کاربرد مس در ساخت یک خودرو برقی تا دو برابر بیشتر از مدل های درون سوز است. حال آنکه در دهه های گذشته استخراج مس با مشکل سرمایه گذاری کمتر از انتظار روبرو بوده است. در حال حاضر با توجه به افزایش تولید لوازم دیجیتال و کاربرد مس در وسایلی مثل دستیار آمازون Echo و دیگر دستیارهای خانگی، تقاضا برای مس سطح بالایی قرار دارد.
طبق داده های موسسه BSRIA پیش بینی می شود تا سال 2030 این وسایل حدود 1.5 میلیون تن مس مصرف کنند که در مقایسه با رقم 38,000 تنی کنونی بسیار بیشتر خواهد بود.
خانم سارا مریسال (Sarah Maryssael) مدیر بخش زنجیره تامین تسلا در یک کنفرانس خصوصی گفته این شرکت برای مقابله با چالش های پیش رو، سعی خواهد کرد به جای کبالت، از نیکل در کاتدهای باتری استفاده کند. در زمان فعلی کبالت عمدتا از معادن جمهوری دموکراتیک کنگو استخراج می شود، کشوری که کودکان آن وضعیت مناسبی نداشته و بر سر کارهای سخت و طاقت فرسا گماشته می شوند.
برای اینکه تسلا از این اقدام غیر اخلاقی حمایت نکند، این شرکت کبالت و دیگر مواد معدنی مورد نیاز خود را از استرالیا و ایالات متحده تامین خواهد کرد.
بد نیست اشاره کنیم آینده ای تمام الکتریکی، کشورهای سرتاسر جهان را در زمینه نوآوری باتری به تکاپو انداخته است. در همین راستا هفته گذشته فرانسه و آلمان با همکاری هم از اختصاص بودجه 5 الی 6 میلیارد یورویی خود جهت حمایت از تحقیقات پیشرفته باتری و تاسیس کارخانه های باتری در اروپا خبر دادند.
وزیر دارایی فرانسه درباره این موضوع گفته که سرمایه گذاری موجود نشان می دهد اروپا نباید به واردات تکنولوژی از دو قدرت بزرگ ایالات متحده و چین وابسته باشد. یکی از اولین ثمره های همکاری فرانسوی ها و آلمانی ها، ساخت یک کارخانه پایلوت با 200 کارمند در فرانسه خواهد بود.
با این وجود شاید توسعه جاده هایی با قابلیت اتصال به خطوط برق و شارژ خودروهای برقی در حین حرکت، بتواند تا حد زیادی این مشکل را کمرنگ کند.