تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 28
«فورت برگ»، بزرگترین مقر نظامی ارتش آمریکا این هفته مانوری اعلام نشده برای بررسی تاثیرات حمله های سایبری بر زیرساخت های این پایگاه به انجام رساند. این مانور که بین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام گرفت مجموعا 12 ساعت طول کشید و به حدی باعث سردرگمی افراد شده بود که ارتش نهایتا بیانیه ای برای معذرت خواهی منتشر کرد.
به گزارش تابناک؛ سران ارتش به نشریه «Charlotte Observer» اعلام کردند این مانور برای شناسایی نقص زیرساخت ها، عملیات و امنیت آن ها در صورت وقوع حمله های سایبری انجام شد و دلیل اعلام نشدنش به صورت عمومی بررسی واکنش افراد حاضر در قرارگاه به چنین وضعیتی در شرایط واقعی بود.
برق این پایگاه 12 ساعت قطع بود

برق این پایگاه از ساعت 10 شب چهارشنبه قطع شد و تا بعد از ظهر روز بعد وصل نشد. افرادی که شب این اتفاق مشغول کشیک بودند به مسائلی چون ایجاد شلوغی در قرارگاه به دلیل خاموشی چراغ های راهنمایی رانندگی، عدم امکان به روز رسانی مدارک رسمی و سردرگمی در نتیجه ی سکوت مسئولین اشاره کردند.

ارتش آمریکا در صفحه فیسبوک خود بعد از خاطر نشان کردن این موضوع که مانور یاد شده برای بررسی آمادگی این پایگاه در شرایط یک حمله ی واقعی ضروری بوده از اینکه باعث ایجاد نگرانی بین افرادش شده بود معذرت خواهی کرد.

حمله های سایبری

پایگاه نظامی فورت برگ بیشتر به یک شهرک شباهت دارد

سال های اخیر نگرانی از وقوع حمله های سایبری بین مسئولین کشورها و آسیب پذیری شبکه برق شان رشد قابل توجهی داشته. همانطور که دو سال قبل هم دولت اوکراین مورد چنین حملاتی قرار گرفت و فرودگاه ها و نیروگاه های برق این کشور مورد تهاجم قرار گرفتند. تاکنون چندین حمله با پشتوانه روسیه نیز توسط مقامات آمریکا ردگیری شده است.

گفتنی است «فورت برگ» با اسکان بیش از 30 هزار نفر از پرسنل ارتش و خانواده هایشان و برخورداری از امکاناتی چون موزه، هتل، مغازه، رستوران و خیابان بیشتر شبیه یه شهر کوچک است تا قرارگاه نظامی. و در صورت وقوع حمله های سایبری علیه این پایگاه خصوصا حین یک رزمایش بزرگ صدمات جبران ناپذیری به زیرساخت های آن وارد خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار