کد خبر: ۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 23
جمهوری آذربایجان، کشوری دیدنی در همسایگی ایران است. آذربایجان را بدون سر زدن به این جاذبه‌ها، ترک نکنید.

به گزارش تابناک؛ جمهوری آذربایجان، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب خارجی برای گردشگران ایرانی است. آذربایجان، جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. از شهرهای تاریخی گرفته تا کوهستان و حتی مناطق نیمه‌خشک در این کشور وجود دارد که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

باکو

دیدنی های جمهوری آذربایجان

باکو یکی از زیباترین مقصدها در آذربایجان است. مرکز شهر کاملا مدرن و امروزی است و مناطق قدیمی و تاریخی هم دارد. برج‌های شعله یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های باکو است که بعد از غروب آفتاب، دیدنی‌تر می‌شود.

ایچری‌شهر، قلعه‌های قدیمی شهر است که نشانه‌هایی از معماری اسلامی دارد. بهترین جاذبه‌های شهر در کنار بلوار باکو قرار دارند، یک گردشگاه طولانی در کنار دریای خزر.

پارک ملی آبشرون

پارک ملی آبشرون در ۶۰ کیلومتری شرق باکو قرار دارد. این پارک ملی پر از جاذبه‌های دیدنی طبیعی است. بیش از ۵۰ گونه از حیوانات بومی در این پارک ملی زندگی می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش هستید، از گشت‌وگذار در این پارک لذت می‌برید.

آستارا

به گفته اهالی آذربایجان، آستارا جزو بهترین مقصدهای گردشگری در آذربایجان است. این شهر با کوهستان احاطه شده است و در مرز ایران قرار دارد. جنگل‌های سرسبز و پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد.

دریای کاسپین

دیدنی های جمهوری آذربایجان

دریای کاسپین، بزرگ‌ترین دریاچه دنیا است و یکی از بهترین جاهایی که در آذربایجان می‌توانید برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنید. خط ساحلی خزر حدودا ۵۰۰ کیلومتر در آذربایجان ادامه دارد. متاسفانه بیشتر سواحل باکو و نزدیکی آن، آلوده هستند ولی در منطقه Sumgait می‌توانید از ریزورت‌های ساحلی تمیز لذت ببرید.

پارک ملی شیروان

این پارک ملی نیمه بیابانی، در صد کیلومتری از جنوب غربی باکو واقع شده است.

اگر می‌خواهید خط ساحلی، شن و حیات وحش را هم‌زمان با هم ببینید، حتما به این پارک سر بزنید. تنوع پوشش گیاهی و جانوری در این پارک ملی، توجه دوستداران طبیعت را جلب می‌کند.

بیش از ۲۰۰ گونه پرنده در پارک ملی شیروان زندگی می‌کنند. کلبه‌های جنگلی و کمپ‌هایی برای اقامت شبانه در پارک وجود دارد.

پارک ملی Agh Gol

دریاچه Aggol دومین دریاچه بزرگ آذربایجان است. این دریاچه در این پارک ملی قرار دارد. این پارک یکی از مکان‌هایی است که معمولا هر ساله میزبان پرندگان مهاجر است. خود دریاچه نیز پر از ماهی است. چشم‌اندازهای این پارک بسیار زیبا و دیدنی است. دریاچه‌ای به رنگ سبز و آبی را تصور کنید که با درختان سرسبز و کوستان احاطه شده است.

دریاچه Goygol

دیدنی های جمهوری آذربایجان

دریاچه Goygol یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آذربایجان است. نام این دریاچه به معنای دریاچه آبی است. در حدود هزار سال پیش بر اثر یک زمین‌لرزه ایجاد شده است. در این منطقه در مجموع ۱۹ دریاچه کوچک و بزرگ وجود دارد که هشت تای آن‌ها در ارتفاع ۱۵۰۰ متری قرار دارند.

شهر تاریخی Sheki

قدمت این شهر به ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در واقع این شهر یکی از اولین مناطق مسکونی در منطقه قفقاز است. این شهر به خاطر ابریشم، منسوجات و گلدوزی‌های سنتی‌اش شهرت داشته است و باعث شده جایگاه خاصی در جاده ابریشم داشته باشد. امروزه این منطقه تاریخی پر از مساجد قدیمی، قلعه‌ها و قصرهای قرن هجدهمی است.

کوه Goyazan

دیدنی های جمهوری آذربایجان

این کوه فاصله کمی تا منطقه Qazakh در شمال آذربایجان دارد. این کوه ۸۵۷ متر ارتفاع دارد و در پس‌زمینه‌ای مسطح قرار گرفته است. چشم‌انداز زیبای این کوه، سوژه جهانگردان علاقه‌مند به عکاسی است. زیبایی بی‌نظیر کوه باعث شده که نام آن در فهرست زیباترین دیدنی‌های آذربایجان قرار بگیرد.

شهرستان قبله

این منطقه، ترکیبی جذاب و دیدنی از آثار تاریخی و زیبایی‌های طبیعی است. قدمت مناطق باستانی اطراف آن به ۲۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد. دره‌ها، آبشارها و حتی پیست اسکی آن باعث شده که این منطقه جزو مناطق درطرفدار توریستی در آذربایجان باشد.

قوبا

دیدنی های جمهوری آذربایجان

قوبا در شمال شرقی آذربایجان قرار دارد و یک مقصد فرهنگی جذاب است. این شهر باستانی کوهستانی، فاصله‌ی کمی تا روستاهای تاریخی دارد. کوهستان‌های صخره‌ای و دره‌های زیبا، این منطقه تاریخی را احاطه کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار