کد خبر: ۲۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 27
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه بازار کشش افزایش قیمت دلار بیش از رقم کنونی را ندارد، گفت: ابزار مدیریت ریسک باید در بازار سرمایه آورده شود تا افرادی که ریسک گریز هستند، وارد بورس شوند.

به گزارش تابناک؛ محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد شاخص های بورس در ماه ابتدایی سال 98، گفت: رشد بازار سرمایه دو عامل داشت که عامل نخست افزایش نرخ دلار بود چراکه فروش کالاهای شرکت ها براساس دلاربوده و این موضوع سبب شد که شاخص های بورس افزایش یافته و مثبت شود.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، افزود: همیشه زمانی که در آستانه برگزاری مجامع شرکت ها در پایان تیر ماه قرار می گیریم شرکت ها تعدیلِ نسبت قیمت بازار هر سهم به فروش هر سهم را انجام می دهند که این تعدیل ها سبب می شود روند شاخص های بورس مثبت شود.
وی با بیان اینکه شیطنت های آمریکایی ها سبب افزایش و رشد شاخص های بورس شده است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت دلار بالا است و این قیمت بالا بر ریسک زیاد تحریم ها قالب شده و براین اساس شاخص های بازار سرمایه دوباره مثبت می شود.
حسن نژاد با اشاره به اینکه بازار کشش افزایش قیمت دلار بیش از رقم کنونی را ندارد، تاکید کرد: زمانی که شاخص های بورس مثبت شده و بازار بورس روند مثبتی را طی کند همه رغبت پیدا می کنند که در بورس سرمایه گذاری کنند، اما زمانی که شاخص ها منفی شود همه فرار می کنند.
به نوشته خانه ملت،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ فردی با دستور و به صورت دستوری در بازار بورس سرمایه گذاری نمی کند، تصریح کرد: بورس یعنی بازار ریسک و بازده، که باید در این بازار تعادل برقرار شود تا مردم وارد این بازار شوند، اما می توان در این بازار ابزارسازی کرد و ابزار مدیریت ریسک باید در بازار سرمایه آورده شود تا افرادی که ریسک گریز هستند، وارد بورس شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار