کد خبر: ۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 23
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد، میزان پذیرش عملکرد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بدنبال انتشار گزارش تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، پنج درصد کاهش یافته و به 39 درصد رسیده است.

به گزارش تابناک؛ تارنمای آمریکایی هیل، نتایج نظرسنجی مشترک تارنمای 'پولیتیکو' و شرکت رسانه ای 'مورنینگ کانسالت'، حکایت از آن دارد که فقط 39 درصد آمریکایی ها گفته اند که عملکرد ترامپ در کاخ سفید را قبول دارند.
این میزان پایین ترین میزان پذیرش عملکرد رئیس جمهوری آمریکا از آگوست سال 2017 میلادی است.
میزان پذیرش عملکرد ترامپ هفته گذشته 44 درصد بود.
اعتراضات خونین ناسیونالیست های سفیدپوست در شهر شارلوتزویل آمریکا در سال 2017 میزان محبوبیت ترامپ را به 39 درصد کاهش داد.
در نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت، 57 درصد گفتند که عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را قبول ندارند.
هیل نوشت: با وجود افت میزان پذیرش شغلی ترامپ، به نظر می رسد که اکثریت رای دهندگان، مخالف درخواست برخی دموکرات ها برای آغاز روند استیضاح رئیس جمهوری هستند.
بر این اساس، 34 درصد از رای دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی از کنگره برای آغاز روند استیضاح با هدف برکناری ترامپ از قدرت حمایت کردند.
48 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند که کنگره نباید در زمینه استیضاح اقدام کند.
در همین حال، 59 درصد از پاسخ دهندگان دموکرات از آغاز استیضاح ترامپ حمایت کردند.
«تیلِر سین کلیر» معاون شرکت مورنینگ کانسالت گفت: میزان پذیرش عملکرد ترامپ به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری او بدنبال انتشار گزارش «رابرت مولر» مسئول پرونده تحقیق دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا رسیده است.
این هفته 57 درصد از رای دهندگان عملکرد او را قبول نداشتند و 39 درصد آن را قبول داشتند که 18 درصد اختلاف را نشان می دهد.
ماه گذشته 55 درصد عملکرد ترامپ را قبول نداشتند و 42 درصد عملکرد ترامپ را قبول داشتند که اکنون اختلافی 13 درصدی را نشان می داد.
این نتایج بدنبال انتشار گزارش مولر (29 فروردین ماه) از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده است.
در این گزارش شاهدی دال بر تبانی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و کرملین ارائه نشد اما خاطرنشان کرد که مولر به عنوان دادستان ویژه این پرونده نتوانسته «به طور قطعی» نتیجه گیری کند که هیچ جرمی درخصوص مانع تراشی در قبال اجرای عدالت رخ نداده است.
نظرسنجی اخیر در بازه زمانی بین 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) و از میان یکهزار و 992 نفر از رای دهندگان با ضریب خطای 2 درصد انجام شد.
ترامپ تلاش کرده در مقابل تلاش دموکرات ها برای استیضاح، از خود دفاع کند.
وی روز گذشته در توئیتی نوشت: فقط جرایم سنگین و بزهکاری، می تواند منجر به استیضاح شود. من مرتکب جرمی نشده ام (نه تبانی،نه کارشکنی)، پس نمی توانید، مرا استیضاح کنید.
مولر پس از دو سال تحقیقات اعلام کرد، نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام می کند و نه وی را در این زمینه شریک جرم می داند اما کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده اختیار تام دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار