش شاسی‌بلند میان سایز مرسدس در 4 سال آینده رشد 28 درصدی داشته باشد و رشد فروش مدل فول سایز نیز حدود 30 درصد باشد.

احتمال خاتمه تولید مرسدس C کلاس در آمریکا
اتوموتیونیوز با مدیرعامل مرسدس بنز آمریکا و اولا کالنیوس (مدیرعامل جدید) برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته اما هر دوی آن‌ها از تأیید این خبرها خودداری کرده‌اند. البته کالنیوس که تا چند روز دیگر جایگزین دیتر زچه خواهد شد اعلام کرده شاسی بلندها محصولاتی عالی برای بازار آمریکا هستند. او خاطرنشان ساخته آمریکایی‌ها فضای داخلی و راحتی شاسی بلندها را دوست دارند.

مرسدس C کلاس
افت فروش مرسدس C کلاس سدان در آمریکا واضح است. فروش 81,886 دستگاهی این خودرو در سال 2015 به تنها 46,986 دستگاه در سال پیش رسیده است. در همین بازه‌ی زمانی، سهم تولید این سدان در تأسیسات آلاباما از 30 به 20 درصد کاهش یافته است. گفته می‌شود تقاضا برای این خودرو در سال جاری بازهم کاهش خواهد یافت و به 43,240 دستگاه خواهد رسید که از طرف دیگر باعث کاهش سهم تولید در آلاباما به 19 درصد خواهد شد.


اگر تولید C کلاس در آمریکا متوقف شود احتمال می‌رود شاهد تولید آن در آفریقای جنوبی باشیم. این خودرو قبلاً نیز در این کشور تولید شده است. گفته می‌شود کارخانه‌ی مرسدس در این کشور 25 درصد ظرفیت اضافی را دارا بوده و بنابراین همین میزان برای تولید C کلاس کفایت می‌کند.

مرسدس بنز C کلاس 2018
البته احتمال دارد خاتمه‌ی تولید C کلاس سدان در آمریکا در اواخر عمر این نسل رخ دهد. انتظار می‌رود نسل جدید C کلاس در سال 2021 معرفی شود.


جدای از تولید در کارخانه‌های آمریکا و آفریقای جنوبی، مرسدس C کلاس در برمن آلمان و پکن چین هم تولید می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار