کد خبر: ۲۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
ب‌ام‌و از خودروی ایمنی جدید خود برای مسابقات فرمول E رونمایی کرد. این خودرو یک i8 رودستر اصلاح شده است که در گرندپری موناکو رخ‌نمایی می‌کند.


به گزارش تابناک؛ خودروی ایمنی جدید این مسابقات به منظور استفاده از در پیست تغییرات فراوانی داشته اما طراحی آن بر پایه‌ی خودروی ایمنی i8 کوپه شکل گرفته است. بزرگ‌ترین ویژگی‌های بصری این خودروی جدید به شیشه‌ی جلوی کوتاه شده و بال عقب جدید مربوط می‌شود. همچنین ب‌ام‌و i8 رودستر جدید اولین خودروی ایمنی دنیاست که با کاکپیت باز هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.


این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد تولیدی 15 میلی‌متر ارتفاع کمتری داشته و از رول بار مورد تأیید فیا سود می‌برد. در بخش جلو یک اسپلیتر جدید و در بخش عقب و بالای بال هم نوار چراغ نورانی کار گذاشته شده تا به این ترتیب راننده میدان دید بهتری داشته باشد.


از دیگر بهبودهای این خودرو می‌توان به اضافه شدن آنتن‌های ارتباطی و جی‌پی‌اس، دوربین دید عقب و… اشاره کرد. ب‌ام‌و اشاره‌ای به قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو نکرده و به همین خاطر شاهد همکاری پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی 228 اسبی با واحد الکتریکی 141 اسبی و تولید قدرت ترکیبی 368 اسب بخاری خواهیم بود.


دکتر رابرت ارلینگر مدیر بخش i ب‌ام‌و گفته است:

مهندسان، طراحان و تیم ارتباطی ب‌ام‌و i در تولید خودروی ایمنی i8 رودستر با چالش های جدیدی مواجه بوده‌اند و خودرویی کاملاً منحصربه‌فرد تولید کرده‌اند. تیم توسعه‌ی این خودرو را می‌توان یک استارت آپ دانست. این تیم خودرویی کاملاً جدید را به وجود آورده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار