کد خبر: ۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 25
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس قوه قضائیه گفت: اخباری که از اختلاس‌ها و دزدی‌ها شنیده می‌شود بسیار نگران‌کننده است. شما باید جدی وارد شده و جلوی اختلاس‌ها را بگیرید.

به گزارش تابناک؛ نقل از دفتر پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، عنوان کرد: کار شما بسیار مهم است که اگر به بهترین وجه، انجام بگیرد، منافع بسیار زیادی برای کشور و جامعه دارد.

این مرجع عالیقدر، ویژگی‌های قضات را برشمرد و بیان کرد: نظر به اینکه قضاوت از مناصب مهم و خطیر است، باید قضات از بین افراد عالم، عادل و آگاه انتخاب شوند تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به برخی بایدها و نبایدهای قوه قضائیه، افزود: این قوه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی چنان عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما، برای احقاق حقّ خود به آنجا مراجعه و قوه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به جایگاه مردم اظهار کرد: در همه برنامه‌ها باید به این جایگاه توجّه داشت. در روند قضایی باید آبروی مردم کاملاً محفوظ بماند. عدالت هم به طور کامل و بدون تبعیض باید برای همگان اجرا شود.

صافی گلپایگانی به موضوع مجازات حبس اشاره کرد و افزود: بارها گفته‌ایم که زندانی‌کردن بدهکاران مالی از جمله برای مهریه، وجه شرعی ندارد و چنانچه بدهکاری، معسر و مفلس شناخته شد، باید احکام شرع برای او اجرا شود و حقّ حبس او را نداریم.

وی حفظ امنیت سرمایه و اموال مردم را از مهمترین وظایف قوه قضائیه برشمرد و عنوان کرد: اخباری که از اختلاس‌ها و دزدی‌ها شنیده می‌شود بسیار نگران‌کننده است. شما باید جدی وارد شده و جلوی اختلاس‌ها را بگیرید. البته اقدام مهم‌تر اینکه بستر و زمینه اختلاس و دزدی از سیستم اقتصادی کشور برطرف شود. مطمئن باشید اقتدار شما در جلوگیری از اختلاس‌ها، نقش زیادی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد داشت‌.

این مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه، گفت: یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه بخصوص دادستان‌های محترم به عنوان مدعی العموم، جلوگیری از اعمال خلاف شرع و ملاهی و مناهی است که توسط عده‌ای از افراد انجام می‌گیرد. باید با تدبیر و اقتدار، جلوی این امور خلاف گرفته شود تا جامعه، پاک بماند و مردم در آسایش و رفاه زیر سایه احکام نورانی اسلام زندگی نمایند.

وی در پایان این دیدار گفت: کار مهمی به حضرتعالی و همکاران محترمتان واگذار شده است که امیدوارم بتوانید با تدبیر و اجرای دقیق احکام اسلام، به ملت شریف و عزیز ایران به نحو احسن خدمت نمایید و موجبات رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار