کد خبر: ۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 27
در گوشی های امروزی روش های مختلفی برای باز کردن قفل دستگاه به کار گرفته می شود که یکی از رو به رشدترین آنها، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است.
به گزارش تابناک؛ فناوری مذکور که ابتدا تنها در پرچمداران گران قیمت عرضه می شد، حالا راه خود را به میان رده های پریمیوم نیز باز کرده و کم کم در حال فراگیر شدن است؛ اما مهمترین عامل کند کننده سرعت رشد تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، نیاز به پنل OLED برای استفاده از آن بوده که حالا این الزام نیز در حال برطرف شدن است.

شرکتی به نام «Fortsense» طی کنفرانسی که برای تولیدکنندگان مطرح بازار برگزار کرده، از فناوری تولید نمایشگرهای LCD جدیدی رونمایی نموده که امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در آنها ممکن می کند.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

همان طور که احتمالاً می دانید، اسکنرهای اپتیکال موجود با تاباندن نور به انگشت کاربر، به نوعی از آن عکسبرداری کرده و با تحلیل و تطبیق تصویر، قفل دستگاه را باز می کنند؛ اما برای انجام این کار، به پنل های OLED که خود مولد نور هستند نیاز است و انواع LCD قادر به تولید نور مورد نیاز برای اسکن اثر انگشت نیستند.

به گفته مدیران فورت سنس، پژوهشگران واحد تحقیق و توسعه این کمپانی موفق شده اند با بهبود مسیر دریافت نور اسکنر اپتیکال و همچنین تقویت نور پس زمینه، مشکلات موجود بر سر راه استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر LCD را رفع کنند.

قیمت تمام شده پنل LCD برای شرکت‌ها کم‌تر از پنل OLED است

علاوه بر بحث سخت افزار، شرکت مورد بحث همچنین توانسته با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، فرآیند شناسایی اثر انگشت را تا حدی هوشمند کند که حالا با استفاده بیشتر، مدت زمان مورد نیاز برای باز کردن قفل نیز کاهش خواهد یافت. بر اساس ادعای FortSense، در حال حاضر دقت و سرعت اسکنر توسعه یافته توسط این کمپانی قابل مقایسه با اسکنرهای متداول موجود در بازار است.

گفتنی است امکان نصب اسکنر اثر انگشت در نمایشگرهای LCD باعث می شود شرکت های مختلف در استفاده از این فناوری برای مدل های مختلف محدودیتی نداشته باشند که بنا بر این احتمالاً در آینده، شاهد حضور چنین اسکنرهایی در گوشی های اقتصادی خواهیم بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار