تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 29
«مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدای آمریکا در مصاحبه ای تایید کرد که در جریان انتخابات سال 2016 این کشور، هکرهای روسی موفق شدند حداقل به یکی از سیستم های رای گیری ایالت فلوریدا نفوذ کنند.
به گزارش تابناک؛ او همچنین تاکید کرد که هکرها با نفوذ به این سامانه امکان تغییر و دستکاری رای ها را داشته اند.

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده، هکرها از طرف شرکت «وی آر سیستمز» که تامین کننده دستگاه های الکترونیکی اخذ رای برای ایالت هاست، ایمیل جعلی فرستاده بودند. بعضی از ماموران اخذ رای متوجه این روند مشکوک شدند، اما حداقل در یک بخش از ایالت حمله هکرها موفقیت آمیز بوده است.

انتخابات

کمی پیشتر نیز گزارشات مشابهی منتشر شده و وکیل ویژه پرونده رابرت مولر تایید کرده بود که هکرها به سیستم شرکت وی آر نفوذ کرده اند. درپی این اتفاق ماموران فلوریدا برای پیگیری اینکه کدام بخش فلوریدا مورد حمله هکرها قرار گرفته دست به کار شدند. FBI نیز برای بررسی وارد عمل شده اما هنوز اطلاعاتی در این باره به مقامات ایالتی نداده است. روزنامه میامی هرالد گزارش کرده که FBI در هفته جاری با استاندار و سناتور فلوریدا دیدار کرده و آن ها را مطلع خواهد کرد.

 کمپینی برای دستکاری روند انتخابات

قبلا خبرهای متعددی اتهام دستکاری انتخابات آمریکا را متوجه روسیه کرده بود. در سال 2017 آژانس امنیت ملی آمریکا گزارشی منتشر کرد که جزئیات تلاش روسیه برای تحت تاثیر قرار دادن نتیجه انتخابات را مورد بررسی قرار داده بود. به خصوص این سازمان تاکید کرد که هکرهای روسی توانسته اند سیستم های اخذ رای را در اختیار گرفته و ماموران اخذ رای را از روند انتخابات خارج کنند.

چندی بعد هم گزارش شد که هکرها به سامانه اخذ رای 39 ایالت حمله کرده و کنترل روند انتخابات را در اختیار گرفته اند و در واقع حمله سایبری روسیه وسیع تر از چیزی بوده که در ابتدا توجه مقامات را به خود جلب کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار