کد خبر: ۲۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 24
کارمندان حوزه تکنولوژی در چین با تنظیم اعتراض نامه‌ای آنلاین به نام پروژه 996ICU، به ساعات کاری غیر منصفانه حاکم بر این کشور معترض شده‌اند.
به گزارش تابناک؛ جک ما این سیاست کاری را یک نعمت خوانده

اولین جرقه های اعتراض کارمندان چینی با فعالیت عده ای از افراد ناشناس شروع شد که صفحه‌ای به نام 996ICU به راه انداختند. در واقع عدد 996 در نام این پروژه به ساعات کاری 9 صبح تا 9 شب طی 6 روز هفته اشاره دارد که ذهن و بدن آنها را فرسوده کرده است.

پس از راه اندازی این اعتراض یک پروژه موازی به همان نام در سایت گیت هاب راه اندازی شد که WLB.ICU نام گرفت. wlb مخفف عبارت work-life balance است و اشاره به متعادل بودن ساعت کار دارد.

کارمندان معترض می گویند که بیشتر کارفرمایان همین ساعت کاری را از کارمندانشان انتظار دارند و نه تنها به کارکنان حقوق اضافه کاری پرداخت نمی کنند بلکه آن را به یک قانون نانوشته تبدیل کرده اند. 996ICU در واقع به یک اصطلاح معروف بین کارمندان چینی اشاره می کند : 6 روز هفته را از ساعت 9 صبح تا 9 شب کار کن و بعد در ICU بستری شو.

برخی از شرکت هایی که به گونه ای در این ماجرا دخالت داشتند، در این اعتراض نامه معرفی شده اند و بین آنها نام وب سایت 58 به چشم می خورد. این در واقع همان سایت تبلیغاتی است که با منتشر کردن آگهی های متعدد در سال 2016، باعث جا افتادن تفکر 996 شده است.

این در حالیست که اخیرا جک ما، هم موسس وبسایت علی بابا از برنامه کاری 996 به عنوان یک نعمت برای کارمندان جوان یاد کرده بود.

با نظر به اینکه مرورگرهای چینی دسترسی به این پروژه را ممنوع کرده اند، گروهی از کارمندان شرکت مایکروسافت، گوگل و گیت هاب با انتشار نامه ای به دفاع از این اعتراض نامه برخاستند. آنها از مایکروسافت و گیت هاب خواستند که پروژه 996ICU را در این سایت مسدود نکنند تا اعتراض کارمندان چین بدون سانسور در تمام دنیا دیده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار