کد خبر: ۲۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش دو برابری پرونده‌های تخلف گران فروشی خودرو در یک ماهه اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک؛ یاسر رایگانی گفت: سال گذشته ۱۸ هزار پرونده گران فروشی خودرو در شعب این سازمان مختومه شد.

وی با بیان اینکه فقط در یک شعبه هزار پرونده با رضایت شاکی مختومه شد، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پایگاه‌های اینترنتی خرید و فروش کالا در فضای مجازی را کنترل و مدیریت کند تا راه دور زدن قانون بسته و با احراز هویت ثبت کنندگان آگهی از آنها مالیات دریافت شود.

رایگانی با بیان اینکه بنگاه‌های مسکن در افزایش قیمت‌ها مقصرند و آگهی‌ها را این بنگاه‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کنند گفت: همه آگهی‌های مسکن در فضای مجازی به بنگاه‌های املاک ختم می‌شود.

وی افزود: نوسان قیمت خودرو در فضای مجازی قابل پذیرش است اما درباره مسکن این افزایش قیمت پذیرفته نیست زیرا همه معاملات مسکن در بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و آنها از قیمت‌ها اطلاع دارند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر اساس آمار تولید خودرو در یک ماهه اخیر در مقایسه با سال گذشته چهار برابر شده اما نرخ دلار و شرایط اقتصادی ثابت مانده است بنابراین افزایش ۲۰ درصدی خودرو بی معناست.

رایگانی افزود: در سایت دیوار یک خودرو با چهار آگهی و قیمت‌های مختلف ثبت شده است و چون انتشار آگهی در این گونه سایت‌ها بدون نیاز به ثبت شناسه است هر کسی با هر نیتی آگهی خود را منتشر می‌کند.

وی گفت: مستند قانونی برای برخورد با این افراد نداریم زیرا مستندات را باید اصناف به ما ارائه کنند.

منبع:ایلنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار