کد خبر: ۲۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 23
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وضعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که سال ها در ایران ساکن هستند، روشن نشود به امنیت و هویت ما آسیب می زند بنابراین هیچ فرد بی هویتی نباید در کشور حضور داشته باشد.

به گزارش تیترشهر؛ «سمیه محمودی» افزود: فرزندان حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی که بلاتکلیف هستند و هیچ هویتی در کشور ندارند باید تعیین تکلیف شوند، این می تواند یا از طریق اعطای تابعیت یا صدور اوراق شناسایی معتبر باشد.
وی به ارسال لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: باید کار کارشناسی دقیق درمورد این لایحه در مجلس انجام شود که در صورت تصویب راه های سوء استفاده از این قانون گرفته شود.
نماینده مردم شهرضا در مجلس تصریح کرد: پیش از تصویب این لایحه در هیات دولت بحث هایی در این مورد در مجلس مطرح بود و عده ای با این لایحه مخالفت کردند زیرا معتقد بودند ممکن است موجب افزایش مهاجر به کشور شود.
محمودی یادآور شد: این نظر نمی تواند مانعی بر سر راه پرداختن و کار کارشناسی نسبت به این لایحه ایجاد کند، چون موضوع هویت افراد، منافع و امنیت کشور در میان است.
وی همچنین گفت: کشورهایی تولد نوزاد در کشورشان را مبنای اعطای تابعیت قرار می دهند ولی ما با توجه به موقعیتی که در منطقه داریم باید با دقت همه جوانب را بسنجیم و راه کار ویژه خودمان را برای اعطای تابعیت تنظیم کنیم.
 «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری روز گذشته (دوشنبه - دوم اردیبهشت) در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی زن و علم که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، از ارسال لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد و اظهارداشت: پیش از این تنها اعطای تابعیت ایرانی از پدر امکان پذیر بود، اما به تازگی لایحه ای را به مجلس فرستادیم که فرزندان بتوانند از مادر ایرانی نیز تابعیت دریافت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار