کد خبر: ۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 25
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرده است که بخشی از مرز مکزیک را مسدود خواهد کرد.

به گزارش تابناک؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر تهدید کرد که بخشی از مرز مکزیک با ایالات متحده را مسدود می کند و سربازان مسلح بیشتری را برای دفاع از این مرز اعزام خواهد کرد، اگر مکزیک اقدام جدی برای متوقف کردن کاروان های جدید مهاجران خارجی به سوی مرزهای ایالات متحده انجام ندهد.

ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: "یک کاروان بزرگ 20 هزار نفری از مهاجران خارجی از طریق مکزیک به سوی مرزهای ایالات متحده در حال حرکت هستند. از نظر اندازه و تعداد، مهاجران خارجی کاهش یافته اند ولی هنوز این روند ادامه دارد. مکزیک باید اقدام جدی و فوری برای متوقف کردن حرکت مهاجران به سوی مرز آمریکا انجام دهد و در غیر این صورت مجبور می شویم بخشی از مرز را مسدود کنیم و نظامیان بیشتری را در مناطق مرزی مستقر کنیم. "

هنوز مشخص نیست که منظور ترامپ از "سربازان مسلح" دقیقا چیست چرا که پیش از این نیز برخی از سربازان اعزام شده به مرز مکزیک مسلح بوده اند.

مقام های آمریکایی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند که وزارت امنیت داخلی آمریکا احتمالا طی روزهای آینده خواستار اعزام سربازان بیشتری به مرز مکزیک خواهد شد. پیش از این حدود 5 هزار سرباز مسلح و نیروهای گارد ملی آمریکا در مرز مکزیک مستقر شده اند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید موضع سختگیرانه ای در قبال مهاجرت داشته است. وی وضعیت موجود در مرز مکزیک را یک حالت فوق العاده ملی اعلام کرده است تا منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی را در اختیار بگیرد ولی این اقدام با مخالفت قاطع دموکراتها روبرو شده است.

تنش ها بر سر ساخت دیوار مرزی مکزیک موجب شد تا دولت آمریکا در اواخر سال 2018 میلادی به مدت 35 روز تعطیل شود. مقام های آمریکایی در ماه مارس بیش از 100 هزار نفر را در طول مرز مکزیک بازداشت کرده یا مانع ورود آنها به خاک ایالات متحده شده اند. این رقم دو برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

در ماه مارس نیز ترامپ تهدید کرده بود که اگر دولت مکزیک اقدامات فوری را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اتخاذ نکند، مرز را خواهد بست. دولت مکزیک طی 30 روز گذشته بیش از 15 هزار مهاجر را برگردانده است.

فعالان مدنی و گروه های حقوق بشر به شدت از سیاست های ضد مهاجرتی دولت ترامپ انتقاد کرده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار