کد خبر: ۲۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 12
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی ، اعزام نیروهای نظامی آمریکا به خاورمیانه را از سیاست های 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی کاخ سفید دانست و اعلام کرد که سیاست های جنگ طلبانه بولتون همانطوری که در قبال کره شمالی و ونزوئلا جواب نداد درمورد ایران نیز پاسخ نمی هد.

تحلیل‎رسانه‎آمریکایی‎ازاشتباه‎استراتژیک‎تیم‌ترامپ‌درقبال‌ایرانبه گزارش تابناک؛ این رسانه آمریکایی با اشاره به افزایش فشارهای آمریکا علیه ایران ؛ از بولتون به عنوان محرک اصلی این فشارها در کاخ سفید نام برد و به نقل از 'دیوید راد' (David Rohde) تحلیلگر سیاسی و از سردبیران نشریه آمریکایی 'نیویورکر' گفت که لفاظی های بولتون درباره ایران ، مشابه سیاست های او درباره کره شمالی و ونزوئلا به شکست خواهد انجامید .

این تحلیلگر سیاسی افزود: بدون شک سیاست فشار به ایران جواب نمی دهد، البته به نظر می رسد که بولتون و ترامپ به نوعی با هم هماهنگ هستند، اما زمانی که شما هیچگونه خط مشی سیاسی و پیام واضحی از کاخ سفید نمی بینید چگونه خواهان فشار آوردن بر ایران جهت انجام مذاکره هستید، چگونه خواهان مذاکرات مجدد با کره شمالی و حتی با چین هستید.

راد ادامه داد: با توجه به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حدود یکسال و نیم زمان باقی است، تمامی این کشورها سعی خواهند کرد تا از انجام مذاکره با آمریکا خودداری کنند بخصوص آنکه شخص دونالد ترامپ نیز هیچگونه دستاورد مهمی در عرصه سیاست خارجی نداشته است .

این تحلیلگر آمریکایی معتقد است که صبر و شکیبایی کشورهایی نظیر ایران و ونزوئلا و چین باعث می شود که شخص ترامپ بیش از همه تحت فشار قرار گیرند .
جان بولتون آوریل 2018 بعنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شد و همواره مواضع تندی علیه ایران داشته است . او از طرفداران گروهک تروریستی منافقین است ؛ که در دستگاه سیاسی آمریکا به یک «جنگ‌ طلب تندرو » مشهور است .

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار