کد خبر: ۲۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی از صدور حکم حسین هدایتی خبر داد و گفت: این حکم در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش تابناک؛ اسدالله مسعودی مقام روز سه‌شنبه در اولین جلسه رسیدگی به پرونده 31 متهم بانک سرمایه این مطلب را اعلام کرد و افزود: بانک سرمایه سه کیفرخواست دارد که با توجه به اینکه اتهام آنان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است این سه کیفرخواست به صورت مجموعه‌ای رسیدگی می شود.
وی افزود: 31 متهم شامل هشت مدیر بانک سرمایه و 21 نفر از ارکان این بانک هستند و همچنین به اتهامات سید محمد هادی رضوی در این دادگاه رسیدگی خواهد شد.
مسعودی مقام ادامه داد: در ابتدا نماینده دادستان اتهامات رضوی را قرائت می کند و سپس اتهامات هشت مدیر بانک سرمایه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: سه نفر از متهمان این پرونده به نام‌های علی بخشایش، محمدرضا توسلی و پرویز کاظمی قبلا محاکمه شده و برای آنان رای نیز صادر شده است.
مسعودی مقام گفت: برخی موارد مندرج در کیفرخواست در صلاحیت این دادگاه نیست که از پرونده مجزا و برای رسیدگی به شعبه دوم کیفری دادگاه تهران ارجاع شده است.
رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست مربوط به سیدمحمدهادی رضوی و احسان دلاویز را قرائت کند.

* نماینده دادستان: مدیران بانک سرمایه فاسد بدون اخذ وثیقه تسهیلات پرداخت می کردند
نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه اولین بانک خصوصی کشور است که با بیشترین سرمایه در سال ۱۳۸۴ با مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرد و صندوق ذخیره فرهنگیان با ۴۷ درصد و گروه ریخته گران با ۳۸ درصد بیشترین میزان سهام بانک سرمایه را داشته اند.
وی افزود: مدیران خائن و فاسد بیشترین میزان تسهیلات را بدون کوچکترین اخذ وثیقه لازم به برخی مشتریان پرداخت کرده اند؛ آقای رضوی از طریق شرکت آینده سازان ۶۰ میلیارد تومان، شایگان نوین ۲۰ میلیارد تومان و ره جویان نوین، مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.
نماینده دادستان ادامه داد: رضوی اقدام به خرید چندین ملک از جمله ملک صبا در خیابان اندرزگو به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان کرده است و با گران نمایی اقدام به فروش این ملک به بانک سرمایه به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان کرده است.
وی افزود: چند کارشناس فاقد صلاحیت جغرافیایی کارشناسی در حوزه تهران، اقدام به تبانی و کارشناسی ملک مذکور به مبلغ چهار برابر قیمت کردند و این ملک و چهار برابر ارزش واقعی آن به جای تسهیلات به بانک سرمایه فروخته شد.
نماینده دادستان در ادامه گفت: پنج میلیارد باقی مانده نیز طی چند فقره چک به عنوان طلب رضوی و به جای بدهی وی به شهرداری پرداخت شد.
وی اظهار داشت: رضوی به ازای این خوش خدمتی پارسائیان و گروه کارشناسی سه نفره مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت کرد.
ادامه دارد ...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار