تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 11
ظاهراً ایالات متحده راهکاری جدید برای کاهش میزان تلفات جانبی پیرامون حملات هوایی پیدا کرده است. سازمان CIA و پنتاگون از موشک‌های جدید هوا به زمین تحت عنوان بمب نینجا (Ninja Bomb) پرده‌برداری کرده‌اند که به جای سر جنگی از تعدادی تیغه بهره می برد.
به گزارش تابناک؛ بمب نینجا در واقع نسخه ای بهبود یافته از هل فایر به حساب می آید و با شش تیغه که تنها لحظاتی پیش از برخورد از جای خود بیرون می آیند، می تواند تقریباً هر چیزی را از جمله خودرو یا ساختمان در مسیر خود نابود کند. ایده ساخت بمب نینجا این بوده که با استفاده از تیغه‌ها سردسته تروریست‌ها را بدون به خطر افتادن جان غیر نظامیان هدف قرار بگیرند.

وزارت دفاع ایالات متحده به این نکته اشاره کرده که موشک‌های تیغه‌ای تقریبا شش دفعه مورد استفاده قرار گرفته و سازمان CIA نیز برای از بین بردن یکی از سردسته‌های گروه القاعده، احمد حسن ابو خیر المصری در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی از این نوع موشک بهره برده است. شواهد نشان می‌دهند سقف ماشین المصری بدون هیچ انفجاری سوراخ شده بود. همچنین وزارت دفاع در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برای دستگیری جمال البدوی به استفاده از موشک نینجا روی آورده بود.

ایده بهبود موشک هل‌فایر اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط رئیس جمهور سابق امریکا یعنی اوباما ارائه شد تا تلفات جانبی ناشی از انفجار موشکی به حداقل برسد.

هنوز پنتاگون یا CIA نسبت به استفاده بیشتر این نوع موشک در میادین جنگی حرفی پیش نکشیده‌اند. هر چند به نظر می‌رسد این نوع موشک در مقایسه با همتایان خود عملکرد بهتری داشته باشد و در مقایسه با سایر پهبادها جهت از بین بردن صرفا یک هدف، اقدام تاکتیکی مناسبی به شمار برود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار