کد خبر: ۲۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 13
«سیدمحمد صدر»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مقامات سابق وزارت خارجه از یک پیشنهاد اروپایی قاچاقچیان بین‌المللی به دولت ایران خبر داده است.

به گزارش تابناک؛ او در این باره می‌گوید:

«در مقطعی البته در گذشته قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر، به دولت ایران پیشنهاد دادند که شما با ما کاری نداشته باشید، اجازه بدهید این مواد را به طرف اروپا ترانزیت کنیم، در مقابل هم قول می‌دهیم حتی یک گرم آن در داخل ایران توزیع نشود و همه را به اروپا می‌فرستیم و هم اینکه بخشی از سود آن را به شما می‌دهیم. اما ایران قبول نکرد .»

*این مسئله درست است که اروپا به وظیفه اخلاقی و مشارکتی خود در قبال مبارزه با مواد مخدر عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران یک تنه سدّی عظیم را در مقابل شیوع مواد مخدر در جهان ایجاد کرده است.

اما این قضیه ابعاد دیگری هم دارد...

ابعادی از جمله شیطنت برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در بحث کمک به افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان، آمارسازی درباره زیاد نشان دادن جمعیت معتادین در ایران، تجهیز کردن باندهای مواد مخدر به سلاح‌های پیشرفته و فراهم آوردن زمینه پولشویی در برخی کشورهای ثالث برای سران این باندها.

این حقایق نشان می‌دهد که اگر عزمی برای زمینگیر کردن اروپا و آمریکا باشد؛ کارهای زیادی در منطقه غرب آسیا برای انجام دادن هست که هریک به تنهایی می‌تواند منجر به رسوایی و وارد آوردن فشار به حامیان غربی و آمریکایی مواد مخدر در این نقطه استراتژیک جهان باشد.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار