کد خبر: ۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 12
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال از تصمیم داور بازی استقلال و صنعت نفت و مردود شدن گل استقلال دفاع کرد.

به گزارش تابناک؛ داوود رفعتی با انتقاد از صحبت‌های علی خطیر معاون باشگاه استقلال درباره داوری بازی استقلال با صنعت نفت آبادان گفت: سابقه فوتبالی خطیر را نمی دانم و نمی دانم در چه سطحی فوتبال بازی کرده است. او فقط یکی دو ماه در فدراسیون فوتبال بوده است. اگر کسی فوتبالی باشد می‌داند وظیفه کمک داور این است که خارج شدن توپ از خط را اعلام کند. این وظیفه داور نیست. آنجا یک کمک داور بازی و یک داور خط ایستاده بودند و تشخیص دادند توپ به اوت رفته است. توپ مهدی قائدی روی هوا بود. وقتی هم روی هوا باشد تنها کسی که می‌تواند تشخیص بدهد داور و کمک داور است. تصاویر تلویزیونی به خوبی نشان نمی‌دهد.

رئیس دپارتمان داوری که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که مدیران استقلال از این موضوع بسیار ناراحتند و صحبت‌های شما آنان را راضی نمی‌کند، تصریح کرد: این واضح است که تیمی که به پیروزی نرسیده مدیرانش ناراحت باشند و از عملکرد داور راضی نباشند. داور باید چه کار کند؟ به ناحق یک گل را قبول کند؟

در جریان صحبت‌های رفعتی، خطیر هم روی خط تلفنی برنامه آمد و از رفعتی انتقاد کرد. خطیر گفت: بسیار برای رفعتی متأسفم که من نمی دانم وظیفه داور و کمک داور چیست. داور خط به فاصله نیم متری ایستاده است و کمک داور در فاصله ۵۰ متری. اگر غیر از این می‌گفتید باید به شما شک کرد. ۵۰ کارشناس همه رأی به صحیح بودن گل استقلال داده اند.

رفعتی در واکنش از خطیر خواست نام ۵ نفر از این ۵۰ کارشناس را معرفی کند. معاون استقلال هم از مظفری زاده و رود نیل نام برد و اینکه آنها گفته اند گل استقلال برابر نفت آبادان سالم بوده است.

رفعتی در واکنش به این جمله خطیر که گفته است شما باید از ما و هواداران استقلال عذرخواهی کنید، تصریح کرد: برای چه عذرخواهی کنم؟ شما سابقه فوتبالی ات را به ما بگو. شما هم بهتر است ادب داشته باشید و مؤدبانه صحبت کنید.

معاون باشگاه استقلال که به شدت از صحبت‌های رفعتی عصبی بود، گفت: نگذار تا سابقه تو را اعلام کنم و بگویم چه کسی بوده اید. در این لحظه رفعتی به شدت عصبی شده و از خطیر خواست که بگوید چه کاره بوده است.

رئیس دپارتمان داوری ادامه داد: باید به همه بگویی که من چه سابقه‌ای دارم. همه مرا می‌شناسند. من یک داور بین المللی فیفا بودم و الان افسر امنیتی فیفا هستم و تنها ایرانی حاضر در فیفا من هستم. اما شخصیت من و دیگر اعضای تیم داوران بالاست و اجازه نمی‌دهیم شما این طور توهین کرده و بی ادبانه صحبت کنید.

رفعتی در خصوص نصب VAR گفت: نصب این سیستم به راحتی نیست. ما از تمامی باشگاه‌ها دعوت کردیم که برای شروع به کار این دستگاه حضور پیدا کنند اما همین مسئولان باشگاه استقلال که این چنین شاکی هستند در جلسه حضور پیدا نکردند و تنها ۷ باشگاه در جلسه حاضر شده و در این خصوص صحبت کردند.

وی تأکید کرد: هزینه نصب VAR باید توسط خود باشگاه‌ها صورت بگیرد و اگر یکی از آنها نباشد نمی‌توان این سیستم را نصب کرد. فیفا به ما اجازه نمی‌دهد تنها در چند ورزشگاه این سیستم را نصب کنیم در حالی که برخی از ورزشگاه‌های ما شرایط نصب var را ندارند.

رئیس دپارتمان داوری اظهار داشت: سیستم VAR تلویزیون سیاه و سفید نیست که راحت کنار زمین آن را نصب کنیم. شرایط خاص خودش را دارد و باید همه امکانات برای نصب آن آماده باشد.

رفعتی در خصوص اعتراضات ماشین سازی به پنالتی گرفته شده علیه آنان، گفت: پنالتی کاملاً صحیح بوده است. بازیکنان ماشین سازی پیراهن مهاجم پرسپولیس را کشیده و اجازه حرکت به آن نداد و این پنالتی را داور به درستی اعلام کرد. در خصوص پنالتی دیدار پدیده و سپاهان که به نفع پدیده گرفته شد باید بگویم این پنالتی باید بررسی شده و بعد تصمیم نهایی گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مدیران، مربیان و داوران استرس بالایی دارند ولی اطمینان دارم امثال آقای فتحی از ادبیات خوبی برخوردار هستند و می‌توان با آنها به راحتی صحبت کرد اما متأسفانه عده‌ای به فوتبال آمده اند که تنها به دنبال شناخته شدن هستند و از ادبیاتی استفاده می کنندکه در شأن خودشان است نه در شأن فوتبال ایران.

منبع:فرتاک نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار