کد خبر: ۲۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 28
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به او گفته است که کشورش 40 میلیارد دلار در صنایع جدید خودروسازی ایالات متحده سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش تابناک؛ خبرگزاری رویترز در گزارش امروز یکشنبه خود نوشت: ترامپ این اظهارات را روز گذشته (شنبه) با حضور در گردهمایی شهر «گرین بِی» در ایالت ویسکانسین مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، ترامپ پیش از حضور دراین گردهمایی در باشگاه ملی گلف ترامپ، واقع در ویرجینیای شمالی با شینزو آبه گلف بازی کرده بود.
تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سفیر آمریکا در ژاپن نوشت: ترامپ از آبه خواسته است خودروسازان ژاپنی خودروهای بیشتری را در آمریکا تولید کنند.
روزنامه ژاپن تایمز به نقل از «ویلیام هگرتی» سفیر آمریکا ضمن تایید این خبر افزود: ترامپ و آبه درباره اعلام عمومی خودروسازان ژاپنی از جمله شرکت تویوتا موتور برای سرمایه گذاری بیشتر در کارخانه های آمریکا گفت وگو کردند.
هگرتی گفت: ما درباره ضرورت اقدامات بیشتر در این جهت مذاکره کردیم اما فکر می کنم که رئیس جمهور احساس مثبتی در قبال چنین فعالیت هایی دارد زیرا همه بخش های اقتصادی از آن حمایت می کنند.
بر اساس گزارش ژاپن تایمز، ترامپ خودروسازان ژاپنی را ترغیب کرده که مشاغل بیشتری در ایالت متحده آمریکا کنند. این در حالیست که کاخ سفید به بهانه حفظ امنیت ملی تهدید کرده تعرفه هایی به میزان بیش از 25 درصد علیه خودروهای وارداتی وضع خواهد کرد.
این گزارش افزود: تویوتا، بزرگترین شرکت خودروسازی ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که از تعهد این شرکت در سال 2017 برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری دریک پروسه پنج ساله فراتر خواهد رفت و قصد دارد این مبلغ سرمایه گذاری را در همین بازه زمانی به 13 میلیارد دلار افزایش دهد.
ترامپ روز جمعه گفت که آمریکا و ژاپن می توانند در دیدار ماه آتی او از توکیو توافقات تجاری جدیدی را امضا کنند اما او و آبه گفته اند که در برخی حوزه های تجاری اختلاف نظر دارند.
ترامپ همچنین گفته قصد دارد در اجلاس گروه 20 که قرار است ماه ژوئن در شهر اوساکای ژاپن برگزار شود، شرکت کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار