تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 09
تولیدکنندگان تلفن های هوشمند پس از بریدگی نمایشگر، برای افزایش هرچه بیشتر نسبت صفحه نمایش به بدنه، سراغ دوربین های سلفی جهنده رفتند و حالا کمپانی بزرگ هواوی نیز تصمیم گرفته نخستین گوشی مجهز به دوربین جهنده خود را با نام «پی اسمارت زد» روانه بازار کند.
به گزارش تابناک؛ عدم حضور بریدگی نمایشگر (که در اکثر محصولات اخیر هواوی وجود داشته) در پی اسمارت زد به معنی کاهش هرچه بیشتر حاشیه های نمایشگر 6.59 اینچی LCD آن بوده که یک اسپیکر باریک در قسمت بالای آن قابل مشاهده است.
پی اسمارت زد
دوربین جهنده پی اسمارت زد فشار 12 کیلوگرمی را تحمل می کند

هواوی P Smart Z همچنین با توجه به قیمت های بازار، گوشی گران قیمتی محسوب نشده و با برچسب 280 یورویی، جزو میان رده ها به حساب می آید. البته به همین خاطر در تلفن مورد بحث شاهد حضور اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیستیم و این فناوری به شکل استاندارد در پنل پشتی دو رنگ (مانند سری پیکسل گوگل) قرار گرفته است.

علاوه بر اسکنر اثر انگشت، در قسمت پشتی دستگاه دوربین دوگانه پی اسمارت زد را داریم که از یک سنسور 16 مگاپیکسلی اصلی در کنار دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و برای پردازش تصاویر از هوش مصنوعی با قابلیت شناسایی بیش از 500 منظره در 22 گروه مختلف برخوردار است.

اما مهم ترین ویژگی محصول جدید هواوی که دوربین سلفی جهنده آن است، در عرض یک ثانیه باز شده و شرکت سازنده دوام آن را برای 100 هزار بار باز و بسته شدن و تحمل 12 کیلوگرم وزن تضمین می کند. این دوربین هم از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بهره برده و به همان قابلیت های هوش مصنوعی مجهز شده است.

از دوربین های پی اسمارت زد که بگذریم، این گوشی درون خود یک چیپست کایرین 710F داشته که به همراه ماژول رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی (قابل ارتقا با کارت حافظه تا 512 گیگابایت)، به اندروید 9 پای با پوسته EMUI 9.0 مجهز شده است.

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پورت USB-C نیز از دیگر ویژگی های تلفن مورد بحث بوده که نسبت به پی اسمارت 2019 با درگاه microUSB گامی رو به جلو محسوب می شود.

گفتنی است هنوز از زمان عرضه P Smart Z اطلاعی در دست نیست اما بر اساس اخبار منتشر شده از منابع ایتالیایی،  احتمالاً هواوی بین یک تا دو ماه دیگر این محصول را روانه بازار خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار