کد خبر: ۲۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 24
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در جریان گزارش‌ها پیرامون سفر رهبر کره شمالی به روسیه قرار دارد و با مسکو در خصوص هدف نهایی مبنی بر عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای رایزنی می‌کند.

به گزارش تابناک؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تداوم گفتگو با روسیه پیرامون تلاش‌ها برای عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

در این بیانیه می‌خوانیم: از گزارش‌ها (پیرامون سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه) آگاه هستیم. آمریکا و جامعه بین‌الملل در قبال هدف مشابهی مبنی بر خلع‌ سلاح نهایی، کامل و قابل‌راستی‌آزمایی کره شمالی متعهد است. رئیس کیم هم مطابق با انتظار جامعه جهانی، متعهد به عاری‌سازی (شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای) است.

این بیانیه می‌افزاید: «ایگور مورگولف» معاون وزیر خارجه روسیه و «استفان بیگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به گفتگوها برای پر کردن خلاء‌های موجود در راه پیش‌رو ادامه می‌دهند.

گفتنی است رهبر کره شمالی امروز چهارشنبه از مرز «ولادی‌وستوک» وارد کره شمالی می‌شود. طبق اعلام کاخ کرملین، وی فردا پنجشنبه برای نخستین بار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.

سفر کیم جونگ اون به روسیه با توجه به ناکامی مذاکرات اخیر با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و بدبینی پیونگ یانگ به بهبود روند مذاکره با واشنگتن؛ در برهه‌ای حساس اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار