کد خبر: ۲۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 15
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش بالای بهای مسکن در سال گذشته می‌تواند بازار اجاره‌بها را در سال جاری تحت تأثیر قرار دهد و بی‌برنامگی دولت در این حوزه نگران کننده است.

به گزارش تابناک؛ صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت در کنار مکانیزم‌های سلبی برای کنترل بازار مسکن باید مکانیزهای ایجابی را هم در دستور کار خود قرار دهد،‌ اظهار داشت:‌ حذف قیمت مسکن از آگهی‌های فروش باعث سردرگمی و ابهام در میان عرضه‌کنندگان و خریداران شده است و علت اصلی کاهش معاملات در بازار در روزهای اخیر همین مساله است.

وی افزود: لذا این سیاست در کوتاه مدت به عنوان یک مُسَکن عمل می‌کند و در بلند مدت دردی از بازار آشفته مسکن دوا نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد:‌ افزایش افسار گسیخته بهای مسکن از یک سو و کاهش قدرت خرید خریداران از سوی دیگر به رکود بازار مسکن دامن زده است و تا زمانی که دولت گام‌های اساسی در جهت از میان بردن شکاف موجود بر ندارد شاهد تداوم این روند نامطلوب خواهیم بود.

بدری با اشاره به اینکه افت ارزش پول ملی باعث رشد نجومی قیمت مسکن در کشور شده و سیاست‌های دولت همچون تسهیلات مسکن یکم را نیز عملا از دور خارج کرده است گفت: مردم ما به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند و بازار مسکن با بازارهای دیگر نظیر خودرو قابل قیاس نیست. از این رو ساماندهی بازار مسکن بیش از اقدامات سطحی، نیازمند سیاستگذاری دقیق و برنامه‌ریزی صحیح از سوی دولت است که متاسفانه در حوزه مسکن شاهد آن نیستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه اواخر فصل بهار، فصل نقل و انتقال در بازار اجاره‌بها آغاز می‌شود،‌عنوان کرد:‌ افزایش بالای بهای مسکن در سال گذشته می‌تواند بازار اجاره‌بها را در سال جاری تحت تأثیر قرار دهد و بی‌برنامگی دولت در این حوزه نگران کننده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار